|
|
کدخبر: ۱۶۹۳۴۲

گزارش تسنیم

خبرگزاری تسنیم: دومین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی در حالی برگزار شد که مسئولان برگزاری نمایشگاه از فروشی نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان در آن خبر دادند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی با ۱۹۶ شرکت و نمایش سه هزار و ۷۰۰ قلم دستگاه و ماده آزمایشگاهی طی روزهای هفتم تا دهم اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین المللی برگزار شد و محصولاتی در این عرصه در معرض دید علاقه مندان، تولید کنندگان و خریداران قرار گرفت. این نمایشگاه نسبت به سال گذشته با رشد صد در صدی در عرضه محصولات موجه شد.

حمایت ریالی ۴۰ درصدی از خرید تجهیزات و ۶۷ میلیارد تومان تخفیف برای خریداران از تسهیلات این نمایشگاه بود، نمایشگاهی که به گفته مسئولان ۲۵ درصد محصولات آن نیاز کشور را برطرف می کند. علی رغم سال گذشته که معاونت علمی و فناوری ریاست اعتباراتی را برای خریداران از این نمایشگاه متعهد شد، امسال وزارت علوم، وزارت بهداشت و برخی از دانشگاه ها اعتباراتی را متعهد شدند.

دستگاههای مختلفی از جمله انواع دستگاههای آب مقطر گیری، تولیدات نانوالیاف، دیونایزر، دستگاه لایه نشانی تبخیر با پرتوالکترونی، برج خنک کننده، دستگاههای تست کشش، کوره های مختلف تیو بی، میکسرهای مختلف خورشیدی و هماتولوپی، دستگاه پیشرفته تست چربی و… در این نمایشگاه در معرض دید خریداران قرار گرفت.

بخشی از محصولات عرضه شده در دومین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران عرضه شده دراین نمایشگاه را در ادامه ملاحظه می کنید.

**پایلوت رآکتورهای پرتابل

امکانات؛قابلیت انجام واکنش شیمیایی در گستره دمایی ۶۰ - تا ۲۰۰ درجه سلسیوس، سرعت قابل تنظیم همزن از ۶۰ تا ۴۵۰ دور در دقیقه با دقت ۵ دور در دقیقه، مکانیکال سیل بدون روغن از جنس PTFE، قطعات و اجزاء ضد سایش و ضد خوردگی(شیشه، PTFE، …)، درپوش فوقانی ۵ دهانه با قابلیت اتصال اسپارژر، ترموپاکت، ادیشن و کندانسور، میله همزن قابل تعویض با طراحی های مختلف(شیشه، استیل با روکش)، شیر کف بند برای حذف فضای مرده تحتانی

موارد مصرف:استفاده در بخش های مختلف زیست محیطی به خصوص در تصفیه آب

**کوره تیوبی

امکانات و نحوه عمل؛اصطلاحا به این نوع کوره ها کوره تیوبی گفته می شود، تیوب حد واسط کوره قرار می گیرد و قطعات مورد نظر در این بخش قرار می گیرد، تیوب به دمای مورد نظر ۱۲۰۰ درجه و بالاتر می رسد، حرکت دوار تیوب، اعمال وکیوم، شارژ گاز و نصب کنترولر داشتن ۹ برنامه، پله حرارتی، قیمت مناسب و ساخت در ایران از ویژگی های مهم این محصل است.

موارد مصرف؛در فرایندهای مختلف متالوژی به کار گرفته می شود.

** دستگاه تست کشش

امکانات و نحوه عمل؛دستگاه تست کشش، برای آزمونهای کشش در صنایع مختلف ساخت مواد اولیه تا محصول نهایی در طول پروسه ساخت محصول و در آزمونهای فیزیکی و مکانیکی به کار می رود. از دستگاههای اصلی در آزمونهای مکانیکی و فیزیکی محصولات است؛ نمونه آزمون را در پارامترهای مخصوصی مانند استحکام فشاری، نقطه تسلیم و غیره آزمایش می کند و محصول را در شاخصهای استاندارد مورد بررسی قرار می گیرد.

موارد مصرف:در کلیه صنایع از جمله تولید دستمال کاغذی، کاغذ، فیلم، نایلون و پلاستیک، فلزات، مفتول ها، قطعات خودرو و نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

** دستگاه گلاوباکس

امکانات ونحوه عمل؛محفظه ای ایزوله است که به محققین اجازه می دهد آزمایشها و بررسی های خود را در محیط مورد نظر خود از جهت فشار هوا، گازهای تشکیل دهنده حین آزمایش، درجه حرارت و موارد دیگر انجام دهد. معمولا بخشی و یا همه بدنه محفظه شفاف است تا محققین بهتر بتوانند فرآیند آزمایش خود را زیر نظر داشته باشند. جنس بدنه، شکل و امکانات آن بسته به نظر کاربر داشته و تعیین کننده قیمت تجهیزات گلاوباکس می باشد. ۱۰۰ در صد ایرانی وبا قیمت نهایی ۷ میلیون در اختیار خریداران است.

موارد مصرف؛برای آزمایشگاههایی که در محیط ایزوله و تحت اتمسفر کنترل شده انجام شود کارآیی دارد.

** سوکسله تمام اتوماتیک(چربی گیر)

امکانات؛ مورد نیاز در آزمایشگاههای تشخیص طبی، معادل خارجی آن معادل ۷۰ میلیون تومان در داخل با ۷میلیون تومان ساخته می شود و در آزمایشگاههای طبی برای اندازه گیری چربی به کار گرفته می شود.

** دستگاه میکسر خورشیدی

امکانات و نحوه عمل؛برای اولین بار در ایران تولید شده است قابلیت میکس محلولها در حوزه لوله های ازمایشگاههایی را دارد، وجه های مختلف و گیره های متفاوت برای نگهدای لوله های مختلف آزمایشگاهی است، چرخش دورانی، قابلیت تنظیم دور از ویژگی های این محصول است، همه قطعات تولید ایران و با قیمت حدود ۶۰۰ هزار تومان عرضه می شود.

موارد مصرف؛در بخشهای مختلف بیوشیمی، داروسازی و دانشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

**میکسر هماتولوژی

امکانات و نحوه عمل؛برای گرداندن لوله های آزمایشی به کار می رود. کارکرد آن به صورت غلتکی است و لوله ها در بین این غلتکها که ۵ عدد است به دو زمان عمل می کند دوران چرخشی از ویژگی های این دستگاه است.

موارد مصرف؛در آزمایشگاههای هماتولوژی، تشخیص طبی، نفت و عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. و با قیمت: ۲۸۸ هزار تومان عرضه می شود.

فروش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از دومین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی

رضا اسدی فرد دبیر دومین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم درباره جامعه هدف و مخاطب این نمایشگاه گفت: شرکتهایی که در این نمایشگاه حاضر می شوند عمدتا سازنده تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی هستند و یا در حوزه ساخت شرکتهای آزمایشگاهی فعالیت می کنندخریداران هم عمدتا مراکز پژوهشی بخش دولتی و خصوصی هستند.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری در راستای برنامه حمایتی از شرکتها بخشی از خرید این نمایشگاه را به صورت سوبسید فراهم می کند، سال گذشته حدود ۲۰۰ دانشگاه و پژوهشگاه و مرکز تحقیقاتی بیش از ۳۸ میلیارد تومان خرید از این نمایشگاه داشتند و امسال با رشد خوبی روبرو شدیم و ۱۹۶ شرکت سه هزار و ۷۰۰ قلم دستگاه و ماده آزمایشگاهی را ارائه کردند که رشدی نزدیک به صد در صدی را داشته است.

دبیر دومین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی گفت: حوزه های مختلف، بیوتکنولوژی و نانو تکنولوژی، شیمی متالوژی عمران کشاورزی، برای تجهیز آزمایشگاههای خود از این آزمایشگاه استفاده کنند و با استمرار این حرکت و این نوع تجهیزات خود را به جهان هم عرصه کنیم.

وی درباره میزان خرید در این نمایشگاه گفت: فروش قطعی اینجا رخ نمی دهد و بیشتر به صورت پیش فاکتور است که آماری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان را تا یک روز قبل از پایان نمایشگاه داریم که حداقل یک سوم آن محقق می شود.

اسدی فرد درباره صادارت محصولات این نمایشگاه گفت: تعدای از ۱۹۶ شرکت محصولات خود را صادر می کنند، معاونت علمی تسهیلاتی را در خدمت آنها قرار می دهدهد که بتوانند در این بخش فعال شوند و زیر ساختارهای صادراتی خود را تقویت کنند؛ تسهیلاتی از جمله طرحهای صنعتی خوب، گرفتن استاندارهای بین المللی، داشتن سیستم بازاریابی خوب و شرکتهایی که تخصص بازاریابی داشته باشند از جمله این تسهیلات است.

در دومین نمایشگاه، وزارت علوم ۱۷ میلیارد تومان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ۲۰ میلیارد تومان، وزارت بهداشت ۱۰ میلیارد تومان و دانشگاه ها نیز ۲۰ میلیارد تومان اعتبار را برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی متعهد شدند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار