|
|
کدخبر: ۱۷۴۱۸۳

محشتمی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی جبهه اصلاح طلبان گفت: دولت با راهکارهای حقوقی و قانونی که در عرصه حقوق بین الملل وجود دارد در جهت معرفی و تثبیت ابوطالبی اقدام کند.

مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح طلبان در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری تسنیم، با اشاره به کارشکنی آمریکا در زمینه صدور ویزا برای حمید ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل، گفت: برای انتخاب فردی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل باید دقت عمل بیشتری صورت گیرد تا ما کمترین تنش ها را در روابط بین الملل داشته باشیم.

وی افزود: در خصوص ابوطالبی گفته می شود وی در موضوع لانه جاسوسی آمریکا دخالت داشته، بنابراین وزارت امورخارجه باید از همان ابتدا ظرافت بیشتری به خرج می داد تا با کمترین تنش ها روبه رو می شدیم.

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان تاکید کرد: البته به هر ترتیبی که ما اقدام کنیم باز آمریکایی ها به دنبال روزنه هایی برای واکنش منفی در مقابل ایران می گردند. بنابراین باید بر روی ابوطالبی به عنوان نماینده معرفی شده ایران در سازمان ملل پافشاری کرد و دولت هم با راهکارهای حقوقی و قانونی که در عرصه حقوق بین الملل وجود دارد در جهت معرفی و تثبیت ابوطالبی اقدام کند.

محتشمی با اشاره به تصویب کنگره آمریکا مبنی بر عدم حضور ابوطالبی در سازمان ملل متحد، گفت: خوی استکبار، خوی تهاجمی است و آنها می خواهند در همه ابعاد دیدگاه، افکار و اندیشه های خود را بر دیگران تحمیل کنند.

وی اضافه کرد: بعد از جنگ جهانی دوم، هژمونی آمریکا بر مبنای کدخدایی در دنیا ایجاد شد و اقدامات ایران مغایر با دیدگاه کدخدامنشی آمریکا بر جهان است و به همین جهت این تنش ها ناشی از تعارض این دویدگاه است.

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان افزود: به هرحال ما باید با تدابیر مستحکم، قوی، منطقی و متناسب با حقوق بین الملل منافذی که وجود دارد را کشف کنیم.

محتشمی منطقه خاورمیانه را پاشنه آشیل آمریکا دانست و با بیان اینکه نمود هژمونی آمریکا در خاورمیانه است، به وجود بیش از شصت درصد انرژی جهان، پایگاه های عظیم اقتصادی و قدرت نظامی آمریکا در این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: عملا ایران به عنوان قدرت نامرئی دیدگاه خود را تحمیل می کند و این موضوع برای آمریکایی ها خوشایند نیست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار