|
|
کدخبر: ۱۷۵۱۵۱

سفیر سوریه در دیدار با رئیس مجلس ایران:

سفیر سوریه در دیدار رئیس مجلس کشورمان گفت: مردم سوریه پس از تحمل شدائد و مصائب فراوان ناشی از جنگ و خون ریزی توسط گروه های تروریست مزدور، اکنون چشم امید به برگزاری انتخابات و بازگشت آرامش واقعی به کشور خود دوخته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عدنان محمود سفیر سوریه در تهران بعد از ظهر امروز ۲۲ اردیبهشت ماه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار سفیر سوریه ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات کشورش با اشاره به برنامه قریب الوقوع برگزاری انتخابات در سوریه گفت: با وجود پیروزی های اخیر نیروهای دولتی سوریه در منطقه حمص، امروز بیش از هر زمان دیگر شرایط برای برگزاری انتخابات آزاد در سوریه با مشارکت همه اتباع سوری در داخل و خارج فراهم است.

وی افزود: مردم سوریه پس از تحمل شدائد و مصائب فراوان ناشی از جنگ و خون ریزی توسط گروه های تروریست مزدور، اکنون چشم امید به برگزاری انتخابات و بازگشت آرامش واقعی به کشور خود دوخته اند.

سفیر سوریه همچنین با تقدیر از حمایت های جمهوری اسلامی از مردم سوریه به ویژه در شرایط دشوار کنونی گفت: خاطره حمایت های معنوی و کمک های انسان دوستانه مردم قهرمان و مسؤلان کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران به مردم سوریه در طول سال های گذشته به ویژه در روزهای سخت کنونی از ذهن آنان محو نخواهد شد.

در این دیدار همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه دوستی دو کشور مسلمان جمهوری اسلامی ایران و سوریه گفت: دو کشور در همه زمان ها دارای روابط دوستانه ای بوده اند و جمهوری اسلامی ایران بر حسب وظیفه انسانی خویش به حمایت های معنوی خود از مردم سوریه در برابر ظلم و تعدی تروریست های مزدور مبادرت کرد.

وی با ابراز خرسندی از فراهم شدن شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات در سوریه افزود: اقدام رهبران سوریه برای تأمین شرایط مطلوب برای انتخابات سراسری در سوریه یک اقدام عقلایی و در جهت منافع مردم و بازگشت آرامش به این کشور بوده و جمهوری اسلامی از آن حمایت می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد با مشارکت مردم سوریه در انتخابات آزاد و سراسری کشورشان شرایط برای بهبود دائمی اوضاع در این کشور فراهم شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار