|
|
کدخبر: ۱۶۸۱۵۰

معاون سیاسی استاندار تهران:

جلسه ستاد مرکزی رعایت عفاف و حجاب و حقوق شهروندی و لزوم بازرسی از دستگاه ها و نهادهای استانی به ریاست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر جلسه رعایت عفاف و حجاب و حقوق شهروندی در سطح ادارات دولتی و لزوم بازرسی از دستگاه ها و نهادهای استانی به ریاست سید شهاب الدین چاوشی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران صبح امروز در استانداری تهران برگزار شد.

چاوشی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز با حضور مسئولان وزارت کشور با اشاره به اینکه بحثاین جلسه فراتر از موضوع عفاف و حجاب بود گفت: بحثصیانت از امنیت عمومی جامعه و رعایت حقوق شهروندی به خصوص بحثعفاف و حجاب یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود. متاسفانه با رویکرد فرهنگی نامناسبی که بوده روز به روز این موضوع تبدیل به معضل شده است.

وی با اشاره به دلایل آسیب پذیری فرهنگ در جامعه اظهار داشت: دلایل فراوانی برای این معضل وجود دارد. بیگانگان از طریق رسانه های خود و تلاش شبکه های ماهواره ای سعی در تغییر الگوی فرهنگی ما دارند. اکنون ۱۶۴ شبکه ماهواره ای فارسی زبان علیه مبانی فرهنگی و اعتقادی جامعه ما فعالیت می کنند. باید با برنامه ریزی مناسب آثار آن را به حداقل برسانیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری با تاکید بر اینکه در سال های گذشته آمار مفاسد اجتماعی کم نشده است گفت: اکنون آمار طلاق بالا رفته و اخیرا آمار استفاده از مشروبات الکلی نیز بیشتر شده است و این هشدار خطرناکی که نشانگر آن است که دشمن در تهاجم فرهنگی خود اثرات خود را گذاشته است. البته هنوز مایوس نیستیم اما جوانان ما به دلایل مختلف در معرض این آسیب ها قرار دارند.

چاوشی درباره تصمیمات جلسه امروز تصریح کرد: ستاد صیانت از حقوق شهروندی که ابلاغیه وزارت کشور است ما را موظف می کند که عمیق تر به مسائل و آسیب های اجتماعی که دغدغه عمومی جامعه است بپردازیم. باید معیارهای حقوق شهروندی را شناسایی کنیم.

وی افزود: در حقوق شهروندی هر شهروند باید امنیت فکری، امنیت غذایی و امنیت قضایی داشته باشد. نقش ستاد صیانت از حقوق شهروندی ایجاد حفظ امنیت در جامعه است و استانداری ها به عنوان متولیان اصلی دستگاه اجرایی در سطح استان های ماموریت ویژه ای دارند.

چاوشی یادآور شد: باید پرداختن به موضوعات مختلف از جمله حقوق شهروندی را برای مردم تبیین کنیم و حقوق شهروندی یک حقوق متقابلی است که رابطه دولت و ملت را تبیین می کند. در بخش های بسیاری از قانون اساسی عمده وظایف بر عهده دولت است و مردم نیز همکاری دارند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی با مقبولیت و حضور مردم می تواند پایداری اش را تضمین کند گفت: یکی از وظایف اصلی این ستاد، آموزش بازرسین ستاد صیانت از حقوق شهروندی است. از مدیران و کارشناسان منضبط دعوت کردیم تا این ستاد به ما کمک کند.

چاوشی درباره نحوه عملکرد بازرسین ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب گفت: آمر به معروف معروف را و ناهی از منکر منکر را بشناسد. هرگونه ریاکاری و خودنمایی در این مقوله آفت زا است. نباید سلیقه های فردی در این حوزه دخالت کند تا اصل امر به معروف و نهی از منکر دچار آسیب شود.

وی با تاکید بر اینکه قداست جمهوری اسلامی بستگی تام به عملکرد رفتار کارگزاران دارد اظهار داشت: بازرسین باید نسبت به صیانت از حقوق مردم مراقب باشند و از برخوردهای سلیقه ای پرهیز کنند. مهمترین وظیفه ما رعایت ادب گفتگو است و نباید از موضع قیم با مردم برخورد کنیم.

چاوشی با تاکید بر پرهیز از برخوردهای سلیقه ای در امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: حس خیرخواهی باید در رفتارهای ما احساس شود. آدم ها از یک درجه ایمانی یکسان برخوردار نیستند و هنر این است که ادبیات بازرسان امر به معروف و نهی از منکر نرم و با لحن منصفانه باشد. باید هنر بازدارندگی در امر به معروف داشته باشیم.

وی همچنین در خصوص حضور گشت ارشاد در سطح شهر تهران گفت: اطلاع دقیقی از عملکرد گشت ارشاد ندارم اما باید رویکرد ناصحانه و آگاهانه باشد. ما موافق زیر پا گذاشتن هنجارها نیستیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری با تاکید بر اینکه سیاست دولت جلوگیری از برخوردهای حذفی و چکشی است گفت: مسئولان دولت تکلیف دارند جامعه را تربیت کنند و اگر ناهنجاری را مشاهده کردید سهم خود را ارزیابی کنید. مطمئنا ما به موضوعات توجه داریم و با رفتارهای خشن و ریاکارانه و ظاهرسازانه مخالف هستیم و نسبت به همه انسان ها دید مثبت داریم و نباید با مردم برخورد طلبکارانه داشته باشیم.

وی افزود: در حد ضرورت با تخلفات ورود قانونی می کنیم و در بقیه موارد به گونه ای اقدام می کنیم که فرد خاطی با برخورد فرهنگی و اجتماعی متوجه نقص کارش بشود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار