|
|
کدخبر: ۱۶۸۴۷۴

نماینده مردم بیرجند در مجلس:

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز جایگاه نمایندگان مجلس در جامعه تحریف شده است، گفت: جایگاه نخست نمایندگان، قانون گذاری و نظارت بر دستگاه های اجرایی است و جایگاه اجرایی در جامعه ندارد.

به گزارشخبرگزاری فارساز بیرجند، سیدمحمدباقر عبادی پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان آموزشکده فنی و حرفه ای ابن حسام بیرجند، اظهار داشت: دانشکده های فنی و حرفه ای در ابتدا زیر نظر وزارت آموزش و پرورش فعالیت می کردند ولی امروز به مجموعه وزرات علوم پیوستند که این امر آغاز مشکلات زیادی در آن شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم، تصریح کرد: مطهری هم از بصیرت و بینش و هم از علم بالایی برخوردار بود.

این مقام مسئول با تأکید بر مقام والای مطهری در نزد اساتید و برجستگان کشور از همه دانشجویان خواست تا با آثار این شهید بیشتر آشنا شوند.

عبادی همچنین بر حرمت و جایگاه معلمان و اساتید در جامعه تأکید کرد و گفت: باید همه برای این قشر از جامعه حرمت قائل شویم و این یک سبک زندگی اسلامی است.

وی با اشاره به نام گذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اذعان داشت: دانشگاه و دانشجو با هر دو بخش شعار سال یعنی اقتصاد و فرهنگ مرتبط است و باید در این زمینه تلاش جدی تری کند.

نماینده مردم شهرهای بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در دنیای امروز تعریف بی سوادی با گذشته متفاوت است، متذکر شد: در این دوران کسی که همراه با خواندن و نوشتن، مهارت های دیگری از جمله رایانه را نداند بی سواد محسوب می شود.

عبادی اضافه کرد: آنچه دنیای امروز به آن اهمیت می دهد، آشنایی با فن است و این همان چیزی است که ابتدا در دانشگاه های کشور به آن بی مهری شد، اما امروز دانشکده های فنی و حرفه ای جهت گیری خوبی در این زمینه در پیش گرفته اند.

وی ادامه داد: مردم نسبت به جایگاه این آموزشکده ها در جامعه بینش درستی ندارند بنابراین باید در این زمینه فرهنگ سازی شود و مردم به این رشته ها رغبت پیدا کنند.

نماینده مردم شهرهای بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات آموزشکده فنی و حرفه ای بیرجند بیشتر در زمینه عمرانی است، یادآور شد: هرگونه کوتاهی مسئولان در مباحثعمرانی و حل مشکلات مردم از سوی نمایندگان مجلس پیگیری می شود.

عبادی با بیان این که امروز جایگاه نمایندگان مجلس در جامعه تحریف شده، خاطر نشان کرد: جایگاه نخست نمایندگان، قانون گذاری و نظارت بر دستگاه های اجرایی است و جایگاه اجرایی در جامعه ندارد.

انتهای پیام / ۶۹۰۲۲ / ق۳۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار