|
|
کدخبر: ۱۷۵۳۶۹

ظریف در بدو ورود به وین:

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به وین گفت: آمده ایم تا با عزمی راسخ برای حفظ حقوق ملت ایران گفتگو کرده و به نتیجه برسیم و فرصت کافی نیز برای دستیابی به این هدف داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به وین در جمع خبرنگاران گفت: چهارمین دور مذاکرات هسته ای امشب با ملاقات با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و شام کاری آغاز می شود.

وزیر خارجه ایران با اشاره به اینکه در شام کاری با خانم اشتون در مورد سه روز مذاکرات اصلی هیات های ایران و ۱ + ۵ که از صبح فردا آغاز خواهد شد، تبادل نظر و برنامه ریزی خواهیم کرد، اظهار کرد: در این دور از مذاکرات وارد مرحله دشوار تدوین متن مشترک توافق نهایی خواهیم شد.

ظریف تصریح کرد: خوشبختانه هم در نشست های فنی و کارشناسی و هم مذاکرات رسمی و دیدارهای قبلی تبادل نظر و بحثهای مفید و خوبی انجام شده و طرفین دیدگاه های متفاوت خود را مطرح کرده اند اما هنوز وارد مذاکره اصلی نشده ایم.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: برای انجام مذاکرات اصلی و تدوین متن مشترک توافق نهایی، چندین دور مذاکره فشرده و سنگین پیش بینی شده که از این مرحله آغاز و ۳ دور مذاکره بعدی نیز برای آینده پیش بینی شده است.

ظریف در پایان تاکیدکرد: آمده ایم تا با عزمی راسخ برای حفظ حقوق ملت ایران گفتگو کرده و به نتیجه برسیم و فرصت کافی نیز برای دستیابی به این هدف داریم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار