|
|
کدخبر: ۱۶۸۳۴۳

مشاور وزیرعلوم خبرداد

خبرگزاری تسنیم: مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان، صندوق نوآوری و شکوفایی تاسیس شده و اعتبار مناسبی نیز امسال به این صندوق اختصاص داده شده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازبوشهر، جعفر توفیقی پیش از ظهر امروز در بوشهر در جمع خبرنگاران با تاکید بر تقویت پارک های علم و فناوری اظهار کرد: تقویت پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز دانش بنیان در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از اهداف ویژه وزارت علوم به شمار می رود.

وی با تاکید بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر انقلاب، وزارت علوم نیز تلاش دارد تا ایفای نقش تاثیرگذاری در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت تقویت پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز دانش بنیان خاطرنشان کرد: وزارت علوم به دنبال تقویت کمی و کیفی مراکز رشد و پارک های علم و فناوری است و حمایت از شکل گیری شرکت های دانش بنیان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی خبرداد و تصریح کرد: با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی تاسیس شده و اعتبار مناسبی نیز در سال جاری به این صندوق اختصاص داده شده است.

توفیقی افزود: وزارت علوم با هدف برداشتن موانع پیش روی شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد تدابیری ویژه ای را در نظر گرفته و آنها را عملی خواهد کرد.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ۱۴۵ مرکز رشد و ۳۵ پارک علم و فناوری در کشور فعال است به مراکز رشد و علم و فناوری استان بوشهر اشاره کرد و گفت: استان بوشهر با قرار گرفتن در کنار ساحل خلیج فارس و ارتباط با مراکز بین المللی دارای ظرفیت های مناسبی است و با توجه به همدلی و وفاق موجود در بین مسئولان استان بوشهر وجود دارد زمینه توسعه بوشهر در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام / ق

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار