|
|
کدخبر: ۱۶۸۸۶۸

موسوی لاری در مجمع عمومی سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار:

عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه حرکت های جمعی در قالب نهادهای مدنی یک امر ضروری است گفت: برخلاف ۸ سال گذشته بعید است امروز کسی مدعی نامطلوب بودن فعالیت احزاب شود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز با حضور در ششمین مجمع عمومی سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار که در مرکز پژوهش های بین المللی رایزن برگزار شد، ضمن تبریک آغاز ماه رجب و میلاد امام محمدباقر(ع) اظهار داشت: بهره گیری از همه نظرات توصیه امام محمدباقر(ع) است و باید به جامعه ای که راستگویی و امانت داری در آن محور است، افتخار کرد.

موسوی لاری با بیان اینکه اگر در جامعه ای ظواهر وجود داشته باشد اما در آن فساد اقتصادی و آمار دروغ نیز دیده شود مطلوب نیست افزود: ۶۳ درصد از شرکت کنندگان در هدفمندی یارانه ها دارایی خود را زیر ۶۰۰ تومان و ۱۶ درصد زیر ۱ میلیون عنوان کردند و درصد کمی نیز درآمد خود را بالای ۱ میلیون عنوان کرده اند.

وزیر اسبق کشور ادامه داد: اگر این آمار درست باشد خیلی تلخ است چراکه این نشان می دهد ۸۰ درصد از جامعه از نظر زندگی و معیشت زندگی بدی دارند و اگر این آمار واقعیت نداشته باشد باز هم به دلیل اینکه جامعه بر اساس صداقت نیست، امری بد است.

وی تصریح کرد: شاید گفته شود وقتی مدیران در ارائه آمار راه درست را نرفته اند، مردم هم مقابله به مثل می کنند اما کدام مسئول امروز می تواند به آمار دولت قبل به عنوان آمار حقیقی استناد کند؟

موسوی لاری با تاکید بر اینکه نتیجه چنین حالتی این است که شرکت کنندگان در این پرسشنامه همه واقعیت را نگفته اند، افزود: همانطور که امام رضا(ع) فرمودند شاخص ادای امانت و صدق گفتار نمادی برای سلامت جامعه است.

این فعال اصلاح طلب با اشاره به تلاش افراد برای تحقق آرمان ها به لزوم کار جمعی برای تحقق آرمان های فراگیرشان پرداخت و گفت: باید افرادی که سلیقه مشترکی دارند تشکل هایی را به وجود آورند؛ چراکه در دنیای امروز حرکت های جمعی در قالب نهادهای مدنی اعم از نهادهای سیاسی و مردم بنیان یک امر ضروری تلقی می شود و بعید است کسی مدعی شود که تحزب بد است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی تنوع سلایق را پذیرفته و در جامعه ۸۰ میلیونی ما نیز سلایق مختلفی وجود دارد، خاطرنشان کرد: این تضارب آرا و سلایق یا باید راه و روش آینده را به وجود آورد یا سرکوب شود اما همه می دانیم که سرکوب و تحدید سلایق ناکارآمد است.

موسوی لاری با اشاره به اینکه باید تنوع سلایق را بر مبنای قانون اساسی به عنوان میثاق ملی پذیرفت ادامه داد: باید تحزب را به فال نیک گرفت و برای پذیرفته شدن تحزب در جامعه تلاش کرد.

عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به شعارهای دولت نهم و دهم اظهار داشت: در دوره دوم معلوم شد این دولت هسته انحرافی دارد که جامعه را منحرف کرده است و همان هایی که از این دولت حمایت می کردند بعد از این قضیه شروع به نقد دولت کردند و در حال حاضر نیز طلبکارانه با دولت فعلی برخورد می کنند.

وی یادآور شد: هنوز معلوم نیست ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی را دولت قبل چه کرده است و فساد ۳ هزار میلیاردی و حلقه انحراف نیز مربوط به دولت گذشته است لذا باید با احتیاط بیشتری در دولت جدید حرکت کنند.

موسوی لاری، ۸ سال دوره قبل را امنیتی توصیف کرد بر لزوم فعال شدن احزاب در دولت جدید تاکید کرد و گفت: احزاب و تشکل ها باید به برگزاری نشست کلاس آموزشی به عنوان یک وظیفه و نه یک امر فانتزی توجه کنند لذا امیدواریم حزب اسلامی کار نیز با همین نگاه نشان دهد که فرصت برای شنیدن وجود دارد.

به گزارش فارس پیام ویدئویی ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی خطاب به اعضای سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار نیز در این همایش پخش شد.

یزدی با بیان اینکه جامعه ما تمام ویژگی های جامعه انتقادی را دارد گفت: انقلاب اسلامی ایران تقابل بین سنت و مدرنیته را به نفع مدرنیته تغییر داد.

یزدی افزود: هنوز هنجار خاصی به صورت نهایی در جامعه شکل نیافته و در چنین جامعه ای افراد دچار دگردیسی فکری می شوند؛ جنبش دانشجویی ما نیز چون در جامعه در حال انتقال تنفس می کند به گروه های مختلف تقسیم می شود.

وی با اشاره به جامعه گریزی در جوامع توسعه نیافته به لزوم کار جمعی دانشجویان اشاره کرد و یادآور شد: همکاری سیاسی از سایر کارهای جمعی به خصوص در ایران مشکل تر است اما اینطور نیست که نتوانیم کار جمعی را انجام دهیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار