|
|
کدخبر: ۱۶۷۶۲۶

ربیعی در مراسم گرامی داشت روز بسیج کارگری:

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه حمایت از برنامه های اقتصادی دولت وظیفه همه بسیجیان است، گفت: باید امید را در جامعه افزایش دهیم. نمی دانم به چه علت عده ای یأس را در جامعه دامن می زنند. ما باید موفق شویم ما حق نداریم موفق نشویم.

به گزارش خبرنگار مهر در مراسم بزرگداشت روز بسیج کارگری و تجلیل از چهارده هزار شهید جامعه کارگری، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی سخنرانی کرد.

این مراسم با حضور محمد حسن ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شواری اسلامی سردار کاظمینی فرمانده سپاه پاسداران محمد رسول الله تهران برگزار شد.

ربیعی در ابتدا گفت: من هم روزی کارگر کارخانه خودروسازی بودم و درشکل گیری اولین پایگاه بسیج کارگری نقش داشتم. بنابراین در این جمع به عنوان یک کارگر خودروساز و بسیجی حضور یافتم و به یاد آنروزها زنده ام.

ربیعی اظهار داشت: بسیج به معنای ایثار است و بدین تعبیر همه کارگران بسیجی و همه بسیجیان کارگر هستند.

وی ادامه داد: اگر چه افتخار برتن کردن لباس سبز پاسداری را داشته ام اما خداوند توفیق برتن کردن لباس خاکستری بسیج را به من نداد اما بسیجیان را درک کردم زمانی وظیفه و کار صاحبان این لباس تعریف شده بود اما امروز با وضعیت دشوارتری روبرو هستیم، امروز امنیت اقتدار سرافرازی ما در گرو قدرت اقتصادی ماست.

وزیر کار اظهار داشت: امروز بی نیازی ما وابسته به قدرت اقتصادی ماست، در تحقق حماسه اقتصادی راهی پرپیچ و خم در پیش داریم.

ربیعی با تأکید بر اینکه در زمان آرامش و صلح، بسیج باید حافظ امنیت فردی و جمعی و تحقق اخلاق باشد، گفت: بسیج و روحیه بسیجی می تواند موتور حرکت پیشرفت کشور شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد؛ زمانی بسیجیان چون کوه ایستادند و نه تنها در برابر تحریمهای اقتصادی مقاوم بودند بلکه چون کوه در مقابل موشکها ایستادند امروز بیش از گذشته به روحیه اخلاص پرکاری کم خواهی و تلاش بسیجی نیاز داریم امروز بیش از همیشه به روحیه تلاش کردن و امتیاز نخواستن و راحت طلب نبودن تلاش برای کسب حلال و یک کلام به روحیه بسیجی نیازمندیم و با این روحیه می توانیم این دوران سخت را پشت سر بگذاریم.

ربیعی تأکید کرد: کشور امروز به دلیل مشکلات اقتصادی حاصل از رکود و تورم و تحریم‎های اقتصادی ظالمانه نیازمند همکاری همه متخصصان و صاحبنظران فعالان تولید کنندگان و کارگران است، تا در پرتوی تلاش آنها بتوان محیط کسب و کار را در راستای افزایش رفاه مردم ارتقا داد.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه به اقتصاد گفت: طرح واژگانی مانند حماسه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد فرهنگ، مدیریت جهادی و عزم ملی در دوره زمانی کوتاه از سوی رهبری نمایانگر لزوم تحول اقتصادی در کشور است که برای این تحول باید به سمت تولید محوری حرکت کنیم ایجاد شغل در سایه محور شدن تولید اتفاق می افتد و اقتدار بدون تولید نیز امکان پذیر نیست.

وزیر کار تأکید کرد: حمایت از برنامه های دولت وظیفه همه بسیجیان است باید فضایی آرام در جامعه مستقر شده و از هر گونه تنش پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: باید امیدها را در جامعه افزایش داد، نمی دانم چرا عده ای یأس را در جامعه دامن می زنند، ما می‎توانیم، ما باید موفق شویم، ما حق نداریم موفق نشویم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار