|
|
کدخبر: ۱۶۷۹۰۴

جوکار در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر در توافقنامه نهایی ژنو خطوط قرمز را رعایت نشود، نمایندگان به آن رأی نخواهند داد.

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به تهیه پیش نویس نهایی توافقنامه ژنو اظهار داشت: تیم مذاکره کننده ایرانی باید به خطوط قرمز ما توجه کند و به آنها در این زمینه تذکر داده شده است.

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رعایت خطوط قرمز را به مسئولان وزارت امور خارجه گوشزد کرده و آنها در این خصوص به ما اطمینان داده اند که غنی سازی ایران به رسمیت شناخته شود، هیچ کدام از مراکز هسته ای ما تعطیل نشود، سانترفیوژهای ها هیچ کدام برچیده نشود، عدم ورود به مسائل غیر هسته ای و عدم تعطیلی تحقیق و توسعه در کشور و همه چیز رعایت شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: نکته دیگر این است که هرگونه توافقنامه با کشورها و دول دیگر که به صورت پیمان باشد، هیچ گونه ارزشی نخواهد داشت مگر آنکه مصوب مجلس شود. قدر مسلم این است که اگر توافقنامه نهایی ژنو خطوط قرمز را رعایت نکرده باشد، در مجلس به آن رأی داده نخواهد شد چرا که باید در مجلس تصویب شود وگرنه ارزش قانونی ندارد.

جوکار اظهار داشت: قانون اساسی ما تمامی توافقنامه ها را به مصوبه مجلس منوط کرده و هرگونه توافقی که خطوط قرمز ما را رعایت نکند و بخواهد در خصوص سوخت مورد نیاز و مصارف صلح آمیز هسته ای در کشور محدودیت ایجاد کند، قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: در بحثهسته ای، آنچه مسلم است این است که باید مسائل نظام را رعایت کنیم و ما بر سر ارزش ها و عزت های خود به هیچ عنوان معامله نخواهیم کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار