|
|
کدخبر: ۱۶۸۴۰۵

سرلشکر جعفری در جمع دانشجویان بسیجی:

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: وقتی کسی می گوید من بسیجی هستم باید تمام دغدغه اش کمک به انقلاب و پیشبرد اهداف آن باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور، پیرامون وظایف و نقش بسیج دانشجویی، گفت: دغدغه اصلی ما رسیدن به چیزی است که رهبر معظم انقلاب از بسیج دانشجویی و دانشجویان بسیجی دانشگاه ها انتظار دارند.

وی ایفای نقش و رشد مجموعه بسیج و از جمله بسیج دانشجویی در جامعه را از جمله انتظارات از این مجموعه ها دانست و افزود: باید به نقطه ای برسیم که بدانیم چگونه باید نقش آفرینی کنیم، یعنی اینکه بسیج دانشجویی بداند چه کاری باید انجام دهد و چه انتظاری از او می رود. انتظار از بسیج دانشجویی این است که به این وظیفه ذاتی خود یعنی حفظ و پیشبرد اهداف انقلاب توجه ویژه ای داشته باشد.

وی گفت: این انتظار از بسیج دانشجویی در راستای همان انتظاری است که بر دوش سپاه و بسیج گذاشته شده و این مهم چیزی جز وظیفه سنگین محافظت از انقلاب و به پیش بردن اهدافش نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه وقتی کسی می گوید من بسیجی هستم باید تمام دغدغه اش کمک به انقلاب و پیشبرد اهداف آن باشد، گفت: این حرف بسیار کلی است و باید از خود بپرسیم که خوب برای پیشبرد این اهداف چه باید بکنیم؟ چگونه باید قدم در این میدان بگذاریم و چه زمانی قدم در این راه بگذاریم؟

سرلشکر جعفری به بیان فرمایشی از رهبر معظم انقلاب در مورد ماهیت پاسداری از انقلاب پرداخت و گفت: حضرت آقا پاسداری از انقلاب را تشبیه به حرکت اباعبدالله الحسین(ع) نمودند و فرمودند پاسداری از انقلاب، پاسداری از دین خداست و این ادامه راهی است که اباعبدالله الحسین(ع) انجام داده است.

وی افزود: با این فرمایشات تکلیف ما مشخص است. پاسداری از انقلاب اسلامی، پاسداری از دین خداست و این پاسداری در هر عرصه و مکان و زمانی از انقلاب موضوعیت پیدا می کند. هر کسی که دل در گرو حرکت اباعبدالله الحسین(ع) دارد و می خواهد در مسیر ایشان گام برداد، باید نسبت به مسئله حفظ انقلاب و گسترش آن احساس مسئولیت کند.

سرلشکر جعفری گفت: رهبر انقلاب فرموده اند " ما به دنبال پاسداری درست، به موقع و غیرمحافظه کارانه از انقلاب اسلامی هستیم. " عمل به این فرمایش ایشان و این انتظار آرمانی در عرصه اجرایی کاری بس سخت و دشوار است که نیاز به مدیریت انقلابی و تحول گرایانه دارد.

وی افزود: نگاه تحولی در این مسئله بسیار به ما کمک می کند و کشور نیاز به مدیریت تحولی و انقلابی دارد و این همانی است که رهبر معظم انقلاب مدام می فرمایند " مدیریت جهادی " یعنی اقتصاد و فرهنگ بدون عزم ملی و مدیریت جهادی محقق نخواهد شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: اینکه گفته می شود بسیج دانشجویی مهمتر از سایر اقشار است و به عقیده بنده هم همین طور است، نسبت به آن جایگاهی است بسیج دانشجویی دارد و نقشی است که می تواند در جامعه ایفا کند. بنابراین انتظار از بسیج دانشجویی در حفظ و دفاع از انقلاب بیشتر از سایر تشکل ها و اقشار می باشد.

وی بار دیگر به سه ویژگی مدنظر رهبری در مسئله حفظ و دفاع از انقلاب اشاره کرد و گفت: پاسداری درست، به موقع و غیرمحافظه کارانه سه اصلی است که باید با توجه به نگاه رهبر معظم انقلاب به آنها دقت کرد.

سرلشکر جعفری در تشریح مفهوم غیرمحافظه کارانه از دیدگاه رهبری، افزود: منظور ایشان از واژه غیرمحافظه کارانه، حفظ شرایط فعلی انقلاب نیست، بلکه تلاش برای پیشبرد اهداف انقلاب در عین دفاع از اصول اساسی آن و حفظ انقلاب است و صرفاً حفظ وضع فعلی نوعی پاسداری محافظه کارانه است که باید همراه با نگاه به آینده باشد تا به نتیجه برسد.


فرمانده کل سپاه پاسداران به بیان برخی از وظایف بسیج دانشجویی در دانشگاه ها پرداخت و گفت: بسیج دانشجویی باید بداند در چه مکانی و در چه زمانی چه کاری باید انجام دهد و این مستلزم درک و تشخیص درست تکلیف الهی - انقلابی و سپس عمل به موقع درست و انقلابی است.

سرلشکر جعفری گفت: اگر نتوانید بر روی محیط دانشگاه خود اثرگذار باشید نباید انتظار تأثیر گذاری در کل نظام و جامعه را از مجموعه بسیج دانشجویی داشته باشید. لذا باید در این راه یعنی اثرگذاری بر محیط دانشگاه و به تبع آن جامعه با جهاد و تلاش بی وقفه گام نهاد و از جان و مال و نفس و همه چیز زد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن در مورد ایمان به همراه عمل، خاطرنشان کرد: زمانی صدق ایمان اثبات می شود که عمل درست با آن همراه باشد، چرا که این مسئله بارها در قران آمده که ایمان بدون عمل صالح به نتیجه نخواهد رسید. لذا وظیفه بسیج دانشجویی عمل صالح و انقلابی در مقابل تهاجم فرهنگی و تهدیدات و ایفای نقش درست و به موقع می باشد.

سرلشکر جعفری در پایان تأکید کرد: کار را برای خدا انجام دهید و با ایفای نقش انقلابی، تکلیفی، جهادی و مومنانه خود، دین خدا را یاری کنید. اگر اراده کنید که دین خدا را یاری نمایید، خدا هم از همه طرق ممکن به یاری شما خواهد آمد. ان تنصروا الله ینصرکم. در این صورت است که خدا هم از لحاظ مادی کمک خواهد نمود و هم از لحاظ فکری یعنی خدای بزرگ راه را نشان خواهد داد. " الذین جاهدوا فینا لنهدین سبلنا. " کسانی که جهاد کنند در راه خدا، خدا هم هدایت شان خواهد نمود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار