|
|
کدخبر: ۱۷۴۴۸۴

در واکنش به برخی اخبار مبنی بر مناظره عراقچی و باقری؛

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه در آیین نامه مجلس چیزی تحت عنوان مناظره وجود ندارد، گفت: امروز امکان حضور کسی از وزارت امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیست.

حسن قشقاوی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انتشار اخباری مبنی بر مناظره سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان و علی باقری، عضو تیم مذاکره کننده هسته ای در زمان مسئولیت سعید جلیلی گفت: در آیین نامه مجلس چیزی تحت عنوان مناظره نداریم و تا کنون نیز سابقه نداشته که در کمیسیون و صحن علنی مناظره شکل بگیرد.

وی افزود: حسب دعوت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می توانند افرادی از وزارت امور خارجه به مجلس بروند و برای نمایندگان توضیحات مورد نظر آنها را ارائه دهند.

قشقاوی با اشاره به اینکه در این باره با رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس صحبت کردم، گفت: به ایشان گفتم که مناظره امری مسبوق به سابقه نیست و ایشان هم پذیرفتند.

وی ادامه داد: بر این اساس قرار شد که به دلیل مشغله آقای عراقچی در آستانه سفر به وین از آقای بعیدی نژاد دعوت شود که برای توضیحات به کمیسیون بروند.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه متأسفانه آقای بعیدی نژاد نیز هنوز از سفر نیویورک باز نگشته اند و قرار است از آنجا نیز به منظور انجام مذاکرات ایران و ۱ + ۵ عازم وین شوند، تصریح کرد: ما عذرخواهی کردیم که ایشان امکان حضور در کمیسیون را ندارند.

وی تأکید کرد: البته آقای بعیدی نژاد نیز در صورت حضور مناظره ای را انجام نمی دادند و تنها در قالب توضیحات معمول وزارت خارجه به مجلس در کمیسیون حضور پیدا می کردند که متأسفانه این امر میسر نشد و لذا امروز امکان حضور کسی از وزارت امور خارجه در مجلس نیست.

بر اساس این گزارش در روزهای گذشته اخباری مبنی بر حضور عراقچی و باقری به منظور مناظره در کمیسیون امنیت ملی در روز یکشنبه اعلام شده بود. همچنین امروز اطلاعیه ای در مجلس به منظور انجام این مناظره در کمیسیون مذکور در راهروهای مجلس نصب شده بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار