|
|
کدخبر: ۱۷۵۴۹۵

جلالی در گفتگو با مهر؛

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این فراکسیون برای انتخابات هیات رئیسه مجلس فهرست می دهد، در خصوص شکل گیری گروه حامیان دولت با انشعاب از این فراکسیون گفت: ما همه حامی دولت هستیم و فضای رسانه ای به موضوع انشعاب دامن می زند.

کاظم جلالی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با تشریح روند شکل گیری فهرست فراکسیون رهروان ولایت برای انتخابات هیات رئیسه مجلس گفت: روش فراکسیون رهروان کاملا دموکراتیک است، به این معنا که کلیه اعضای فراکسیون رهروان این حق را دارند که برای پست های هیات رئیسه مجلس در جلسه مجمع عمومی فراکسیون نامزد شوند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر این اساس نمایندگانی که بیشتری آراء را در فراکسیون بدست آورند در لیست مورد حمایت فراکسیون رهروان برای انتخابات هیات رئیسه در صحن علنی مجلس قرار خواهند گرفت.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت اظهار داشت: در روزهای نزدیک به انتخابات هیات رئیسه مجلس، مجمع عمومی فراکسیون تشکیل جلسه خواهد داد و همه اعضا به نسبت مساوی دارای حق انتخاب شدن و انتخاب کردن هستند که در نهایت فهرست فراکسیون رهروان در این جلسه تعیین خواهد شد و این فهرست مورد حمایت فراکسیون در انتخابات هیات رئیسه خواهد بود.

وی در خصوص تشکیل گروه حامیان دولت در مجلس گفت: اطلاعی از اقدامات گروه حامیان دولت در مجلس ندارم و فکر می کنم این جریان را بیشتر فضای بیرون مجلس و فضای رسانه ای دامن می زند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مصاحبه هایی که در چند ماه اخیر در خصوص فراکسیون اعتدال گرفته شده، ازچند نماینده معروف است که یکی دو نفر از همکاران ما هستند که از راه دلسوزی برخی نکات را بیان کردند که البته الان در این موضوع صحبت نمی کنم.

جلالی با تاکید بر اینکه ما همه حامی دولت هستیم، گفت: ما همه به دولت کمک می کنیم اتفاقاتی که اخیرا در جسله علنی مجلس رخ داد نمایانگر حمایت ما از دولت است. به عنوان مثال وزیر کشور برای پاسخ به سوال نمایندگان باید در جلسه علنی حاضر می شد سوال نمایندگان از وزیر در جلسه فراکسیون رهروان حل و فصل شد و در نتیجه سوال از وزیر در جلسه علنی لغو شد.

وی ادامه داد: در ماجرای حضور آقای ظریف وزیر امور خارجه، زنگنه وزیر نفت، آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی مجلس نیز حمایت ما از دولت کاملا روشن بود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر اینکه حمایت از دولت به معنای وکیل الدوله بودن نیست، اظهار داشت: دولت و مجلس باید تعامل داشته باشند، هم دولت نقد ها و نظرات مجلس را بپذیرد و هم مجلس برای بهبود امور مردم، به دولت کمک کرده و چوب لای چرخ دولت نگذارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار