|
|
کدخبر: ۱۷۰۱۳۵

راه چمنی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی، ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگرایان را بعید دانست و در عین حال پیشنهاد داد اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس دهم شورای راهبردی تشکیل دهند.

محمد رضا راه چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری تسنیم، درباره راهبرد محمد رضا عارف مبنی بر ائتلاف اصلاح طلبان با اصول گرایان، گفت: اگر طیف اصلاح طلب می خواهد در انتخابات به پیروزی قابل قبولی برسد باید اختلافات را کنار بگذارند، البته این اختلافات در همه جریانات سیاسی دیده می شود و اطلاح طلبان هم از این قاعده مستثنی نیستند.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان باید در عرصه انتخابات اختلافات جزئی را کنار بگذارند و به دنبال وحدت باشند، افزود: از این رو پیشنهاد می کنم برای انتخابات مجلس دهم از سوی جریان اصلاحات شورای راهبردی تشکیل شود و احزاب و تشکل های اصلاح طلب نمایندگان خود را برای حضور در این شورا معرفی کنند.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی تصریح کرد: شورای راهبردی باید برآیندی از همه احزاب اصلاح طلب باشد بنابراین به اعتقاد بنده تمامی احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، جبهه اصلاح طلبان و حتی احزاب و تشکل هایی که عضو هیچ کدام از این دو جبهه نیستند اما به عنوان احزاب اصلاح طلب شناخته می شوند در سازوکار شورای راهبردی قرار گیرند.

راه چمنی اضافه کرد: در کنار احزاب، چهره های شاخص اصلاح طلب همچون سید محمد خاتمی و محمد رضا عارف هم باید در این شورای راهبردی حضور داشته باشند و در درون این شورا، شورای حکمیت را راه اندازی کنند تا بدین وسیله سازماندهی قابل قبولی در درون جریان اصلاحات اعمال شود.

وی، اصلاح طلبان و اصول گرایان را از جریان های اصیل و باسابقه در عرصه سیاسی کشور دانست و با بیان اینکه دو جریان به عنوان رقیب یکدیگر شناخته می شوند، اظهارداشت: بنابراین بعید بدانم اصلاح طلبان با اصولگرایان ائتلاف کنند و اگر در این زمینه نقل قولی بیان شده درست منتشر نشده است چرا که این دو جریان رقیب هم بوده و هستند و بعید است چنین اتفاقی بیفتد.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی ادامه داد: البته جریان اعتدال به عنوان جریان میانه در انتخابات از نامزدهای میانه رو اصلاح طلب و اصول گرا استفاه می کند.

راه چمنی با اشاره به اینکه شورای راهبردی می تواند راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم را تدوین کند، گفت: گروه ها و احزاب اصلاح طلب باید راهبردهای این شورا را اجرا و عملیاتی و شورا نیز اختلافات را حکمیت کند.

وی اظهارداشت: دبیران کل احزاب می توانند با حضور چهرهای شاخص اصلاح طلب شورای راهبردی را تشکیل دهند تا بدین وسیله سیاست ها از طریق شورا تدوین و فعالیت های اجرایی هم از سوی احزاب پیگیری شود.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با بیان اینکه حتی هاشمی رفسنجانی می تواند نقش تاثیرگذرای در شورای راهبردی اصلاح طبان ایفا کند، گفت: البته بعید می دانم شخص هاشمی تمایلی داشته باشد به جریانی نزدیک شود، او همواره نشان داده که با دوجریان شاخص اصول گرا و اصلاح طلب همکاری داشته و دارد و می خواهد همچنان به عنوان فردی فراجناحی شناخته شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار