|
|
کدخبر: ۱۷۰۷۰۰

نایب رئیس مجلس در انزلی:

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه مقام معظم رهبری ارتقای امت اسلامی در حوزه های مختلف است، گفت: ایشان دغدغه ای جز ارتقای ملت اسلام، اسلام و مستضعفین ندارند و افول استکبار را در سایه دین و ارزش های اسلامی می خواهند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازانزلی، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد عصر امروز در همایش تجلیل از معلمان و فرهنگیان بسیجی گیلان در دهکده ساحلی این شهر، اظهار کرد: سال روز شهادت معلم بزرگ استاد شهید علامه مطهری به نام روز معلم خود نشان دهنده جایگاه و موقعیت آموزگاران و معلمان است.

وی افزود: ایشان با شخصیت برجسته در سایه تحکیم نفس و مهارت دین و دریافت معارف اسلام، ترقی در پله های رفیع دانش داشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استاد مطهری در حوزه های تحصیل از تمام شخصیت خود بهره گرفت و قلم خود را با نام یک معلم آراسته اخلاق در حکایت پیامبران عظم الشان قرار داد و به طوری که جامعه اسلامی و صاحب نظران نام معلم را برای او برگزیدند همان نامی را که زیبنده هر انسانی نیست.

ابوترابی فرد تصریح کرد: این نام برای مطهری جواب می دهد معلم در جایگاهی است که خداوند سبحان قرار دارد و معلم در جایگاهی می نشیند که پیامبر اعظم در آن جایگاه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: معلم باید آراسته دین باشد، نیاز انسان در حوزه تدریس دریافت روشن و بیان واضح است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: عقل و فهم اگر از مبانی مستحکم برخوردارتر باشند پیام آور دانش و عصمت اند، معلم تلاش می کند در حوزه تعلیم خویش به بالاترین سطح دانش و معرفت دست یابد.

ابوترابی ٰفرد با بیان اینکه استاد مطهری نمونه بارز و برجسته این حوزه است، گفت: وی بر قله ها علم و دانش پرواز می کند و با بارش معرفت، دانش و استدلال و برهان رو به رو است.

وی، ویژگی دیگر معلم را بیان او دانست و خاطرنشان کرد: این بیان بالاترین نقش را در ارتباط متعدد با مخاطب دارد خدای سبحان به حضرت موسی(ع) گفت کلام تو حق است جای تردید ندارد او سخن حق و توحید را با بیان خود منتقل می کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قلب معلم و متعلم با هم باید گره خورده باشد، گفت: باید ارواح آنها با هم پیوند بخورد مانند مادر و فرزند که مادر با زیباترین زبان با فرزند سخن می گویدو اگر سیلی بزند از خمره محبت بیرون می آید و فرزند کینه و نفرت نمی بیند بلکه مادر عشق و محبت نثار می کند.

ابوترابی فرد افزود: اطمینان دارم یکی از دلایلی که خداوند حضرت موسی(ع) را در خانه فرعون پیش برد در کنار شخصیتی صالح به نام آسیه بود و این بانو را به عنوان الگو برای همه انسان های عالم در طول تاریخ معرفی می کند.

وی گفت: بین فرعون و حضرت موسی یک عاطفه پدر و فرزندی روی می دهد تا شاید از این رابطه عاطفی استفاده شود و خشم فرعون برگردد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: معلم با این رابطه و عاطفه و قرار در محبت می تواند دانش آموز را تربیت و دانش خود را به آنها منتقل کند و دانش آموزان را در مسیر سعادت پیش ببرد

ابوترابی فرد با بیان اینکه خداوند می فرمایدپیامبر در سعادت و هدایت انسان ها علاقمند است، گفت: این ویژگی در مقام معظم رهبری وجود دارد ایشان دغدغه اسلام و ملت اسلامی را دارند تا در تمام زمینه ها ارتقا یابد.

وی افزود: ایشان دغدغه این را دارند که امت اسلامی در حوزه فرهنگ، دانش و هر حوزه ای اوج بگیرد و چه نعمتی بالاتر از این در دنیا وجود دارد که رهبر کشوری دغدغه ای جز ارتقای ملت اسلام، اسلام و مستضعفین نداشته باشد و افول استکبار را در سایه دین و ارزش های اسلامی و تربیت اسلامی بخواهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار