|
|
کدخبر: ۱۷۰۳۳۹

زاکانی در نطق میان دستور:

نماینده مردم تهران در مجلس با نقل قولی از امام(ره) در مورد ضرورت نظارت بر محتوای کتاب ها قبل از انتشار گفت: آقای روحانی! کشور را به کدام جهت هدایت می کنید؟ چرا اینگونه خلاف مصالح ملی عمل می کنید؟

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق اضطراری میان دستور خود با اشاره به اینکه بزرگترین رویداد فرهنگی کشور یعنی نمایشگاه بین المللی کتاب در حال برگزاری است گفت: حوزه نشر در کشور ما از دیرباز به عنوان ستون فقرات اشاعه فکر و فرهنگ شناخته شده است پس باید با مراقبت حرکت فرهنگی کشور رشد بیشتری یابد.

وی با اشاره به آمار وزیر ارشاد مبنی بر انتشار ۶۰ هزار عنوان کتاب جدید در سال گفت: هرچند این افتخاری برای نظام است اما تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

زاکانی سخن رئیس جمهور در جمع ناشران در مورد اینکه نباید ناشر نگران ممیزی قبل از چاپ باشد را یادآور شد و اظهار کرد: نظر امام راحل خلاف نظر رئیس جمهور است.

وی در ادامه با نقل قولی از صحیفه امام(ره) در مورد ضرورت نظارت بر محتوای کتاب ها قبل از انتشار گفت: آقای روحانی! کشور را به کدام جهت هدایت می کنید؟ ماه ها است از انتخابات گذشته است و شما قسم خورده اید پس چرا اینگونه خلاف مصالح ملی عمل می کنید؟

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: برخی تلاش کردند با ارائه آدرس های غلط موضوعات فرعی مانند ممیزی را به عنوان مسئله اصلی فرهنگ کشور اعلام کنند در حالی که نظارت بر آثار از سوی وزارت ارشاد لازم الاجرا است و بهتر است به جای کوبیدن بر طبل ممیزی قانون را رعایت کند.

وی با تاکید بر اینکه در همه جای دنیا ممیزی صورت می گیرد به ذکر دو نمونه از اعمال شدیدترین ممیزی ها در آمریکا و فرانسه اشاره کرد و در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به رئیس جمهور گفت: امروز با نام شورای عالی امنیت ملی که منصوبان شما هستند مانع آزادی بیان شده اند و حتی حق و حقوق نمایندگان مجلس را هم محدود می کنند.

وی ادامه داد: چرا نباید از فساد قراردادهای نفتی که عمدتا محصول حضور نورچشمی ها است سخنی گفت؟ چرا نمایندگان از اظهارنظر در مورد پرونده هسته ای منع می شوند؟ و خیانت های آشکار و پنهان پیگیری نمی شود؟ و در عوض مسئولان با قسم دروغ با مردم سخن می گویند.

زاکانی در پایان وعده داد: در آینده در مورد این مسائل با مردم، بیشتر سخن خواهم گفت هرچند امیدوارم با اصلاح عملکرد مسئولان، دیگر نیازی به چنین سخنانی نباشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار