|
|
کدخبر: ۱۷۰۷۲۲

لاریجانی در دیدار با سناتور ایتالیایی:

سناتور اتئوره روزاتو رئیس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران در مجلس سنای ایتالیا ظهر امروز یک شنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سناتور اتئوره روزاتو رئیس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران در مجلس سنای ایتالیا ظهر امروز یک شنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط تاریخی خوب ایران و ایتالیا و سطح بالای همکاری های تجاری، اقتصادی و سیاسی در سالهای گذشته گفت: ارتباطات دوستانه پارلمانی فی ما بین همواره نقش موثر و مهمی در تحکیم گسترش روابط دو جانبه در سایر عرصه ها داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش ضمن ابراز ناخرسندی از کاهش روابط تجاری و اقتصادی ایران و ایتالیا گفت: سطح کنونی مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور متناسب با ظرفیت های وسیع ایران و ایتالیا نیست و با توجه به اراده مقامات دو کشور برای توسعه همکاری های مشترک لازم است برنامه مناسبی در این راستا صورت گیرد.

وی در همین راستا افزود: تصمیمات سیاسی مقامات دو کشور نکته اصلی جهت ارتقای این روابط می باشد چون با وجود اراده سیاسی مقامات ایران و ایتالیا، موانع همکاری های بخش خصوصی و تجارت راحت تر بر طرف می شود.

لاریجانی در ادامه این دیدار با استقبال از نقش آفرینی ایتالیا در مسائل منطقه ای گفت: ایران از همکاری با ایتالیا در مسائل منطقه ای که دو کشور دارای منافع مشترکی می باشند حمایت می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به پرونده هسته ای کشورمان گفت: ایران بنا به وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی خود به انرژی صلح آمیز هسته ای برای تامین نیازهای خود احتیاج دارد و راه اندازی نیروگاه های هسته ای در همین راستا بوده است.

وی افزود: ایران هیچ گاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده و سلاح های کشتار جمعی را تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان می داند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران اتئوره روزاتو نیز در این دیدار ضمن اشاره به آمادگی مجلس و دولت ایتالیا برای گسترش روابط دو جانبه با جمهوری اسلامی ایران گفت: پارلمان ها و دولت های دو کشور باید با تبادل نظر و گفتگو در پی یافتن راههای همکاری متقابل و ارتقا مناسبات فی ما بین باشند.

اتئوره ریزاتو در خصوص مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه ۱ + ۵ گفت: ایتالیا از روند مذاکرات حمایت می نماید و علاقه مند است این مذاکرات هر چه سریعتر به نتیجه نهایی برسد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران، حصول توافق در پرونده هسته ای را گام بلندی برای ارتقاء مناسبت دو جانبه ایران و ایتالیا ارزیابی کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار