|
|
کدخبر: ۱۶۹۱۷۴

رحیمی روشن در گفت وگو با فارس:

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان با اشاره به حضور خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی گفت: وزارت علوم باید موضع خود را روشن کرده و پاسخگوی ایجاد تشنج در دانشگاه ها باشد.

حسن رحیمی روشن عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارسبا بیان اینکه دانشگاه محل تولید علم و تربیت نیروهای آینده کشور است، گفت: اگر دانشگاه پایگاه سیاسی احزاب شود از کارکرد اصلی خود دور شده و نتیجه این مساله چیزی جز تشنج نیست.

وی افزود: در ۸ سال گذشته شاهد سخنرانی هایی در دانشگاه ها بودیم که بیشتر جنبه علمی داشت ولی در حال حاضر فاز جدیدی در دانشگاه ها کوک شده است که عوامل فتنه برای سخنرانی دعوت می شوند و این مساله تاثیر مثبتی در کارکرد اصلی دانشگاه ندارد و فقط سبب ایجاد تشنج در دانشگاه و نفاق در جامعه می شود.

رحیمی روشن ادامه داد: در چند ماه اخیر شاهد این قضیه هستیم که برخی سخنرانی ها بدون هماهنگی و نظارت در دانشگاه ها صورت می گیرد که این مساله مطلوب نیست و وزارت علوم باید پاسخگوی این جریانات باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان اظهار داشت: وزارت علوم باید موضع خود را روشن کند در حالی که تاکنون مسئولان وزارت علوم یا ساکت بوده اند یا با صحبت های دو پهلو از کنار این قضایا گذشته اند، وزارت علوم نقش اصلی را در آرام کردن دانشگاه ها دارد و باید برای آینده دانشگاه ها دغدغه داشته باشند.

وی افزود: هرگونه سکوت و اهمال از سوی وزارت علوم سبب می شود که دانشگاه ها از مسیر اصلی خود خارج شوند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار