|
|
کدخبر: ۱۷۰۱۹۴

ابوترابی در نطق پیش از دستور مجلس

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مطهری با اندیشه های روشنفکرمأبانه التقاطی و ارتجاعی با قاطعیت برخورد می کرد و در تبیین حقایق دین از تمام ظرفیت خود بهره می گرفت

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: کارگران و معلمان ستون های استوار توسعه و پیشرفت کشور هستند. بار تولید بر شانه های کارگران و فرهنگ توسعه ملی متناسب با ارزش های ناب اسلامی بر اندیشه بارور معلمان سامان می یابد.

وی افزود: شخصیت استثنایی استاد شهید مطهری که با فهم دقیق و تبیین درست گزاره های دینی و عقلی راه را برای رسیدن به مراتب معرفت و ادراک حقایق هموار کرد و با اندیشه پرورده شده با علم راه رسیدن به جزم نظری و رفتار مبتنی بر ایمان و علم و معرفت را فراروی انسان ها گشود این امکان را فراهم آورد که روز شهادت آن بزرگوار به نام روز معلم نامگذاری شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهید مطهری نماد قول صدیق بود، سخن و کلام او از اتقان برهانی و استحکام منطقی برخوردار بود. عقل را در سایه دانش و علم پرورده بود و با نقل معتبر و برآمده از متون متقن دینی در راه تبیین گزاره دینی از تمام ظرفیت خود بهره گرفت.

ابوترابی خاطر نشان کرد: شهید مطهری با اتقان و استحکام و انسجام علمی در قله های بلند دانش پرواز کرد و مرزهای علم را فتح کرد. و با رصد دقیق نیازهای فکری، اعتقادی و اخلاقی انسان ها به پاسخ درست و متقن او پرداخت.

وی افزود: مطهری با اندیشه های روشنفکرمأبانه التقاطی و ارتجاعی با قاطعیت برخورد می کرد و در تبیین حقایق دین از تمام ظرفیت خود بهره می گرفت.

رئیس جلسه علنی امروز مجلس ضمن تسلیت کشته شدن تعداد زیادی از مردم افغانستان در حادثه رانش زمین در این کشور اظهار داشت: از دولت می خواهیم تا از تمام ظرفیت خود برای کمک رساندن به خانواده های آسیب دیده و همکاری با دولت افغانستان در تسکین آلام ملت افغانستان کمال همکاری را داشته باشد.

ابوترابی همچنین در پایان درگذشت پدر رمضانعلی سبحانی فر نماینده مردم سبزوار، مادر حسین طلا نماینده مردم تهران و نیز خواهر منصور حقیقت پور نماینده مردم اردبیل و نیز برادر علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران را به این نمایندگان و خانواده های آنان تسلیت گفت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار