|
|
کدخبر: ۱۷۴۱۱۴

فرجی دانا:

خبرگزاری تسنیم: وزیر علوم با اشاره به اینکه باید فارغ التحصیلی را به جامعه تحویل دهیم که جامعه به آن نیاز دارد گفت: هدف ما داشتن نگاه آمایشی به توسعه آموزش عالی است.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه سفر استانی هیئت دولت به استان ایلام با اعضای هیئت علمی دانشگاه ایلام دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: هدف ما، داشتن نگاه آمایشی به توسعه آموزش عالی است که حتماً ما باید به آن نائل شویم و فارغ التحصیلی را به جامعه تحویل دهیم که جامعه به آن نیاز دارد و این به معنای تقاضامحور شدن آموزش عالی است.

وزیر علوم افزود: باور من این است که ما مجبور هستیم به تقاضای اجتماعی برای آموزش عالی پاسخ دهیم. بدون اینکه تقاضا آماده باشد، ما در سمت عرضه هستیم، اگر سیاست های آموزش عالی در دنیا را مطالعه کنیم، جز کشور چین که نیروهایی را تربیت می کنند که از ابتدا شغل شان معلوم و تعریف شده، در بقیه کشورها آموزش عالی سبد اشتغال را غنی می سازد.

فرجی دانا تصریح کرد: با نگاه آمایشی، مزیت های هر منطقه دیده می شود. مثلا ما در استانی هستیم که می تواند قطب باستان شناسی کشور باشد و مزیت گاز و نفت را دارد.

وی یادآور شد: برنامه ریزی کلان آموزش عالی برای استقرار گفتمان علم وفناوری ما را ملزم می کند به این موارد توجه داشته باشیم.

وزیر علوم ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان ایلام و به خصوص دانشگاه ایلام از اعضای هیئت علمی درخواست کرد تا نظرات خود را در خصوص توسعه و پیشرفت آموزش عالی در استان بیان کنند و آنان نیز به بیان کمی و کاستی ها و نقاط پیشرفت و استراتژیک در این زمینه پرداختند.

وی ضمن جمع بندی مطالب مطرح شده در این دیدار، گفت: امید است گام هایی در راستای پیشبرد اهداف آموزش عالی و توسعه استان برداشته شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار