|
|
کدخبر: ۱۶۸۳۴۶

تا دقایقی دیگر

مجتمع بندری شهید رجایی که به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران شناخته می شود، دقایقی دیگر میزبان رییس مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه است.

به گزارشخبرگزاری فارساز بندرعباس، رییس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز(چهارشنبه، دهم اردیبهشت ماه) به منظور شرکت در چهارمین جشنواره ملی فرهنگی خلیج فارس به استان هرمزگان سفر کرده، پس از ایراد سخنرانی در آیین اختتامیه این جشنواره با حضور در قلب پایتخت اقتصادی ایران از امکانات و قابلیت های مجتمع بندری شهید رجایی، کشتی های داخلی و خارجی پهلو گرفته در اسکله ها و عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بندری بازدید می کند.

محمد سعید نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، نمایندگان هرمزگان در خانه ملت، استاندار و جمعی از مسئولان استانی، از جمله مقاماتی هستند که رئیس مجلس را در این بازدید، همراهی می کنند.

تشریح طرح های توسعه ای برای تبدیل شدن بندر شهید رجایی به بندر کانونی منطقه و بیان آخرین اقدامات و دستاوردهای سازمان بنادر برای بازگشت خطوط کشتیرانی بین المللی به بزرگ ترین بندر تجاری ایران از جمله موضوعاتی است که در این بازدید مطرح خواهد شد.

قرار است رئیس مجلس شورای اسلامی از بخش های مختلف پایانه های کالاهای کانتینری و فازهای ۱،۲ توسعه بزرگ ترین بندر تجاری ایران بازدید کند.

لازم به ذکر است، مجتمع بندری شهید رجایی با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۸۸ میلیون تن کالا، بیش از ۵۵ درصد صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت بنادر کشور را برعهده دارد.

این بندر با برخورداری از ۱۸ دستگاه جرثقیل دروازه ای(گنتری کرین) و ۴۸۰۰ هکتار محدوده عملیاتی و پس کرانه، تخلیه و بارگیری ۹۰ درصد کالاهای کانتینری کشور را انجام می دهد.

بندر شهید رجایی ضمن بهره مندی از حدود ۴۰ پست اسکله و با در اختیار داشتن بزرگ ترین و پیشرفته ترین ترمینال های کانتینری کشور، توانایی پهلودهی کشتی هایی با ظرفیت ۱۸ هزار کانتینر و ۱۴۵ هزار تن وزن را داراست.

انتهای پیام / ۸۸۰۰۱ /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار