|
|
کدخبر: ۱۷۰۳۴۰

جهانگیری در حاشیه بازدید از کتابخانه ملی:

جهانگیری با اشاره به حمله اشرار به قهرمان شمشیر بازی در سیستان با بیان اینکه در یک کشور بزرگ همچون ایران نمی توان ادعا کرد که در هیچ جایی اتفاقی رخ نمی دهد گفت: نیروهای مسلح با برهم زنندگان امنیت به طور قاطع برخورد خواهند کرد.

به گزارشخبرگزاری فارسبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، معاون اول رئیس جمهور از بخشهای مختلف سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

معاون اول رئیس جمهور در این بازدید که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، از نسخ خطی قرآن، مجموعه رسالات فلسفی و اشعار فارسی و عربی، شاهنامه فردوسی، فصوص الحکم اثر ابن عربی به خط شیخ بهایی، صحیفه سجادیه و همچنین ابزار نگارش کهن بازدید کرد و با توضیحات کارشناسان این سازمان در جریان تعداد و قدمت آثار موجود و همچنین دما و شرایط نگهداری این نسخ قدیمی قرار گرفت.

جهانگیری همچنین از نمایشگاه کتابهای خطی و نادر نیز بازدید کرد و سپس با حضور در بخش اسناد خطی و قدیمی، احکام، فرامین و دستورات سلاطین و پادشاهان کهن ایران را مورد بازدید قرار داد و دفتر یادبود سازمان اسناد وکتابخانه ملی ایران را امضا نمود.

معاون اول رییس جمهور در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران کشوری بزرگ با تمدنی بسیار غنی است گفت: آثار فیزیکی و میراثفرهنگی به جای مانده در ایران گویای تمدن و فرهنگ کهن این سرزمین است که حفاظت و حراست از این آثار گرانبها رسالتی سنگین را بر دوش دولت، سازمان میراثفرهنگی و آحاد ملت ایران قرار داده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه مردم بسیاری از کشورها مشتاق هستند از آثار و میراثایران بازدید کنند افزود: آثار مکتوب ایران فضای گسترده ای را به خود اختصاص داده است که بخشی از این آثار نفیس و فاخر در کتابخانه ملی ایران جای گرفته واز تمدن و فرهنگ ملت ایران در قرون گذشته حکایت دارد که باید به خوبی از آنها نگهداری شود.

وی افزود: علاوه بر آثار تاریخی در این سازمان، مجموعه بزرگی از کتب فارسی در اینجا گردآوری شده که مورد استفاده محققین، دانشجویان و جستجوکنندگان علمی کشور است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ خاطرنشان کرد: سال فرهنگ و اقتصاد یعنی توسعه بدون فرهنگ امکانپذیر نیست و توسعه واقعی زمانی محقق می شود که توسعه فرهنگی نیز ایجاد شده باشد.

جهانگیری توسعه فرهنگی و توسعه اقتصادی را مکمل یکدیگر دانست و افزود: پیشرفت اقتصادی می تواند به توسعه فرهنگی کمک کند و توسعه فرهنگی نیز پیش برنده توسعه اقتصادی است.

معاون اول رییس جمهور ابراز امیدواری کرد دولت بتواند در سال جاری هم به مسائل فرهنگی بپردازد و هم موانع پیش روی توسعه اقتصادی را مرتفع سازد.

جهانگیری در پاسخ به سوالی در خصوص امنیت استان سیستان و بلوچستان وحمله اشرار مسلح به خودروی قهرمان شمشیر بازی کشور گفت: ایران از نظر امنیت در میان کشورهای منطقه و جهان از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است و به لحاظ شاخص های امنیتی در جایگاه خوبی قرار دارد.

جهانگیری با بیان اینکه در یک کشور بزرگ همچون ایران نمی توان ادعا کرد که در هیچ جایی اتفاقی رخ نمی دهد افزود: نیروهای مسلح کشور با برهم زنندگان امنیت به طور قاطع برخورد خواهند کرد و امیدواریم دیگر شاهد این گونه موارد در هیچ نقطه از کشور نباشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از دشمنان سعی می کنند در ایران ناامنی ایجاد کنند خاطرنشان کرد: ناامن شدن ایران از آرزوهایی است که دشمنان به گور خواهند برد چرا که ملت ایران همواره در صحنه حضور جدی دارند.

دکتر جهانگیری با تاکید براینکه استان سیستان و بلوچستان مشکل امنیتی ندارد گفت: مردم ایران با هرسلیقه، مذهب و قومیتی در این نقطه اتفاق نظر دارند که کشور باید از امنیت کامل برخوردار باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار