|
|
کدخبر: ۱۷۵۳۶۸

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در رأس تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان وارد وین شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در رأس تیم مذاکره کننده هسته ای کشور وارد وین شد.

بر اساس این گزارش تیم مذاکره کننده هسته ای به منظور برگزاری چهارمین دور از مذاکرات ایران و کشورهای ۱ + ۵ به اتریش سفرکرد. در این دور از مذاکرات دو طرف قرار است به نگارش متن نهایی توافق ورود پیدا کنند.

در سه دور مذاکرات گذشته در اتریش که پس از امضای برنامه اقدام مشترک ژنو و اجرایی شدن این توافق ۶ ماهه صورت گرفت، دو طرف در مورد همه موضوعات گفتگوهای مفصلی داشتند. چند دور مذاکرات کارشناسی نیز بین ایران و کشورهای ۱ + ۵ در وین و نیویوک برگزار شد و همه موضوعات مورد بررسی قرار گرفت و در این دور از مذاکرات به گفته اعضای تیم هسته ای کشور قرار است نگارش متن بر اساس توافق های حاصل شده آغاز شود، هر چند که به اذعان هر دو طرف توافق بر سر نگارش کار دشواری است.

مذاکرات ایران و کشورهای ۱ + ۵ در این دور از مذاکرات نیز همچون گذشته با شام کاری کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف آغاز می شود. مذاکرات به طور رسمی از صبح چهارشنبه آغاز خواهد شد و تا روز جمعه ادامه دارد.

سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، حمید بعیدی نژاد مدیر کل سیاسی وزارت امور خارجه و امیری و رحیمیان از معاونین سازمان انرژی اتمی اعضای تیم هسته ای کشور هستند که وزیر امور خارجه را در این سفر همراهی می کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار