|
|
کدخبر: ۱۷۲۳۸۱

در نطق میان دستور /

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دشمن به هیچ یک از وعده هایش از جمله رفع تحریم های وعده داده شده، عمل نکرده و ما می دانیم که هنوز حتی یک دلار از پول های آزاد شده به دست ایران نرسیده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: امسال، سال فرهنگ و اقتصاد است. از یک سو باید شاهد تحولی در عرصه اقتصاد بوده و با مدیریت جهادی و عزم ملی شاهد کاهش تورم، جلوگیری از گرانی های سرسام آور و عدم اسراف در بیت المال و از سوی دیگر شاهد تحول در عرصه فرهنگ و جهت دهی آن به سمت ارزش های اسلامی باشیم.

وی ادامه داد: روشن است که مسئله فرهنگ مهمتر از تمام ابعاد دیگر اعم از سیاست و اقتصاد است؛ اگر چه برای فرهنگ در معنای اصطلاحی اش صدها تعریف بیان شده اما معنایی که امام(ره) و مقام معظم رهبری و سایر علما و اندیشمندان برآن وفاق دارند، مرکب از سه مولفه باورها، ارزش ها و رفتارهای افراد یک جامعه است. در جامعه اسلامی وقتی از فرهنگ اسلامی و کار فرهنگی سخن می گوییم، به معنای باورها و ارزش های اسلامی و ساماندهی رفتارهای افراد جامعه بر اساس آن است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: تبیین و تقویت اصول دین احکام و اخلاقیت اسلام در سطح جامعه و نهادینه کردن آنها در رفتار جامعه کاری فرهنگی است. چنین امری در قالب های گوناگون مانند رسانه های دیداری و شنیداری از قبیل صدا و سیما، سایت های مجازی، مطبوعات و سینما متبلور است. انتشار یک روزنامه و مجله فی نفسه یک کار فرهنگی نیست اما در صورتی که یک روزنامه و مجله به تقویت فرهنگ اسلامی و تقویت جهان بینی و ارزش های اسلامی منتهی شود، یک کار فرهنگی خواهد بود.

حجت الاسلام نبویان تأکید کرد: در صورتی که یک روزنامه و مجله در صدد تضعیف ارزش های اسلامی برآید، چاپ چنین روزنامه و مجله ای کار کاملا ضد فرهنگی خواهد بود و روشن است که باید با کارهای ضد فرهنگی برخورد شود. تبیین و تقویت توحید، ابعاد گوناگون عدالت، نبوت و امامت، معاد محوری، نماز، حجاب، جهاد، تولی و تبری، خانواده محوری، رعایت نظم و اجرای قانون، رعایت حقوق افراد، ارزش خودکفایی، استقلال و ایثار، دوری از محرمات مانند اسراف و خرج های غیرضروری، برخی از ابعاد مختلف فرهنگ اسلامی است.

وی اظهار داشت: برای نمونه باور و ایمان به وحدت ذات صفات در خدای متعال و خالق و رب دانستن، موجب می شود انسان ماسوی الله را هیچ کاره دانسته و امیدش در تمام امور به خدای متعال باشد. اگر باور و ایمان داشته باشیم که پدید آورنده تمام عالم، خداوند متعال است هیچ گاه حل مشکل را جز از خدای متعال و تلاش های جهادی مومنانه جامعه اسلامی جستجو نمی کنیم. از این رو حل مشکل اقتصادی جامعه اسلامی با عزم ملی و مدیریت جهادی مومنان و استمداد از خداوند متعال قابل حل است نه با رابطه با سران کفر مانند آمریکا و کشورهای ظالم و کشورهای مستکبر اروپایی.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تقویت رابطه با خدای متعال است که می تواند مشکلات جامعه ما را حل کند، نه تقویت رابطه با کشورهای ضددین و ضد اسلام و دشمنان ملت بزرگ ایران؛ رابطه با چنین کشورهایی که در دشمنی با ملت ایران از هیچ امری فروگذار نکرده اند، نباید مسئله اصلی سیاست خارجی ما تلقی شود. حل مشکل ما به دست خدای متعال است نه با عنایات سران کفر. باور واقعی به این امر که خدای متعال همه کاره جهان است، تنها به عنایت اوست که زندگی بشر سامان یافته و مشکلات حل و موجب می شود که امام خمینی(ره) تأکید کند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

حجت الاسلام نبویان افزود: مقاومت در برابر سختی های تحمیلی سران کفر در دنیا در این اعتقاد معنی پیدا می کند که امام(ره) می فرمود، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. ایشان سختی ها را می دانست، جنگ هشت ساله را با تمام کشورهای مدرن و کافر ۱ + ۵ تحمل کرد، اما در عین حال می فرمود که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. امام(ره) با تحمل سختی ها ثابت کرد که دشمنان خدا و سران کفر نمی توانند بر مومنین پیروز شوند و همگی شاهد بوده ایم که این ملت بزرگ با ایمان خودش در مقابل آمریکا و بیش از ۳۷ کشور دنیا که به حمایت از صدام برخواسته بودند، به پیروزی رسید.

وی تأکید کرد: در مقابل، صدام با اعتماد به آمریکا و تکیه بر کشورهای بزرگ اروپایی مانند فرانسه، انگلستان و آلمان و کشورهای عربی منطقه نتوانست به پیروزی برسد و همه شاهد بودیم که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. تکیه و اعتماد به وعده های دشمنان ملت مانند سران کفر و امید به رفع زورگویی های آنها یعنی رفع تحریم، جز شکست و ذلت برای ما نتیجه ای ندارد. این امر را در مسئله هسته ای مشاهده کردیم و با اینکه ۹۵ درصد ابعاد هسته ای خود را واگذار کرده ایم، دشمن به هیچ یک از وعده هایش از جمله رفع تحریم های وعده داده شده، عمل نکرده است و می دانیم هنوز حتی یک دلار از پول های آزاد شده به دست ایران نرسیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: هنوز نتوانسته ایم بدهکاری خود را به دانشگاه های خارج پرداخت کنیم. هنوز هیچ کشتی ما مورد بیمه آنها قرار نگرفته است. در مقابل پیشروی های دشمن روز به روز بیشتر می شود، تهدیدهای نظامی مکرر، توهین های مکرر و تحقیر های مکرر ملت ایران در سفر هیئت پارلمانی اروپا و سفر اشتون به ایران، بیانیه پارلمان اروپا، مشروط دانستن سفر هیئت پارلمانی ایران به آلمان، انگشت نگاری از نمایندگان مجلس، منع سفر هیئت پارلمانی ایران با جلوگیری از گذر هواپیمای نمایندگان مجلس از فضای آمریکا، تصرف ظالمانه ساختمان بنیاد علوی و مصادره آن، از اقدامات سران کفر علیه ماست.

حجت الاسلام نبویان تصریح کرد: یادمان نمی رود که سال گذشته همین وقت ما تحت تحریم های سنگین تری بوده و فشارها بیشتر بود اما دشمنان ما جرأت توهین کردن به ملت ایران نداشتند. همه اینها به سبب آن است که گمان باطل کرده ایم که حل کننده مشکلات ما دشمنان خدای متعال و اسلام و دشمنان این ملت هستند. باید باور به توحید داشته باشیم و حل کننده مشکلات را خدای متعال بدانیم و باور عمیق داشته باشیم که دشمن با عنایات خداوند هیچ غلطی نمی تواند بکند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار