|
|
کدخبر: ۱۷۰۱۹۵

همایش «دلواپسیم» با حضور جمع کثیری از دانشجویان و دانشگاهیان در محل سابق لانه جاسوسی آمریکا در حالی برگزار شد که سخنرانان این همایش به نقد حقوقی توافق نامه ژنو پرداختند.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری فارس، همایش دانشجوی دلواپسیم با حضور جمع کثیری از دانشجویان و دانشگاهیان در محل سابق لانه جاسوسی آمریکا در حالی برگزار شد که برخی رسانه های اصلاح طلب به این همایش که با هدف نقد حقوقی توافق نامه ژنو برگزار شده بود، واکنش شدیدی نشان دادند.

گزارش کامل این همایش به شرح زیر است:

* همایش «دلواپسیم» در لانه جاسوسی سابق آمریکا آغاز شد

همایش «دلواپسیم» که گردهمایی منتقدین توافق ژنو است، با حضور اساتید دانشگاه و نمایندگان مجلس و شخصیت های سیاسی کشور با حضور دانشجویان در لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران آغاز شد.

این همایش پیش از این قرار بود در محل مجتمع سید الشهدا(ع) متعلق به بنیاد شهید برگزار شود که بنا به دلایلی با برگزاری این همایش در سالن سید الشهدا(ع) مخالفت شد.

* عباسی: نباید به تضییع کنندگان حقوق ملی مان لبخند بزنیم

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه دولت یازدهم باید از حقوق هسته ای دفاع کند، گفت: فکر نمی کنم لبخند زدن به کسی که منافع ملی کشورمان را تضعیف می کند، درست باشد.

فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم منتقدان توافق ژنو که با نام «دلواپسیم» در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران در حال برگزاری است، در گفت و گو با خبرنگار سیاسیخبرگزاری فارس، با اشاره به دیپلماسی دولت یازدهم گفت: دولت قبل از آنکه در زمینه توافقنامه اقدامی انجام دهد، باید نظر خبرگان را به خود جلب می کرد تا نخواهد بعد از تصمیم آن به دنبال حمایت نخبگان جامعه باشد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم در این مورد شتابزده عمل کرد، خاطرنشان کرد: باید فرصتی داده می شد تا نخبگان نظرات خود را به دولت اعلام کنند و تیم مذاکره کننده با پشتوانه محکم تری در مذاکرات حاضر شود.

عباسی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی باید از حقوق هسته ای ایران حمایت کند، تصریح کرد: ما نباید هیچ وظیفه و تکلیفی را خارج از NPT بپذیریم و دولت یازدهم باید در این زمینه توجه جدی را به خرج دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ارزیابی دیپلماسی لبخند دولت یازدهم به همراه به روز شدن تحریم ها گفت: ما خودمان در زمان مسئولیتم در جای خود با خنده رفتار می کردیم ولی در جایی هم با شدت رفتار می شد. نباید تصور کنیم که کارها همیشه با لبخند به پیش می رود چرا که فکر نمی کنم به کسی که منافع ملی کشور را تضعیف می کند، باید لبخند زد.

* نادران: توافق نهایی با ۱ + ۵ بدون اطلاع مجلس از جزئیات مذاکرات ممکن نیست

الیاس نادران عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و نماینده تهران در مجلس در گفت و گو با فارس، در مورد توافقنامه ژنو اظهار داشت: آنچه که شنیده می شود، حاکی از این است که تیم مذاکره ایرانی از حوزه قدرت و دفاع از تمامیت نظام برخورد نکرده و همین مسئله سبب ایجاد نگرانی و حساسیت های اجتماعی شده است؛ در هر صورت دولت تکلیف دارد به نهادهای تقاضاکننده پاسخگو باشد.

وی درخصوص سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه می توانیم در مدت زمان کوتاهی به توافق نهایی برسیم نیز گفت: در توافقنامه اولیه قید شده است که هرآنچه انجام می گیرد باید مورد توافق طرفین باشد. بنابراین اگر اینها تعهداتی بدهند که جنبه حقوقی داشته باشد و نیازمند مصوبه مجلس نیز باشد چگونه می خواهند بدون مصوبه مجلس توافق نهایی صورت بدهند؟

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: توافقنامه نهایی صورت نمی گیرد مگر اینکه مجلس در جریان جزئیات قرار بگیرد و نسبت به آنچه که صورت گرفته اجماع باشد. یعنی مجلس نظر دولت را بپذیرد و کار بر اساس توافق جمعی باشد.

* طومار حاضرین در همایش «دلواپسیم» برای حراست از حقوق هسته ای

شرکت کنندگان همایش «دلواپسیم» با امضاء طوماری، انتظارات خود را درباره مذاکرات هسته ای به تیم مذاکره کننده اعلام کردند.

متن این طومار نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

انتظار ما به عنوان جمعی از جبهه علمی فرهنگی انقلاب اسلامی رد رابطه با گام پایانی مذاکرات و آنچه در مرقومه پایانی مذاکرات هسته ای باید قید شود به شرح زیر است:

الف) در مورد حقوق هسته ای:

۱ - حق غنی سازی ایران صراحتا به رسمیت شناخته شود.

۲ - حرکت علمی هسته ای و توسعه و پیشرفت فعالیت صلح آمیز هسته ای ادامه یابد.

۳ - ایران در استفاده از حقوق خود «NPT» به هیچ وجه از کشورهای دیگر استثنا نشود.

۴ - نیازهای دارویی مرتبط با بخش هسته ای در داخل تأمین شود.

۵ - مراکز فعلی غنی سازی هیچ یک تعطیل نشده و تا مراحل نهایی تکمیل و عملیاتی شوند.

۶ - ایران از تمام حقوق هسته ای خود بر اساس معاهده آژانس بهره مند گردد.

۷ - هیچگونه تعهدی برای بازرسی و نظارت بیشتر از معاهدات آژانس صادر نشود.

۸ - روابط ایران با آژانس به صورت متعارف و غیر فوق العاده باشد.

ب) در خصوص تحریم ها:

۱ - ستون اصلی تحریم ها یعنی تحریم های مالی، نقدی و بانکی برداشته شود.

۲ - زمان برداشتن تحریم ها مشخص و در بازه زمانی بسیار محدود باشد.

۳ - تحریم های جدید به بهانه های دیگر همچون حقوق بشر، صنایع موشکی و… وضع نشود.

۴ - دارایی های بلوکه شده ایران آزاد شود

ج) در خصوص مذاکرات:

۱ - مذاکرات مربوط به مسائل هسته ای باشد و لاغیر(مثل حقوق بشر، صنایع موشکی و..)

۲ - زمانبندی نتایج مشخص و شفاف باشد

۳ - اقدامات طرفین عینی، واضح و ملموس باشد نه داوطلبانه و اختیاری

۴ - متن توافقنامه باید به تصویب مجلس و شورای عالی امنیت ملی برسد

۵ - بندهای پیشنهادی توافقنامه به اطلاع عموم برسد

۶ - در صورت عدم پایبندی طرف های مذاکره به تعهداتشان ایران به تعهد خود عمل نکند

۷ - دستیابی ایران به حقوق خود صراحتا قید شود و مبتنی بر رضایت طرفین یا اقدامات بعدی نباشد

۸ - شرکت کنندگان این همایش در زیر این طومار جملاتی مانند «حفظ عزت اسلام و مسلمین و خون شهیدان بر همه مسلمانان واجب است»، «شهدا راهشان ادامه دارد»، «من به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم»، «عوامل ۱ + ۵ آمریکایی هستند»، «تا آخر راه ایستاده ایم»، «پشتیبان تیم مذاکره کننده هستیم» انتظارات خود را از تیم مذاکره کننده عنوان کردند.

* کوثری: این همه امتیازات که به ۱ + ۵ داده شد باید تمام تحریم ها را لغو می کردند

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی طی سخنان کوتاهی در گردهمایی منتقدین توافق ژنو که با عنوان «دلواپسیم» در محل لانه جاسوسی سابق امریکا در تهران برگزار شد، گفت: حرف ما با تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان این است که شما در برابر این همه امتیازات که در توافق ژنو به ۱ + ۵ دادید باید تمام تحریم ها لغو می شد نه اینکه صرفاً صنعت کشتیرانی و پتروشیمی ما تا حدودی از تحریم رها شود.

وی ادامه داد: اگر ما تعلیق غنی سازی ۲۰درصد را پذیرفتیم، دست کم باید بانک مرکزی و صنعت نفت ما از تحریم ما آزاد می شد؛ همین هفته گذشته با مسئولان بانک مرکزی جلسه داشتیم و آنها گفتند تا ۱۵ روز قبل یک دلار هم نتوانستیم از اقساط پول های آزاد شده را برداشت کنیم.

کوثری افزود: اگر ما نصف اورانیوم غنی شده خود را اکسید کرده ایم، چرا طرف مقابل هیچ اقدامی در مقابل انجام نمی دهد؟

* پناهیان: مذاکراتی که به تقویت جایگاه جمهوری اسلامی منجر نشود مطرود است

علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در گردهمایی منتقدین توافق ژنو که با عنوان «دلواپسیم» در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران برگزار شد، طی سخنان کوتاهی، گفت: برگزاری چنین جلساتی دو قاعده اصلی دارد، یک قاعده آن به این معنی است که پشتیبانی نیروهای انقلابی است که می تواند به مذاکره کنندگان قدرت دهد.

وی ادامه داد: قاعده دیگر برگزاری چنین جلساتی این است که اگر چنین اقداماتی پشت سر مذاکره کنندگان نباشد چرخ انرژی هسته ای که هیچ، چرخ کارخانجات نیز نمی چرخد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر مذاکرات موجب رونق اقتصادی و افزایش عزت کشور شود آن مذاکره در خدمت جمهوری اسلامی است و اگر مذاکراتی به تقویت جایگاه جمهوری اسلامی منجر نشود این مذاکره محکوم به شکست بوده و از طرف انقلابیون مطرود است.

*عباسی: عملکرد تیم جلیلی در مذاکرات قهرمانانه بود

فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گردهمایی بزرگ منتقدین توافق ژنو که با عنوان «دلواپسیم» در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به خاصیت انرژی هسته ای به عنوان یک پیشرفت علمی جامع برای هر کشوری گفت: شرایط جنگ جهانی باعثشد که این تکنولوژی در ابتدا به عنوان تجربه ای مهار نشده ایجاد و پس از آن به صورت علمی در قالب رآکتور مورد توجه کشورها قرار گیرد.

وی ادامه داد: راکتور هسته ای یک دستاورد کوچک شده تمام تکنولوژی هاست و سطح ایمنی کشور را بالا می برد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با طرح این سئوال که چرا پرونده ما به شورای امنیت سازمان ملل رفت، گفت: غرب دید که کشور ما در حال پیشرفت است و در واقع ما داشتیم کارآمدی نظام را نشان می دادیم و راه صدور انقلاب نیز همین بود.

عباسی بهانه تراشی های آژانس مبنی بر انحراف ایران از ان پی تی را دستمایه ساختن پرونده برای ایران خواند و افزود: آمانو تمام این موارد را در گزارش شماره ۶۵ خود در سال ۲۰۱۴ بعنوان انحراف ایران از ان پی تی ارائه داده است.

وی تصریح کرد: ما زمانیکه آژانس مدعی انحراف ایران از ان پی تی شد گفتیم که مدارک این مسئله را ارائه کنید ولی آنها گفتند مدرک ارائه نمی کنیم و شما باید این مسئله را قبول کرده و مدارک را به ما بدهید.

عباسی اضافه کرد: اما تیم مذاکره کننده به خوبی و قهرمانانه در مقابل این خواسته مقاومت کرد و اگر بخواهیم عنوان قهرمانی به کسی بدهیم باید به تیم آقای جلیلی بدهیم نه دیگران.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ادامه داد: من علاقه ای به ساختن قهرمان کاغذی ندارم ولی در دوره گذشته تمام منافع کشور در نظر گرفته شد و حاضر نشدند چیزی خلاف منافع کشور را بپذیرند.

* جزئیات شکایت شورای عالی امنیت ملی از نطق ۳ دقیقه ای یک نماینده

محمد جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت عصر امروز(شنبه) در گردهمایی «دلواپسیم» که با حضور منتقدین توافق ژنو برگزار شد، گفت: مردم صاحب انقلابند و هزینه های آن را پرداخت می کنند و امروز این انقلاب توسط انقلابیون حفظ شده است.

وی همچنین با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید از جنس مردم باشند، خاطر نشان کرد: یکی از نمایندگان شما به نمایندگی از مردم در نطق ۳ دقیقه ای توافقات ژنو را نقد کرد، دولت رسما از وی شکایت کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در متن شکایت شورای عالی امنیت ملی که رئیس جمهور، رئیس آن است آمده بود که در نطق این نماینده تیم مذاکره کننده هسته ای تضعیف و به آقای رئیس جمهور توهین شده است به همین دلیل باید جلوی نماینده گرفته شود.

کریمی قدوسی در این زمینه خاطر نشان کرد: در متن آن شکایت آمده بود، رسانه هایی مانندخبرگزاری فارسو سایت الف و سایر رسانه هایی که نظرات فوق را منتشر کرده اند باید از سوی قوه قضائیه با آنها برخورد شود تا کسی جرأت نکند تیم مذاکره کننده هسته ای را نقد کند.

وی با بیان اینکه دولت دو سیاست شامل نگاه به درون و مقابله با نقد را در مورد مسائل هسته ای در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: سیاست هایی که با نگاه به درون طراحی شده به دنبال خالی کردن دل مردم است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از دانشجویان حاضر در جلسه پرسید آیا خبر دارید اشک های آقای نصر الله در دیدار هیأت کمیسیون امنیت ملی که آقای ظریف نیز در آن حضور داشت، جاری بود؟ آیا خبر دارید چقدر در حمایت از مقاومت کم گذاشته اند؟

کریمی قدوسی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز مردم ایران دلواپس حفظ انقلاب هستند، گفت: امروز جوانان این مرز و بوم در وسط میدان هستند و برای دفاع از آرمان های انقلاب می کوشند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری می گویند من خوشبین نیستم اما مخالفتی هم نمی کنم، فکر هم نمی کنم این مذاکرات به نتیجه برسد. به سخن مقام معظم رهبری و گزارش آقای روحانی درباره توافق هسته ای دقت کنید، از آقای روحانی می پرسند نظر شما درباره توافق هسته ای چیست؟ می گوید خوشبینی و بدبینی در دنیای سیاست معنا ندارد و باید واقع بین بود، البته آقای روحانی می گوید با شناختی که از دنیا و مسائل دارم بدبین نیستم؛ تا کنون سابقه نداشته است هیچ رئیس جمهوری مقابل نظر مقام معظم رهبری اینگونه نظر دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: برای اینکه توافقات ژنو به شکل مورد نظر غربی ها به امضاء برسد باید این شیر بخوابد، اگر این شیر نخوابد این توافقنامه نابود خواهد شد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه به منتقدان توافقات ژنو افراطی، بی سواد، هوچی گر و امثال اینها گفته شد، خاطرنشان کرد: این عناوین را مطرح کردند تا کسی جرأت نکند وارد میدان شود، سیاست خزانه خالی را نیز برای خالی کردن دل ملت عنوان کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ژنو را یکی از قطعات یک پازل بدانید، گفت: شما باید امروز نگران این پازل باشید و بدانید که ژنو یک قطعه از این پازل است.

* محمدی: توافق ژنو ماهیت انقلاب را هدف گرفته است

مهدی محمدی کارشناس مسائل بین المللی در گردهمایی توافقنامه ژنو که با عنوان «دلواپسیم» در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، طی سخنانی گفت: دلواپسی ما از بابت اساس انقلاب نیست بلکه دلواپسی ما از بابت آن دولتی است که به مردم وعده داده که چرخ زندگی مردم را خواهد چرخاند ولی آن را به پای حیوان چموشی به نام آمریکا گره زده که آن را به ته دره خواهد برد.

وی ادامه داد: مبادا روزی برسد که همین افراد به این نتیجه برسند که هدف را اشتباه رفته اند و راهی نیز برای بازگشت نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ملت ایران به دلیل ماهیت انقلابی اش برای جامعه جهانی کشوری عادی نیست، گفت: آمریکا از روز اول گفت انقلاب ما را به رسمیت نمی شناسد و اساس دعوا در سال های گذشته این بود که ما گفته ایم که کشوری هستیم مثل کشورهای دیگر و اجازه نمی دهیم که غرب تکالیف بیشتری برای ما در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه مهمترین کاری که توافق ژنو انجام می دهد این است که دوستان ما نوشته اند ما تا اطلاع ثانوی کشوری استثنا هستیم و شما حق دارید حقوقی که بقیه کشورها دارند به ما ندهید.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به توافق اولیه و گام نهایی توافق با کشورهای ۱ + ۵ تصریح کرد: معنای بند آخر توافق اقدام مشترک این است که ما تازه پس از عمل به همه خواسته های غرب کشوری عادی می شویم.

محمدی اضافه کرد: وقتی شما پذیرفتید که یک عضو استثنا در جامعه بین الملل هستید یعنی پذیرفته اید که باید استاندارد شوید و پروژه آمریکا این است که ما را استاندارد کند.

وی اساس مذاکره را پروژه استانداردسازی ایران از سوی آمریکا خواند و افزود: این مسئله محدود به انرژی هسته ای نخواهد شد و در قطعنامه اتحادیه اروپا دیدید که تأکید شده ایران باید استانداردهای اروپا را بپذیرد.

این کارشناس مسائل بین الملل تأکید کرد: مشکل بزرگ این است که دوستانی که بر سر کارند نیز قبول دارند که ایران باید استاندارد شود و از این منظر توافق ژنو توافقی است که ماهیت انقلاب را هدف گرفته و موضوع هسته ای تنها یک سکو برای رسیدن به این هدف است.

* ایزدی: دلواپسیم که امتیازات مورد نیاز کشور در گام نهایی گرفته نشود

فؤاد ایزدی استاد دانشگاه تهران در گردهمایی منتقدین توافق ژنو که با عنوان «دلواپسیم» در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران برگزار شد، گفت: ما نباید توافق ژنو را سیاه و سفید ببینیم فرصت هایی هم در توافق وجود دارد که وزارت خارجه باید از آنها استفاده کند.

وی افزود: سؤالی که مطرح است این است که ما به دغدغه های طرف مقابل توجه کنیم و همه امتیازات را به طرف مقابل بدهیم و در گام نهایی نیز این امتیازات بیشتر هم باشد اما آن امتیازاتی که کشور نیاز دارد را نتوانیم بگیریم.

ایزدی گفت: این نگرانی وجود دارد که در گام نهایی نیز مانند توافق ژنو امتیازاتی بدهیم اما هیچ نگیریم و طرف مقابل نیز به تعهدات خود بی توجهی کند. دلواپسی ما این است که نگاه مسئولان باعثمی شود طرف مقابل ترغیب شود تا امتیازات بیشتری از ما بگیرد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: آمریکا این هدف را دنبال می کند که نگذارد کشوری قدرتمندتر از رژیم صهیونیستی بشود و این موضوع ربطی به مسئله هسته ای ندارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: نگرانی که وجود دارد این است که طرف مقابل همه امتیازات را می گیرد و هیچ اقدامی برای اجرای تعهدات خود نمی کند و این دلواپسی وجود دارد که توافقی که در سعدآباد در سال ۸۲ اتفاق افتاد دوباره تکرار شود.

*کوشکی: عنوان بی سوادی را با افتخار می پذیریم تا فردا بی شرف نباشیم

محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی عصر امروز(شنبه) با حضور در همایش «دلواپسیم» که با حضور منتقدین توافقنامه ژنو در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، گفت: ما شهید ندادیم تا آمریکا کدخدای ما باشد، هزاران کودک ما یتیم نشده اند تا کسی توان نظامی کشور را زیر سؤال ببرد.

وی با بیان اینکه مطمئن باشید اگر توافقنامه ژنو با شکل فعلی ادامه یابد از شما خواهند خواست بهائیت را به رسمیت بشناسید، گفت: پذیرش توافقنامه به شکل فعلی باعثخواهد شد روزی حجاب اسلامی را هم ممنوع کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اگر ما امروز معترض نباشیم «مرگ بر آمریکا» جرم خواهد شد، افزود: نتیجه خوشبینی ها و عقب نشینی ها این شد که آمریکایی ها گفتند سیستم موشکی ایران باید حذف شود اما این سیستم موشکی نتیجه زحمات شهید طهرانی مقدم است.

وی با بیان اینکه غربی ها از ما خواستند دست از حمایت حزب الله برداریم، تصریح کرد: اگر ما امروز این توافقات را با این شکل ادامه دهیم باید به سید حسن نصر الله بگوییم «خداحافظ».

کوشکی با اشاره به اینکه امروز باید اعتراض کنیم تا شرمنده علیرضا احمدی روشن(فرزند شهید احمدی روشن) نباشیم، خاطر نشان کرد: امروز با افتخار عنوان بی سوادی را می پذیریم و به آن افتخار می کنیم تا فردا بی شرف نباشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت: دوستان شرقی و غربی که دلواپسی را به سخره گرفتند بدانند که ما تمسخر آنها را به جان می خریم و این شیرین تر از آن است که فردا شرمنده شهدا باشیم.

وی اضافه کرد: مباحثبه گونه ای پیش رفت که خانم رایس گفته است اگر ایرانی ها می خواهند مستقل باشند ما نمی خواهیم حتی آنها برق هم داشته باشند؛ در پرتو مذاکرات دوستان باسواد آقای روحانی، شرمن اتهاماتی را متوجه مردم ایران می کند، در واکنش به توهین های شرمن می گویند ما با آنها روابط ایمیلی و تلفنی داریم و وی مادربزرگ خوبی است؛ آقای روحانی! شما مجتهد هستید زشت است که من به شما گوشزد کنم که قرآن می گوید این مذاکرات نتیجه ای ندارد.

کوشکی در پایان سخنان خود گفت: اماما! ما به تو قول می دهیم نخواهیم گذاشت انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

* زیباکلام: نگران استقلال کشور هستیم

سعید زیباکلام هنگام دریافت لوح تقدیر خود گفت: آذرماه نگران صنعت هسته ای کشور، اسفند نگران استقلال کشور و اکنون نگران انقلاب اسلامی هستیم.

* نبویان: انتظار لغو تحریم ها از سوی دشمن، عاقلانه نیست

حجت الاسلام نبویان نیز در حاشیه این همایش گفت: ما چگونه از دشمن خودمان می خواهیم که تحریم ها را بردارد همان کشوری که ما را تحریم کرده است.

وی با اشاره به اینکه عاقلانه نیست از دشمنی که این مقدار دشمنی نشان می دهد انتظار داشته باشیم تحریم ها را برطرف کند، اظهار کرد: حل مشکل ما عنایت خدای متعال و توجه به نیروهای دانشگاهی و نیروهای داخلی ماست؛ نباید چشممان به آمریکا باشد، بلکه باید به توان داخلی باشد.

نبویان با تأکید بر اینکه قرآن آخر این مذاکرات را مشخص کرده است، گفت: آن ها که به دنبال رابطه و دوستی و «ما همدیگر را به اسم کوچک صدا می زنیم» و… هستند مثلشان، طبق آیه قرآن مثل عنکبوت است که سست ترین خانه هاست.

وی ادامه داد: شما الان ببنید یک دلار دست ایران را نگرفته است و یک کشتی ایران بیمه نشده است؛ رابطه با آمریکا ساختن خانه ای مانند عنکبوت است.

* روانبخش: دلواپسی ما فراتر از بحثهسته ای است / خدا به سازش برکت نمی دهد

همچنین حجت الاسلام قاسم روانبخش با تأکید بر اینکه خدا در قرآن هیچ کجا بر سازش برکاتی بار نکرده است، بلکه بر پایداری وعده برکت داده است، به برکات مقاومت در لبنان، سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: وقتی ما رسمی بودن کدخدا را پذیرفتیم، نتیجه این شد که ورود نماینده ما به سازمان ملل را هم باید کدخدا اجازه دهد که دیدید اجازه نداد.

وی تصریح کرد: دلواپسی ما فراتر از بحثهسته ای است؛ آن ها پس از اکسید کردن ۲۰ درصد به دنبال برچیدن بحثهسته ای و اکسید کردن فرهنگ انقلابی ما هستند لذا باید نشست هایی بس بزرگ تر برای فرهنگ خود بگذاریم که امسال را مقام معظم رهبری سال فرهنگ نامیدند.

* کوچک زاده: رسانه ملی همایش دلواپسیم را پخش کند

در ادامه مهدی کوچک زاده با درخواست از عزت الله ضرغامی برای پخش گردهمایی «دلواپسیم» جهت اثبات ملی بودن رسانه ملی گفت: اینجا جمهوری اسلامی است و کسی که از طرف اسلام ولایت دارد وفاداری اش را به جمهوری اثبات کرد، کسانی که مدعی حمایت جمهوریت از خودشان هستند، می خواهند علیه اسلام کودتا کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار