|
|
کدخبر: ۱۷۰۰۹۱

گزارش تسنیم ازحاشیه های گردهمایی منتقدین توافقنامه ژنو /

خبرگزاری تسنیم: دانشجویان بسیجی دانشگاه های تهران پلاکاردهایی را با عناوینی مانند " ضمن احترام برای آقایان روحانی و احمدی نژاد، ما انقلابی هستیم "، " حقوق ملت فروختنی نیست، اما اگر خواستید بفروشید به مزایده بگذارید نه مناقصه " در دست داشتند.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، مجتمع ۱۳ آبان امروز میزبان بزرگترین گردهمایی منتقدین توافقنامه ضعیف با عنوان دلواپسیم که این همایش حواشی جالبی را دربرداشت.

* در این همایش شخصیت های مهم از دولت گذشته و نمایندگان مجلس همچون حجت الاسلام حسینیان، حجت الاسلام نبویان، مهدی کوچک زاده، فاطمه آلیان، الیاس نادران، متکان، اسماعیل کوثری، فواد ایزدی، محمدصادق کوشکی، ناصر نوبری، فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، جواد کریمی قدوسی حضور داشتند.

* در این مراسم دانشجویان بسیجی دانشگاه های تهران و شرکت کنندگان پلاکاردهایی را با عناوینی مانند " ضمن احترام برای آقایان روحانی و احمدی نژاد، ما انقلابی هستیم "، " حقوق ملت فروختنی نیست، اما اگر خواستید بفروشید به مزایده بگذارید نه مناقصه "، " جزئیات مذاکرات برای آیندگان محرمانه خواهد بود "، " توافقنامه ژنو یا مناقصه هسته ای…؟ "، " بحثاحمدی نژاد و روحانی نیست، بحثمنافع ما است "، " مقدم قاتلان شهدای هسته ای را در قامت بازرسان آژانس گرامی می داریم " و " دلواپسیم از اینکه انرژی هسته ای را با فناوری هسته ای اشتباه گرفتند " در دست داشتند.

* در ابتدای مراسم مجری در خصوص عدم برگزاری این همایش در سالن سیدالشهدا گفت: دست اندرکاران قصد داشتند که این همایش در سالن سیدالشهداء برگزار شود منتها به شکل عجیبی علی رغم اخذ مجوز و کسب مجوز اماکن نقص فنی به ناگهان اتفاق افتاد که امیدواریم نقص فنی که بلای جان امت حزب الله است، رفع شود تا صدای همگان در جامعه شنیده شود.

* مجری برنامه در خصوص تیتر بعضی از رسانه ها در این مورد که چرا دلواپسید گفت: ما از این دلواپسیم که حقوق ملت ایران به جای ساختمان تحریم ها ترک بردارد، از این دلواپسیم که استکبار جهانی تبدیل به کدخدای جهان شود و از این دلواپسیم که توافقنامه ضعیف در درازمدت به مردم تحمیل شود.

وی در ادامه گفت: رسانه هایی که امروز ما را به عنوان کانون هواداران فلانی معرفی کرده اند کافی است که ببینند که همه اقشار جامعه در این همایش حضور دارند و ما متعلق به چپ و راست نیستیم بلکه فرزندان ملتیم.

* در این همایش کلیپی از اتفاقات هسته ای ایران در سال ۸۲ و مباحثمربوط به سعدآباد و اعتراضات دانشجویی پخش شد.

* همچنین در این مراسم کلیپ نرم افزار چند رسانه ای با موضوع نقد و بررسی توافقنامه رونمایی و در حاشیه مراسم به قیمت ۳ هزار تومان به علاقه مندان فروخته شد.

* در اواسط برنامه مجری مراسم اعلام کرد که نامه ای از طرف ۱۲ هزار نفر از دانشجویان خطاب به آقای ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما تهیه شده و از ایشان خواسته شد که اساتید و منتقدان که برخواسته از متن مردم هستند بتوانند در فضایی در سازمان صدا و سیما در خصوص توافق هسته ای نقطه نظرات خود را اعلام کنند اما گویا آقای ضرغامی نامه را به آقای دارابی و آقای دارابی نیز نامه را به شبکه قرآن ارجاع داده که این نامه بایگانی شده است اما امیدواریم که این همایش وسیله ای برای رساندن صدای ما به گوش آقای ضرغامی باشد.

* شرکت کنندگان در این همایش همچنین با امضای توماری انتظارات خود را درباره مذاکرات هسته ای به تیم مذاکره کننده گوشزد کردند و در زیر این تومار جملاتی مانند " من به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم "، " شهدا راهشان ادامه دارد " و " عوامل ۵ + ۱ آمریکایی هستند " را عنوان کردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار