|
|
کدخبر: ۱۷۰۰۱۰

حسینیان در جمع خبرنگاران:

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: دولت قول داده هم سانتریفیوژها بچرند و هم زندگی مردم، اما امروز این سانتریفیوژها برعکس می چرخد، بنابراین حداقل آنها را متوقف کند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، حجت الاسلام روح الله حسینیان عضو شورای مرکزی جبهه پایداری عصر امروز(شنبه) در حاشیه گردهمایی «دلواپسیم» در جمع خبرنگاران در مورد فعالیت های هسته ای کشورمان، اظهار داشت: حرف ما این است که دولت قول داد سانتریفیوژها بچرخد و زندگی مردم هم بچرخند، اما الان سانتریفیوژها برعکس می چرخد.

وی افزود: امروز چرخش سانتریفیوژها به گونه ای است که اورانیوم ۲۰ درصد را تبدیل به ۳ درصد می کند بنابراین حداقل سانتریفیوژها را متوقف کنید تا بر عکس نچرخند.

نماینده مردم تهران در مجلس در مورد مجوز جبهه پایداری از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نیز تصریح کرد: ما اسامی و اساسنامه جبهه پایداری را به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اعلام کردیم و به زودی نیز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب این تشکل را به عنوان یک سازمان قانونی تصویب می کند.

حسینیان با بیان اینکه توافقنامه ژنو دارای چندین مشکل است، گفت: از مرحوم مدرس پرسیدند چرا شما با قرارداد ۱۹۱۵ ایران و انگلیس مخالف هستید، ایشان پاسخ دادند که اولین اشکال ما این است که در این قرارداد گفته اند حاکمیت ایران را به رسمیت می شناسیم، مگر انگلیس چه کاره است که حاکمیت کشور ما را به رسمیت بشناسد.

وی ادامه داد: آقایان مدعی هستند که در این قرارداد حاکمیت غنی سازی ایران را به رسمیت می شناسند، مگر دنیا چه کاره است که نسبت به علم اینگونه سخن بگوید. نکند آپارتاید علمی در جهان حاکم شده است که به بعضی از کشورها حق غنی سازی داده می شود و به برخی دیگر از کشورها خیر؛ حق علمی، حق طبیعی همه کشورها و انسان هاست.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با تأکید بر اینکه در توافقنامه ژنو برای غنی سازی ایران ۸ شرط محدودساز قائل شده اند، گفت: این ۸ شرط محدودسازی به گونه ای است که هیچ چیز برای ایران باقی نمی ماند یعنی مشخص کرده اند که غنی سازی باید مورد نیاز باشد، زیر نظر ۱ + ۵ صورت بگیرد و حتی چند درصد غنی سازی انجام شود.

حسینیان با تأکید بر اینکه ۸ شرط ذکر شده ۱ + ۵ در توافقنامه ژنو برای ایران به گونه ای است که مانع رسیدن ایران به وضعیت صنعتی غنی سازی می شود، گفت: یک رآکتور هزار مگابایتی همچون بوشهر سالانه به ۷۰۰ تن اورانیوم نیاز دارد و این قرارداد که برای قراردادهای بعدی پایه قرار می گیرد تنها سالیانه حق غنی سازی ۵۰۰ کیلو اورانیوم را داده است یعنی برای اینکه بتوانیم سوخت مورد نیاز نیروگاه بوشهر را تأمین کنیم باید صد سال زمان سپری شود بنابراین خودمان با این قرارداد به خودتعطیلی می رسیم.

وی اضافه کرد: مقرون به صرفه نیست که این همه امکانات صرفا برای غنی سازی ۵۰۰ کیلو اورانیوم و یا بیشتر وجود داشته باشد چرا که تا به صنعتی سازی نرسیم و سالیانه ۵۰۰ تن غنی سازی تولید نکنیم هیچ فایده ای نخواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در توافقنامه ژنو تصریح شده است که بین غرب و ایران یک کانال مالی مشخص می شود تا در موارد زیر کوره هایی که بلوکه خارج می شود به ایران برگردد، گفت: آنها گفته اند که باید این پول ها در موارد مشخصی همچون تحویل دارو، خرید غذا، کمک به بیماران خارج از کشور و کمک به دانشجویان استفاده شود. آنها در این قرارداد قولی مبنی بر اینکه پول نقدی به حساب ایران واریز شود ذکر نکرده اند بلکه گفته اند که کانالی بین ایران و غرب ایجاد می شود که در موارد معدود خاص هزینه شود. مگر ما کشور مستعمره هستیم که آنان به ما بگویند که پول هایتان را چگونه و به چه طریق مصرف کنید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار