|
|
کدخبر: ۱۷۰۰۳۳

نوبری در همایش " دلواپسیم "

خبرگزاری تسنیم: سفیر اسبق ایران در شوروی با انتقاد از محتوای توافقنامه ژنو گفت: هدف آمریکایی ها خشک کردن درخت هسته ای ایران است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، نوبری کارشناس مسائل سیاسی و سفیر اسبق ایران در شوروی در سخنانی در همایش " دلواپسیم " گفت: از ابتدا که بنده توافقنامه ژنو را دیدم آن را نقد کرده ام. بنده تاکنون ۲۰ سخنرانی و مناظره در نقد توافق ژنو در دانشگاه ها داشته ام.

وی با بیان اینکه پس از توافق ژنو نامه سرگشاده ای به رئیس جمهور نوشته است افزود: تا این لحظه و ابتدای ۱۶ آذر که نامه سرگشاده ای در نقد توافق ژنو به رئیس جمهور نوشته ام هیچ یک از طرفهای مقابل حاضر نشده اند که متن توافقنامه را با بنده نقد کرده و یا آن را مطرح کنند. تا امروز هیچ کس حاضر نشده تک تک نقدهای بنده را پاسخ دهد. آنهایی که در مناظره ها با بنده شرکت کردند حاضر نشدند که بند بند توافق ژنو را بررسی کنند.

وی افزود: در این ۵ ماه ثابت شده که تمام نکاتی که بنده در مورد توافق ژنو گفته بودم، صحت دارد. از رئیس جمهور می خواهم که حداقل یک نفر را در هر جایی از کشور که می خواهد تعیین کند تا به نقدهای بنده پاسخ دهد.

نوبری ادامه داد: بنده در نامه سرگشاده ام به رئیس جمهور گفته ام که هدف این توافق خشک کردن فعالیت های هسته ای ایران است.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: آمریکایی ها خشک کردن درخت هسته ای در ایران را در پیش گرفتند. آنها می خواهند این درخت خودش بیفتد.

نوبری ادامه داد: موافقان توافق ژنو و آنهایی که نقدی به این توافق ندارند معتقدند که هزینه های برنامه های هسته ایه بیشتر از فایده آن است. آنها می خواهند ثابت کنند که هزینه هسته ای بیشتر از فایده آن است.

وی ادامه داد: سوال من بنده از رئیس جمهور این است که ما باید شناسنامه داشته باشیم به طوری که شناسنامه بنده نیز مشخص است. آیا موافقان توافق ژنو هم شناسنامه دارند و آنها نیز شناسنامه شان مشخص است.

نوبری در همین زمینه تصریح کرد: آقای رئیس جمهور کسانی که به عنوان موافق شما در مناظره ها آزاد می شوند آیا شناسنامه شان مشخص است. لطفا آن را مشخص کنید.

وی در ادامه گفت: سوال من این است که آیا بازی تیم ملی ما مهمتر است یا تیم مذاکره کننده که نتیجه آن به قرن ها و آینده کشور ما وابسته است. آیا مشخص شدن تیم ۳ یا ۴ نفره انتهای نخبگی جامعه ماست.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: ما نمی توانیم مانند لپ لپ و تخم مرغ شانسی صبر کنیم که ببینیم بعدها چه چیزی از آن درمی آید. آیا می خواهند باز هم بگویند که برای امضای این توافقنامه تحت فشار بوده ایم؟ ما دلواپسیم.

نوبری در ادامه اظهار داشت: این هیئت باید ملی شود. این تیم باید ملی باشد نه باندی.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه ضمن معرفی افرادی در تیم مذاکره کننده گفت: بنده اسامی را پیشنهاد می کنم که همگی هم از افراد موافق و هم افراد نخبه. این افراد عبارتند از الهام امین زاده، سرمدی، صدر، حسین شیخ الاسلام و لواسانی.

نوبری اضافه کرد: آقای رئیس جمهور از شما می خواهم که این ۵ نفر را به تیم مذاکره اضافه کنید. زیرا آنها در دفاع از منافع ملت بیشتر به شما کمک می کنند.

وی با بیان اینکه در وزارت خارجه حتی معاونین این وزارتخانه حاضر نیستند از توافقنامه ژنو دفاع کنند، گفت: با این شرایط این توافقنامه چگونه می تواند سرنوشت نسل های بعدی ما را تعیین کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار