|
|
کدخبر: ۱۷۰۳۸۵

زاکانی در نطق میان دستور:

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی از اظهارات روحانی در خصوص ممیزی کتاب انتقاد کرد و گفت: جناب آقای روحانی با نام دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی منصوبان جنابعالی مانع آزادی بیان و ارائه حداقلی از حقیقت های جامعه و حوزه سیاست خارجی می شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن بزرگداشت سالگرد شهید مطهری و تبریک روز کارگر و معلم، از اظهارات اخیر رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب انتقاد کرد.

وی گفت: رئیس جمهور در افتتاحیه نمایشگاه کتاب اعلام کردند که ناشر نباید نگران ممیزی باشد. هیچکس در ممیزی بالاتر از وجدان عمومی نیست، صاحبان فرهنگ نیاز به ارشاد و گشت ارشاد ندارند؛ این در حالی است که امام خمینی(ره) صریحا اعلام کردند که نوشته هایی که می خواهد چاپ شود باید توسط چند نفر که یقین داریم وابستگی به هیچ جناحی ندارند و درست هستند، بررسی شود و بعد در کتاب ها و مجلات منتشر شود.

وی تصریح کرد: آقای روحانی کشور را به چه جهتی هدایت می کنید، ماهها از تبلیغات انتخاباتی می گذرد چرا برخلاف مصالح اسلام و ملت اظهارنظر می کنید؟ غذای روح بشر نیز مانند غذای جسم باید استانداردهایی داشته باشد.

زاکانی ادامه داد: برخی قبل و بعد از تشکیل دولت جدید مسائل جدی حوزه نشر و کتاب را نادیده گرفته و مسائل حاشیه ای مانند ممیزی را مطرح می کنند. نظارت بر محتوای آثار و کتاب ها در حکم قانون است و بر تمامی دستگاهها از جمله وزارت ارشاد تکلیف است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقایان قانون را اجرا کرده و از اعمال سلیقه جلوگیری کنند. در همه جای دنیا ممیزی وجود دارد. در فرانسه اجازه چاپی کتابی که در خصوص احکام حجاب بود را ندادند، کتاب هایی در خصوص هولوکاست نیز از بازار جمع آوری شد.

زاکانی در بخش دیگری از نطق میان دستور خود از عدم وجود آزادی بیان در دولت یازدهم انتقاد کرد و گفت: جناب آقای روحانی با نام دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی منصوبان جنابعالی مانع آزادی بیان و ارائه حداقلی از حقایق جامعه و حوزه سیاست خارجی می شوند و حتی حقوق و آزادی نمایندگان مجلس را نیز تهدید می کنند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: چرا نباید از فجایع و خیانت های رخ داده در قراردادهای نفتی به ویژه فساد آقازاده ها و نورچشمی های طلبکار امروز صحبت کرد؟

زاکانی افزود: چرا در خصوص دل نگرانی ها و موضوعات بحثبرانگیز در مذاکرات هسته ای نمایندگان از اظهارنظر منع می شوند؟ چرا اجازه اظهارنظر در خصوص تعطیلی غنی سازی را نمی دهید؟

وی تاکید کرد: خیانت های آشکار و پنهان در کشور در این حوزه پیگیری نمی شود و مسئولان با قسم دروغ افکار عمومی را اقناع می کنند. به زودی با افکار عمومی در این خصوص صحبت خواهم کرد اما امیدوارم کار به اینجا کشیده نشود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار