|
|
کدخبر: ۱۶۸۷۰۴

روحانی در همایش روز کارگر؛

رئیس جمهور با بیان اینکه من سال ۹۳ را سال رونق تولید و شکستن رکود اقتصادی اعلام می کنم گفت: در همین سال جاری اقدامات لازم برای مسکن کارگران آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی در بیست و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه های را و واحد های نمونه کشور که صبح امروز در سال ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد، گفت: دولت تدبیر و امید دولتی است که در سایه حمایت شما سال ۹۳ را سال رونق تولید و شکستن رکود اقتصادی اعلام می کند.

وی افزود: اولین جلسه در سال ۱۳۹۳ جلسه شورای عالی اشتغال بود که در ۹ فروردین برگزار شد و این شورا کار خود را آغاز کرده است.

رئیس جمهور خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اولین قدم در اشتغال امنیت شغلی کارگران عزیز است که شما باید آن را لحاظ کنید.

وی تاکید کرد: آقای وزیر! نگذارید خانه کارگری بی فروغ بماند، چراغ کار و اشتغال در سراسر ایران عزیز ما باید همواره تابناک باشد.

روحانی خطاب به ربیعی اعلام کرد: من در کار و تلاش و تولید تبعیض جنسیتی را نمی پذیرم. زنان و مردان ما در صحنه کار و تلاش و فعالیت های برابر باید از امتیاز و حقوق برابر برخوردار باشند و فعالیت کارگران به معنای حرکت سریع، چرخش تولید و اشتغال است.

همچنین رئیس جمهور به کارگران وعده داد در همین سال جاری اقدامات لازم برای مسکن کارگران آغاز خواهد شد و دولت در کنار وزارت تعاون، کار و رفاه اقدامات لازم را برای شروع این کار بزرگ و عظیم آغاز خواهد کرد.

وی همچنین در زمینه پوشش دفترچه بیمه کارگری گفت: شنیده ام برخی از کارگران ساختمانی از این امتیاز محروم هستند و آقای ربیعی باید برای حل مشکلات کارگران ساختمانی فصلی اقدام جدی انجام دهد.

همچنین روحانی تاکید کرد: باید زمینه تشکل های مدنی، مردمی و انجمن های خاص در میان کارگران آزاد و بدون مشکل باشد.

وی خاطرنشان کرد: کارگران باید بتوانند از طریق تشکل ها صدای خو د را به گوش مسئولین و وزارت کار راحت تر و شفاف تر برسانند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت ها نباید در تشکل ها دخالت کنند گفت: تشکل ها باید مردمی باشند و دولت ها باید بستر لازم را برای فعالیت و امنیت این جمعیت ها انجام دهند.

ادامه دارد…

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار