|
|
کدخبر: ۱۷۱۸۲۱

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد

یکی از مراجع تقلید گفت: باید کمک های انسان دوستانه در هر زمان و مکانی بدون در نظرگیری تفاوت مذاهب و بر اساس انسانیت صورت گیرد.

به گزارشخبرگزاری فارساز قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ اظهار کرد: در دوران کنونی با وجود تصویب حقوق بشر و فعالیت نهادهای بین المللی مشکلات جوامع بشری کماکان وجود دارد و حتی بیشتر شده اما فعالیت سازمان های صلیب سرخ و هلال احمر می تواند در این زمینه کارساز باشد.

وی خاطرنشان کرد: تاسیس نهادهای این چنینی از فطرت و وجدان بیدار بشری سرچشمه گرفته است، البته وجدان بیدار بشری در همه انسان ها به صورت متفاوت وجود دارد.

این مرجع تقلید عنوان داشت: بر اساس سخن خداوند در قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) مایه رحمت و محبت جهانیان است که البته در همه زمان ها و مکان ها این امر صادق است و انسان ها بهره مند از رحمت و محبت ایشان هستند.

وی با اشاره به اهمیت کمک به انسان ها گفت: باید کمک های انسان دوستانه در هر زمان و مکانی بدون در نظرگیری تفاوت مذاهب و بر اساس انسانیت صورت گیرد.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: باید به این مسئله توجه داشت که عقاید مذهبی در این زمینه می تواند موثر واقع شود، چراکه قوانین جهانی نتوانسته در این زمینه موثر واقع شود.

وی عنوان داشت: به طور مستمر مردم و پیروان دین اسلام را به کمک های انسان دوستانه دعوت می کنیم بنابراین نیروهای صلیب سرخ و هلال احمر که در این زمینه فعالیت کرده و کشته می شوند، ناراحت می شویم.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: کشتار مردم و انجام اقدامات این چنینی نشان می دهد سطح اخلاق کاهش پیدا کرده و حتی هدف قرار دادن بیمارستان ها، مدارس و دانشگاه ها نشان‏ ‏دهنده این امر است و از مشکلات جامعه بشری حکایت دارد.

وی با بیان اینکه باید در رویارویی با مشکلات به تلاش و کوشش ببیشتر بپردازیم، گفت: استفاده از سلاح های کشتار جمعی یکی از مشکلاتی است که وجود دارد ولی اسلام نسبت به آن مخالف است و استفاده از هر نوع سلاح کشتار جمعی را ممنوع می داند.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: مردم جهان با وجدان بیدار خود می توانند افراد متخلف را منزوی کنند و در این زمینه باید از ابزار تبلیغات استفاده کنیم تا بتوانیم آنها را منزوی کنیم که اگر این امر صورت گیرد اهداف صلیب سرخ و هلال احمر محقق می شود.

وی عنوان داشت: اسلام در ۱۴۰۰ سال پیش دستوراتی مبنی بر رعایت حقوق غیرنظامیان در جنگ و نبرد داشته است که مایه افتخار ماست.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت دستورات اسلام ابراز امیدواری کرد با شاگردی در این مکتب بتوانیم به اهداف والای خود جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام / ۷۸۰۰۳

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار