|
|
کدخبر: ۱۶۸۳۷۶

سردار وحیدی:

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی نیروهای مسلح با هشدار نسبت به تصور معکوس درباره ضعف و قدرت خود و دشمن گفت: ضعف امروز دشمن در از دست دادن قدرت پیش بینی است، لذا نباید برای آنها توانمندی های فوق العاده تصور کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعیخبرگزاری فارس، سردار احمد وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی نیروهای مسلح در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی که امروز(چهارشنبه) در تالار اندیشه دانشکده افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد، با یادآوری تاکیدات مکرر قرآن کریم به جایگاه علم، آموزش و قلم گفت: انسان با علم و علم آموزی ارزش یافت؛ هرچند ایمان و عمل صالح انسان را تا حدی بالا می برند، اما از یک مرحله به بعد علم است که باعثارتقاء آدمی می شود و خداوند آن را مایه امتیاز انسان بر غیرانسان قرار داد.

وی تکریم جایگاه معلم را از حیثجانشینی در مقام پیامبران خواند و گفت: انبیا(ع) مامور شدند که پرده های جعل و نادانی را از جامعه بشری دور کنند و معلمان نیز همین راه را ادامه می دهند که مقام معظم رهبری نیز بارها از آن سخن گفته اند.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی نیروهای مسلح گفت: برای آنکه علم علیه انسان به کار گرفته نشود باید در ظرف درست خود پرورش یابد؛ ما خداوند را به «رب العالمین» می شناسیم؛ علوم پایه در وجود انسان هایی رشد می کند که تزکیه شده باشند لذا این ابتکار خوبی بود که نام این دانشگاه را تربیت پاسداری گذاشتند والا به قول امام راحل هستند کسانی که علم توحید می آموزند اما در حقیقت مشرکند.

سردار وحیدی از تربیت به عنوان شکل دهنده شاکله انسان ها یاد کرد و ادامه داد: شاکله ترکیب زیبایی از تربیت و علم است و می توان از آن به شخصیت انسان نیز تعبیر کرد و حالا این تربیت می خواهد در مورد سپاه پاسداران رخ دهد، سپاهی که هویت انقلابی ایران است که انقلاب اسلامی را به جلو می برد.

وی با تاکید بر اینکه اگر ماهیت انقلابی خود را از دست دهیم دیگر چیزی به نام انقلاب اسلامی نداریم بیان کرد: هویت، رمز و نمادی است که یک جامعه را می سازد که باید مجرای اَتَم و اکمل آن در سپاه باشد و در سپاه نخواهد بود الا اینکه در مجموعه پاسداری تجلی داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی نیروهای مسلح حفاظت از انقلاب اسلامی را به معنی حفظ هویت انقلابی برشمرد و گفت: دانشگاه تربیت پاسداری نه فقط پاسدار تربیت می کند بلکه محلی است برای حفاظت از هویت انقلابی ایران.

وحیدی به توطئه های دشمن برای گرفتن هویت از جامعه ایران اشاره کرد و گفت: توصیه به بازگشت به جامعه جهانی به معنی کنار گذاشتن استکبارستیزی و استقلال طلبی و دست شستن از تلاش برای حاکم کردن افکار اسلامی است.

وزیر سابق دفاع این ایده را به معنی توقف صدور انقلاب دانست و با اشاره به اینکه دشمن می خواهد ما را از هویت انقلابی خود دور کند، تصریح کرد: تعابیر مقام معظم رهبری در این باب مسئولیت دانشگاه تربیت پاسداری را سنگین می کند چراکه اگر سپاه آینده توسط شما به صورت انقلابی ساخته شد انقلاب ما محفوظ خواهد بود و اگر ما به هر دلیل از این هویت کوتاه بیاییم بی تردید آمریکایی ها راهبرد خود را با آن تنظیم می کنند.

سردار وحیدی با یادآوری توان نظامی آمریکا با ارائه اعداد و ارقامی گفت: آمریکا شاید بزرگترین قدرت نظامی در طول تاریخ باشد اما چرا اکنون در برابر جمهوری اسلامی ایران صف آرایی کرده است؟ و ایران چگونه جلوی آنها ایستاده است؟

وی با نام بردن از استراتژی های گوناگون آمریکا پس از جنگ جهانی دوم در قبال ایران اظهار کرد: استراتژی سد نفوذ در برابر کمونیزم، کودتای ۲۸ مرداد، استراتژی دو ستونی، ژاندارم منطقه و حقوق بشر پیش از انقلاب و نظم نوین جهانی، طرح داماتو، محور شرارت و تحریم های فلج کننده استراتژی های متفاوتی بوده است که آمریکا در برابر ایران به کار گرفته است.

وزیر سابق دفاع با طرح این سؤال که آیا آمریکا در جهت منزوی کردن ایران موفق بوده است یا نه؟ گفت: آمریکایی ها هرجا وارد می شدند پیروز بودند اما امروز این کشور چه وضعی در دنیا دارد؟ آیا در عراق موفق بود یا مجبور شد خروج تعجیلی داشته باشد؟ آیا در افغانستان موفق شد سیاست های خود را اجرا کند؟ آیا سگ مزدور او توانست در لبنان موفق شود؟

وی این عدم موفقیت را ناشی از هویت انقلابی انقلاب اسلامی ایران خواند و تاکید کرد: طبق آمار و ارقام آمریکا اکنون باید در حوزه تهاجمی و ایران در حوزه تدافعی باشد اما این ایران است که توانسته است پیام استکبارستیزی را در دنیا گسترش دهد و اگر می خواهیم قدرت کشورها را ارزیابی کنیم باید این معیار را به عنوان یک عنصر قدرت محاسبه کنیم.

سردار وحیدی با اشاره به اینکه اگر کسی امروز این عنصر را در ارزیابی قدرت ایران و آمریکا محاسبه و دخیل نکند مرتکب اشتباه شده است، گفت: امروز اراده برتر متعلق به ملت ایران و سپاه به عنوان کانونی قدرت ساز است.

وی هوشیاری رهبر معظم انقلاب نسبت به سست نشدن حرکت تهاجمی و انقلابی کشور را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی را به سمت قله به پیش می برند.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی نیروهای مسلح با هشدار نسبت به تصور معکوس درباره ضعف و قدرت خود و دشمن گفت: ضعف امروز دشمن در از دست دادن قدرت پیش بینی است به عنوان مثال آنها تصور می کردند فتنه های سال های ۷۸ و ۸۸ پیروز می شود، اما اینگونه نشد لذا نباید برای دشمن توانمندی های فوق العاده تصور کرد.

وی فتح سنگرها یکی پس از دیگری را محصول حفظ روحیه تهاجمی و اطمینان اعتقاد به پیروزی دانست و خاطرنشان کرد: آینده انقلاب اسلامی در گرو آینده سپاه و آینده سپاه در گرو آینده پاسداران و آینده پاسداران در گرو کاری است که شما در دانشکده تربیت پاسداری می کنید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار