|
|
کدخبر: ۱۷۰۴۵۷

آصفری به فارس خبر داد

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی از طرح سؤال از وزیر علوم به دلیل مغایرت چند سؤال آزمون دکترا با قانون اساسی در خانه ملت خبر داد.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، گفت: متأسفانه در آزمون دکترا که در ۱۶ اسفند ماه سال گذشته برگزار شد در کلید واژه پاسخ های به چاپ رسیده شاهد انتشار مباحثی مغایر قانون اساسی بودیم.

وی با بیان اینکه این آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد اظهار داشت: یکی از مباحثمنتشر شده به صورت کامل با اصل ۹۲ قانون اساسی است به صورتی که شورای نگهبان یک مجموعه تشریفاتی معرفی شده است؛ تضعیف شورای نگهبان تضعیف انقلاب اسلامی است و با سیاست های انقلاب و مقام معظم رهبری مغایرت دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در همین زمینه گفت: ۱۰ پاسخ از سؤالات آزمون ذکر شده که از سوی سازمان سنجش منتشر شده است کاملاً با اصول قانون اساسی مغایرت دارد و به همین دلیل ما امروز سؤال از وزیر علوم را دنبال کردیم؛ وزیر علوم باید با حضور در کمیسیون آموزش پاسخگوی این موضوع باشد.

آصفری ادامه داد: خواسته ایم تا با مشخص شدن نتایج واقعی، نتایج قبولی دانشجویان دکترای رشته حقوق صورت نگیرد؛ به دنبال آنیم که مشخص شود که آیا وزارت علوم به صورت عمدی این سؤالات و پاسخ ها را طرح کرده یا این موضوع عمدی نبوده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار