|
|
کدخبر: ۱۷۰۲۲۸

ابوترابی فرد در نطق پیش از دستور:

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس اول مجلس گفت: دولت ایران با تمام ظرفیت خویش برای تسکین آلام ملت افغانستان به دولت و ملت این کشور یاری برساند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در صحن علنی مجلس و در نطق پیش از دستور اظهار داشت: این روزها مصادف با روز کارگر و روز معلم دو بازوی مکمل در اعتلای نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: لازم می دانم این ایام فرخنده را به کارگران و معلمین تبریک بگویم؛ این دو قشر پرتحرک ستون های استوار توسعه و پیشرفت کشور هستند. بار تولید بر شانه های قدرتمند کارگران پرتوان و فرنگ توسعه ملی متناسب با ار زش های ناب اسلامی در اندیشه بارور معلمان سامان می یابد.

نایب رئیس اول مجلس افزود: شخصیت استثنایی استاد شهید مرتضی مطهری که با فهم دقیق و تبیین درست گزاره های دینی و عقلی راه را برای رسیدن به مراتب معرفت و ادراک حقایق هموار کرد و با اندیشه پرورده شده با علم راه رسیدن به جذم نظری و رفتار مبتنی بر ایمان و علم و معرفت را فراروی انسان ها گشود این امکان را فراهم کرد که روز شهادت آن بزرگوار به نام زیبای روز معلم نامگذاری شود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: شهید بزرگوار آیت الله مرتضی مطهری تفسیر روشنی از کریمه مبارکه ای بود که قرائت کردم. او نماد قول سدید بود و سخن و کلام او از اتقان برهانی و استحکام منطقی برخوردار بود. عقل را در سایه دانش و علم پرورده بود و با نقل معتبر و برآمده از متون متقن دینی در راه تبیین گذاره های دینی از تمام ظرفیت خویش بهره گرفت.

وی اظهار داشت: شهید مطهری با اتقان و استحکام و انسجام علمی بر قله های بلند دانش پرواز کرد و مرزهای علم را فتح کرد و با رصد دقیق نیازهای فکری، اعتقادی و اخلاقی انسان ها به پاسخ درست و متقن او پرداخت. او با اندیشه های روشنفکر مآبانه التقاطی و ارتجاعی با قاطعیت برخورد کرد و در تبیین حقایق دین از تمام ظرفیت خویش بهره می برد اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند «انقلاب اسلامی در بطن و متن کتاب های استاد شهید مطهری است» حکایت از این جایگاه رفیع دارد.

نایب رئیس اول مجلس گفت: ایشان می فرمایند «نظام جمهوری اسلامی برپایه آن تفکر و برداشتی از اسلام بنا شده که استاد شهید مطهری آن را ارائه کرده است» این جایگاه خطیر زمینه طرح آن سخن ماندگار امام بزرگ را فراهم کرد که فرمودند «آثارشهید مطهری بدون استثنا آموزنده، راهگشا و انسان ساز است». یاد و نام این شهید بزرگوار را گرامی می داریم و امیدوارم جامعه علمی، حوزوی و دانشگاهی با بهره گیری از اندیشه ناب دینی از این شخصیت بزرگ دنیای اسلام در فهم و تبیین و آراسته شدن به آموزه های دین گام های بلند و استواری را بردارد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در پایان خاطرنشان کرد: لازم می دانم حادثه ناگوار در کشور اسلامی افغانستان که موجب رحلت جمع کثیری از شهروندان عزیز شد را محضر ملت و دولت افغانستان خصوصا خانواده های سوگوار و عزادار از سوی نمایندگان و ملت ایران تسلیت بگویم. همچنین از دولت می خواهیم از تمام ظرفیت خویش برای کمک به خانواده های آسیب دیده در افغانستان و همکاری با دولت کشور دوست و برادر افغانستان در تسکین آلام ملت افغانستان کمال همکاری را داشته باشد. ضمنا به آقای سبحانی فر نماینده سبزوار به دلیل رحلت پدر بزرگوارشان، به آقای حقیقت پور نماینده مردم اردبیل به دلیل رحلت همشیره مکرمشان، به آقای زارعی نماینده مردم تهران به مناسبت درگذشت برادرشان و به آقای حسین طلا نماینده مردم تهران به دلیل رحلت مادر بزرگوارشان تسلیت می گویم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار