|
|
کدخبر: ۱۶۹۶۸۱

دولت در هفته ای که گذشت

آزاد شدن همه اقساط توافق ژنو، گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهور با روحانی و نخستین جلسه شورای عالی سلامت و غذا در دولت یازدهم، از مهمترین محورهای اخبار دولت در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولتخبرگزاری فارسآزاد شدن همه اقساط توافق ژنو، گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهور با مردم و نخستین جلسه شورای عالی سلامت و غذا در دولت یازدهم، از مهمترین محورهای اخبار دولت در هفته گذشته بود.

تشکیل کارگروه مشترک معاونت پارلمانی ریاست جمهوری و کمیسیون اصل نود در هفته جاری

«مجید نصیرپور» معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری درگفت وگوبا خبرنگار حوزه دولتخبرگزاری فارسدرباره تشکیل کارگروه مشترک معاونت پارلمانی ریاست جمهوری و کمیسیون اصل نود، از تشکیل این گروه و همچنین مشخص شدن اعضا و جزئیات این کارگروه در هفته جاری خبر داد.

اجرای قانون جامع حقوق مالکیت فکری انگیزه ها را افزایش می دهد

الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری عصر روز(شنبه) در چهارمینهمایشملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط با رویکرد ویژه به نقش سازمان های مدیریت جمعی گفت: با اجرای قانون جامع حقوق مالکیت فکری، حمایت از مؤلفان و صاحبان آثار علمی، ادبی، هنری و صنعتی انجام شده و انگیزه ها برای ادامه فعالیت در این بخش ارتقا خواهد یافت.

برگزاری جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست روحانی

جلسهستادهماهنگی اقتصاد مقاومتی صبح روز(یکشنبه) به ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری و اعضای ستاد تشکیل و گزارشی از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و نتایج حاصل از آن مطرح شد.

بر این اساس سیاست های دولت در تامین کالاهای اساسی، رونق تولید و کنترل سطح قیمت ها و اقدامات دستگاه های مسئول در این زمینه به ثبات نسبی و آرامش بازارها منجر شده است.

جلوگیری از تخلفات مالی با اجرای نظام دقیق بودجه ریزی

الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور در زمینه کاهش تخلفات مالی دستگاه های اجرایی و لزوم اصلاح نظام بودجه ریزی کشور اشاره کرد واظهار داشت: تلاش داریم تا با اجرای سیستم بودجه ریزی دقیق در دستگاههای اجرایی شاهد کاهش میزان تخلفات در دستگاه ها باشیم تا نیازی به ورود دیوان محاسبات برای رسیدگی به تخلفات مالی اداری نباشد که تحقق این امر موجب کاهش هزینه های مالی و حیثیتی برای دولت و مدیران دولتی خواهد شد.

وی گفت: در تلاش هستیم با اجرای سیستم بودجه ریزی دقیق در دستگاه های اجرایی شاهد پیشگیری از تخلفات مالی دولتی در دستگاه ها باشیم.

تاکید رئیس جمهور بر اهتمام دولت برای تامین سلامت غذایی / برنامه دولت برای کنترل قیمت لبنیات

نخستینجلسهشورای عالی سلامت و غذا در دولت یازدهم، صبح روز(یکشنبه) به ریاست حسن روحانی رییس جمهوری برگزار و سیاست هایی را در جهت تغذیه سالم و جلوگیری از مخاطرات ناشی از سموم زراعی در تغذیه و محیط زیست در سلامت شهروندان تصویب کرد.

همچنین در جلسه شورای عالی سلامت مقرر شد دولت از محل منابع قانونی و درآمدی ناشی از اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی، به تولیدکنندگان محصولات لبنی یارانه اختصاص دهد تا قیمت این محصولات کنترل شود.

تاکید رئیس جمهور بر داشتن تعامل با نیروهای مسلح و بسیج

مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور بعدازظهر روز یکشنبه درهمایشگرامی داشت روز ملی شوراها که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد اظهار داشت: تاکید رئیس جمهور بر تعامل بین دولت با مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و بسیج است.

برگزاری جلسه مشترک مجلس و دولت در آینده نزدیک

همچنین انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره تشکیل جلسات مشترک مجلس و دولتگفت: به دلیل حجم کاری بالای مجلس و دولت جلسات مشترک مجلس و دولت در سال جدید برگزار نشده و در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

تاکید رئیس جمهور بر اتخاذ تدابیری در جهت امنیت مرز ایران و پاکستان

حسن روحانی رئیس جمهور روز دوشنبه هفته گذشته دردیداربا فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم در جهت رفع نگرانی ها در خصوص امنیت مرزهای دو کشور تاکید کرد.

از همه می خواهیم درباره دولت با شناسنامه سخن بگویند / در پی سانسور دولتی نیستیم

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران درافتتاحیهنمایشگاه کتاب تهران در روز سه شنبه گذشته با بیان اینکه ارتباط ما با مکاتب توحیدی و پیروان ادیان دیگران، با کلمه کتاب صورت می گیرد و ما آنها را اهل کتاب می دانیم گفت: کتاب، به معنای ظهور و بروز خرد و اندیشه انسان است و به همان اندازه که اندیشه و خرد دارای حرمت است، کتاب، نویسنده کتاب، نشردهنده آن و خواننده کتاب نیز دارای حرمت و احترام است.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: رئیس جمهور با بیان اینکه تخریب دولت با پول بیت المال پسندیده نیست، گفت: به دنبال سانسور دولتی نیستیم و از همه می خواهیم درباره دولت، شناسنامه دار سخن بگویند و اعلام کنند وابسته به کدام جناح هستند.

نمی گذاریم منافع ملی ما زیر چکمه ابرقدرت ها باشد

حسن روحانی در سومینگفت وگویزنده خود با مردم که سه شنبه شب گذشته از شبکه اول سیما پخش شد، با شایعه خواندن این موضوع که افزایش قیمت حامل ها بر روی قیمت کالاها اثر زیادی خواهد گذاشت، تاکید کرد که به هیچ عنوان افزایش قیمت در سطح بالا نخواهیم داشت.

حیدری از گفت وگوی دیشب رئیس جمهور حذف شد / تا آبان رئیس سازمان صداوسیما هستم

عزت الله ضرغامی رئیس رسانه ملی درباره رفع اختلاف با دولت در انتخاب مجری تلویزیونیگفت وگویرئیس جمهور گفت: خوشبختانه این مشکل برطرف شد و شب گذشته ما ۳ مجری معرفی کردیم که در این میان مرتضی حیدری حذف شد.

همه اقساط توافق ژنو تا این تاریخ آزاد شد / می خواهیم از این پول استفاده متفاوتی کنیم / درخواست از قوه قضائیه برای برخورد با مستند «من روحانی هستم»

محمد باقر نوبخت سخنگوی هیات دولت روزچهارشنبهپس از جلسه دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا این تاریخ همه اقساط توافقنامه ژنو آزاد شده است گفت: آنها از ما یک شماره حساب می خواهند تا این پول را برای ما واریز کنند اما ما خودمان می خواهیم از این چهار و دو میلیارد دلار، متفاوت استفاده کنیم.

دولت مصلحت های بلند مدت را فدای مسائل کم اهمیت نمی کند / تعامل خوبی بین دولت و مجلس وجود دارد

حسن روحانی عصر روز چهارشنبه گذشته درنشستشورای معاونان پارلمانی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی با تبریک حلول ماه رجب و مناسبت های خجسته این ماه، با اشاره به اینکه «احترام مجلس، احترام دولت است و احترام دولت نیز احترام مجلس می باشد» تأکید کرد: همه ما اعضای خانواده جمهوری اسلامی هستیم و باید در جهت تقویت مبانی دینی و منافع مردم با یکدلی تلاش کنیم.

بازدید رهبر معظم انقلاب از یک مجموعه صنعتی، به معنای حمایت نظام از بخش تولید کشور است

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درنشستهم اندیشی صنعتگران و فعالان اقتصادی که پنج شنبه گذشته در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه امروز برای توجه به موضوع تولید اراده ای جدی در راس نظام شکل گرفته، گفت: پیام بازدید رهبر معظم انقلاب از یک مجموعه صنعتی، حمایت نظام از بخش تولید کشور است.

ایلام میزبان رئیس جمهور می شود

چهارمین سفر استانی حسن روحانی به همراه تنی چند از وزرای دولت به مقصد استان ایلام تعیین شده است.

دیدار با مردم مناطق مختلف ایلام، دیدار با قشرهای مختلف و… از جمله برنامه های سفر رئیس جمهور به استان ایلام است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار