|
|
کدخبر: ۱۷۴۱۸۵

پژمان فر در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته رسانه، هنر و گردشگری کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی اقدام رئیس جمهور در رفع فیلتر " واتس آپ " در این کمیسیون خبر داد.

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به رفع فیلتر شبکه اجتماعی " واتس آپ "، گفت: رفع فیلتر واتس آپ خلاف قانون است و این کار از جانب هر فردی صورت گیرد، خلاف قانون محسوب می شود.

وی ادامه داد: اینکه این موضوع فرض شود که اگر فردی جایگاه حقوقی بالاتری را داشته باشد، ما به کار خلاف قانون وی بی اعتنایی کنیم، چنین چیزی نیست و اقدام خلاف قانون از ناحیه هر کسی انجام شود، خلاف است.

رئیس کمیته رسانه، هنر و گردشگری کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: مجوز برای رفع فیلتر نرم افزار واتس آپ را فقط می تواند شورای عالی فضای مجازی صادر کند و جلسه تشکیل شود ولو اینکه رئیس شورای عالی فضای مجازی رئیس جمهور باشد، اما جلسه ای تشکیل نشده و براساس جلسه تشکیل نشده ما مصوبه ای در ارتباط با این موضوع نداریم و امروز رفع فیلتر کردن غیرقانونی است.

پژمانفر یادآور شد: ما به رئیس جمهور تذکر خواهیم داد و فردا در کمیسیون فرهنگی مجلس رفع فیلتر نرم افزار واتس آپ را مطرح خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته گذشته اعلام کرده بود: دولت موافق مسدود کردن و بستن شبکه های اجتماعی خارجی که مخرب نیستند و در کشور جایگزین ندارند، نیست و تا زمانی که جایگزینی برای این شبکه ها در کشور نداشته باشیم دولت موافق مسدود کردن آنها نیست.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل موضوع فیلتر شبکه های اجتماعی و فیلتر " واتس آپ " در شورای عالی فضای مجازی مطرح شد و رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا دستور داد که این موضوع متوقف شود و این کار انجام نشود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار