|
|
کدخبر: ۱۷۳۸۴۵

در حال بروزرسانی / لاریجانی در اختتامیه نمایشگاه کتاب:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس گفت: بنده فکر می کنم که گرفتن مالیات از ناشرین اشتباه است. نشر یک واحد فرهنگی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: این حادثه نشان می دهد کشورهایی که در این سال ها با تحریم ها فکر می کردند بر روی اراده ملت می توانند تاثیر بگذارند، این ملت ایران است که یک واقعه فرهنگی را تا این اندازه مورد توجه قرار می دهد. شما با چنین انسان های با فرهنگی مواجه هستید.

وی خطاب به کشورهای غربی و کسانی که ایران را تحریم می کنند، گفت: باید توجه داشته باشید که دستورالعمل و بخشنامه صادرکردن هایی که با لحن عتاب آمیزی با ملت ایران سخن می گویید، اینها جز اینکه نفرت در دل ملت ایران نسبت به خودتان برافروزید، کار و ثمر دیگری برای شما ندارد. ملت ایران ملت بافرهنگی است و اهل کتاب و نگارش و خواندن هستند. شما باید در تراز ملت ایران با آنها صحبت کنید.

رئیس مجلس اظهار داشت: این نمایشگاه و این رفت و آمدها و گفت وگوها و جلسات بحث، نهاد و سرشت ملت ایران را نشان می دهد.

لاریجانی اضافه کرد: بنده سابقه ای در وزارت ارشاد داشته ام و می دانم که چقدر جای حساس، مهم و ارزشمندی است. وزارت ارشاد جزء وزارتخانه هایی است که افراد می توانند با ابتکارات مختلف مواجه شوند چون مخاطب شان افراد تحصیلکرده، اهل فرهنگ و اصحاب هنر هستند و ذهن خلاق دارند، بنابراین تراوشات ذهنی برای اداره ارشاد اگر بار اصلی بر دوش مجموعه هایی باشد که خودشان دست اندرکار هستند، هم سهل و هم امکان ابتکارات مختلف فراهم می شود. می دانم که آقای جنتی هم به دنبال همین روش است که امور مختلف ارشاد را به تشکل های مربوطه واگذار کند و از ظرفیت ذهنی آنها استفاده کند که کار معقول و سنجیده ای است.

وی ادامه داد: بنده فکر می کنم که وزارت ارشاد هنوز از چرخه اقتصادی ناشرین رنج می برد. این چرخه معیوب است و درآمد کافی ندارد. نه تنها در مقایسه با سایر رشته های تجاری، بلکه باید توجه داشت که کسانی که وارد صنف نشر می شوند نوعی عاشق پیشگی دارند و درآمد آنچنانی از آن درنمی آید.

رئیس مجلس تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی امروز جامعه کتاب، گران تولید می شود که باید برای این موضوع راه حلی پیدا کرد. بنده فکر می کنم که گرفتن مالیات از ناشرین اشتباه است. نشر یک واحد فرهنگی محسوب می شود. اگر موسسات فرهنگی نیز از مالیات معاف هستند، نشر نیز یکی از همین موسسات است. اگر اختلافی در این زمینه وجود دارد وزیر ارشاد پیگیری کند که اگر حل نشد حتما در مجلس راه حلی برای آن پیدا خواهیم کرد.

این خبر تکمیل می شود…

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار