|
|
کدخبر: ۱۷۲۷۸۸

روحانی در جمع منتخبین استان ایلام:

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر در جامعه افراط نباشد از همه مشکلات عبور خواهیم کرد گفت: ما به حول قوه الهی در برابر افراط و افراطیون پیروز خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر حسن روحانی در ادامه سفر استانی به استان ایلام در جمع منتخبین این استان گفت: برای من به عنوان خادم شما مردم هیچ پیروزی بالاتر و برتر از اتحاد همدلی، برادری و تعاون در ملت ایران نیست.

وی افزود: اینکه امروز مردم به یکدیگر نزدیک تر شدند تحمل آنها نسبت به گذشته بالاتر رفته است جناحها، احزاب، گروهها و مذاهب همدیگر را بهتر تحمل می کنند این پیروزی بزرگی است. و ما نیز در سایه این وحدت برادری و محبت تعاون و همدلی مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید در برابر افراط پیروز شویم گفت: ما به حول قوه الهی در برابر افراط و افراطیون پیروز خواهیم بود.

روحانی تصریح کرد: اگر در جامعه ما از افراط خبری نباشد، اگر در جامعه عدل و اعتدال باشد، هم فکری و همدلی باشد از همه مشکلات یکی پس از دیگر عبور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه استان ایلام در ۴ سال خدمت دولت تدبیر و امید شاهد تحولی بزرگ خواهد بود گفت: اولین قدمی که در طول این ۴ سال بر می داریم تحت پوشش قرار دادن ۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی به آبیاری مدرن و همچنین ۳۸ هزار هکتار گرمسیری است.

رئیس جمهور با اشاره به محدودیت آب در کشور گفت: اگر می خواهیم در زمینه شاهد پیشرفت باشیم و بهره بری آب را بالا ببریم باید شیوه سنتی را تغییر و شیوه مدرن را برگزینیم.

روحانی با تاکید بر اینکه افتخار و عزت ما روزی است که روی پای خود بایستیم گفت: در بسیاری از زمینه ها باید به خودکفایی نسبی برسیم و آن عزتی که دیروز رزمندگان در جبهه با فداکاری به دست آوردند امروز این عزت در اجرای برنامه های علمی در کشور اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان است و باید در همه زمینه ها از دانش و علم و تجربه استفاده کنیم.

وی با اشاره به مشکلات جنگلهای ایلام گفت: جنگلهای این منطقه و خشک شدن درختان بلوط دردی است مشابه خشک دریاچه ارومیه که باید هر دو را درمان کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه مشکل جنگلهای بلوط در روزهای اولیه در دولت مطرح شد گفت: امروز جنگلهای بلوط و جنگلهای غربی کشور با مشکل عظیمی روبرو هستند و گروههای مختلفی در این زمینه کار می کنند و راه حلهای متعددی در این زمینه پیش بینی شده و در حال اجرایی شدن است.

روحانی ادامه داد: برای حل شدن مشکلات جنگل بلوط وزارت جهاد اعتباری را به دولت پیشنهاد کرد و ما امسال در حد توان تامین اعتبار خواهیم کرد و برنامه عملیاتی خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین گفت: که امروز عصر از طرحهایی که برای نجات جنگل و درختهای بلوط انجام می شود بازدید خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: دولت در زمینه محیط زیست و از جمله مساله درختان بلوط برنامه هایی دارد که اجرایی خواهد شد.

روحانی با اشاره به مشکلات درمانی در استان ایلام گفت: دولت ماهها در این زمینه فکر و بحثو بررسی کرده و باید به شما بگویم این دولت هیچ گونه کاری را بدون مشورت، بررسی و برگزاری جلسات متعدد مشاوره با نخبگان آن رشته انجام نمی دهد.

وی اذعان کرد: اگر هر کجا دولت در برنامه ای اشتباه کند این اشتباه را به عرض مردم خواهد رساند و عذر خواهی خواهد کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ۳ تا ۵ ماه تحقیق و بررسی کرده است گفت: یکی از مسائلی که در مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها مورد توجه قرار گرفت بحثسلامت بود. تا بخش بزرگی از این معضل را به حل و فصل برسانیم.

روحانی با اشاره به بازدیدش از بیمارستان ایلام گفت: در این بازدید دیدم در صورت حساب مخارج بیمار آمده است مقداری از هزینه بابت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها کسر شده است و برخی از موارد نیز صورت حسابها به صفر رسیده بود و این برای من بسیار خوشحال کننده بود.

وی با بیان اینکه مشکلات یک روزه حل نمی شود گفت: شما شاهد خواهید بود که کمک بزرگی به بخش سلامت، بهداشت و درمان خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: متخصصین به مناطق محروم و مراکز درمانی تجهیز می شود و برخی از برنامه های دولت در این زمینه تا پایان سال جاری عملیاتی می شود و بیمارستانها نیز مکلفند تمام نیازهای بیماران را تامین کنند.

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری استان ایلام گفت: این استان پتانسیل بسیار فراوانی برای گردشگری دارد.

روحانی افزود: طبیعت زیبا، آب و هوای مناسب، آثار باستانی از جاذبه های گردشگری این استان است چرا که ایلام سرزمینی است که اقوام قدیمی و کهن در آن زندگی می کردند و دارای تمدن بسیار قدیمی با جاذبه های متعدد گردشگری است.

وی توسعه گردشگری را یک فرصت برای مردم استان ایلام دانست و گفت: ما باید زمینه های گردشگری را در این استان مانند جاده ها و فرودگاهها را آماده کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به هم مرز بودن استان ایلام با کشور عراق گفت: ما امروز روابط بسیار خوبی با عراق داریم و رفت و آمدها بیشتر شده است و دروازه رفت و آمد زواران از طریق مهران است که مهران نیز به گردن همه ایران حق دارد.

روحانی با بیان اینکه در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی روزهای سختی بر مهران گذشت گفت: من در دوران دفاع مقدس زیاد به مهران سفر کردم دو بار این شهر اشغال شد و روزهای سختی را پشت سر گذاشت بنابر این وظیفه داریم به این شهر برسیم.

وی با اشاره به زمینه های این استان برای صنعتی شدن گفت: ایلام هم گاز و هم نفت دارد بنابر این باید صنایع مربوط به نفت و گاز در این استان فعال شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه بخشی از پتروشیمی استان ایلام امروز به طور رسمی فعال می شود گفت: همچنین ما طرحهای دیگری دولت برای گازهای سر چاهی و تبدیل آن به بخش جدیدی از پتروشیمی در این استان داریم.

روحانی همچنین خاطر نشان کرد: استان ایلام مردمی شایسته و لایق دارد و پتانسیل فراوان برای تحرک و توسعه بنابر این دولت با کمک خود شما مردم برای آبادانی استان تلاش خواهد کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار