|
|
کدخبر: ۱۷۵۷۲۷

فرج الله سلحشور در گفتگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: کارگردان سریال یوسف پیامبر گفت: من گرچه با افتخار اعلام می کنم، در تظاهرات عفاف و حجاب در مقابل وزارت کشورحضور داشتم، اما هیچ نقشی در برپایی این تظاهرات نداشتم. هدف از طرح امثال من سیاسی کردن یک مطالبه مردمی است.

فرج الله سلحشور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم افزود: تظاهراتی که برای عفاف و حجاب برگزار شد، علیرغم اینکه مجوز نداشت ولی چون از قبل اعلام شده بود عده ای از مردم از جمله بنده در آن شرکت کردیم. این تظاهرات از طرف تعدادی از طلاب حوزه علمیه آیت الله ایروانی دعوت و برگزار شد و سپس دو هیئت مذهبی هم با این طلاب همراه شدند.

وی گفت: این حق ملت ایران بوده و هست که روی ارزشها پافشاری کنند و امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی و همگانی است. مردم نسبت به وضعیت بی حجابی و بدحجابی اعتراض دارند. بنابراین نمی توان با انتصاب این حرکت و مطالبه مردمی به برخی افراد، آن را تبدیل به یک حرکت سیاسی کرد که نیازمند مجوز گرفتن گروه ها و احزاب سیاسی باشد.

وی تأکید کرد: البته وزارت کشور نباید تعلل می کرد و باید به مردم مجوز می داد. خود طلاب و هیئت های برگزار کننده هم باید این موضوع را جدی تر پیگیری می کردند. هرچند مبارزه با بد حجابی و بی حجابی به عنوان منکر یک وظیفه همگانی است که به صورت انفرادی یا جمعی باید انجام شود. برهمین اساس هم بود که نیروی انتظامی به درستی، کمال همکاری را با تظاهرکنندگان داشت و ممانعتی هم به عمل نیاورد.

وی اظهار داشت: من در جریان برپایی این تظاهرات نبودم؛ از این نظر شرمنده ام؛ ولی افتخار می کنم در راه امر به معروف و نهی از منکر قدمی بردارم. وقتی که شنیدم قرار است چنین تظاهراتی صورت گیرد از باب وظیفه من هم شرکت کردم. تا بگویم من هم نسبت به وضعیت بد عفاف و حجاب، بد حجابی و بی حجابی معترض هستم.

سلحشور یادآور شد: برخی از سایت های داخلی و همچنین رسانه های بیگانه از قبیل بی. بی. سی، وی. او. ای، سی. ان. ان و… اعلام کردند که که سلحشور و الله کرم برپا کننده تظاهرات عفاف و حجاب بودند. در حالی که من و الله کرم، هیچ کدام نقشی در برپایی آن نداشتیم. علت این القای رسانه های بیگانه این بود که به این مطالبه مردمی و این حرکت مذهبی، وصله سیاسی بچسبانند و تاثیر آن را کمرنگ کنند. حال آنکه امر به معروف، نهی از منکر، اعتراض به بدحجابی و بی حجابی، وظیفه روزمره و طبیعی طلاب و هیئت های مذهبی است که آنها هم در این راه تلاش کردند. با طرح اسم بنده و الله کرم می خواهند موضوع را سیاسی کرده و زیر سوال ببرند.

وی افزود: من این موضوع را شنیدم اما نمی دانم چقدر درست است که برخی در یکی از برنامه های صدا و سیما نیز به بهانه غیرقانونی بودن از این تظاهرات انتقاد کردند. در حالی که صدا و سیما باید حامی چنین دغدغه هایی در مبارزه با بدحجابی و بی حجابی باشد و خدای ناکرده یک تحلیل گر که ممکن است که خودش شذوذاتی در مورد عفاف و حجاب داشته باشد،در لابلای برنامه تلویزیونی نخواهد از این فرصت سوء استفاده کرده و حرف دل خود را بزند. صدا و سیما باید در امر به معروف و نهی از منکر پیشگام و پیشتاز باشد.

وی درباره مجوز تظاهرات عفاف و حجاب گفت: تا جایی که من اطلاع دارم برخی از طلبه ها پیگیر بودند یکی دوبار هم به وزارت کشور مراجعه کرده بودند. اگر این امکان وجود داشت که مجوز دریافت می کردند، خیلی خوب بود. اما اگر مسئولین ذی ربط اجازه ندادند و فساد و بی حجابی جامعه را فراگرفت آیا باید طلبه ها و هیئت های مذهبی، دست روی دست گذاشته و سکوت کنند. امر به معروف و نهی از منکر از جمله در بحثعفاف و حجاب شرعا به گردن ماست و نمی توانیم از زیر بار آن شانه خالی کنیم.

وی همچنین گفت: اگر مشکلی وجود داشت، قطعا ماموران نیروی انتظامی برخورد می کردند. خصوصا که حضور مردم ترافیک سنگینی هم ایجاد کرده بود. ما از آحاد ماموران نیروی انتظامی تشکر می کنیم که برخوردی صورت ندادند خودشان نیز از نزدیک می دیدند که این مردم که حضور خانم های محجبه در بین آنها چشمگیر بود، دغدغه دین و نظام را دارند و همچون فتنه گران ۷۸ و ۸۸ آشوب نمی کنند، تخریب نمی کنند، چیزی را نمی شکنند، خیابان ها را به آتش و آشوب نمی کشند. نیروی انتظامی نیروی انتظامی نظام جمهوری اسلامی است و با نیروی نظامی دوره طاغوت متفاوت است و خودش را جزئی از این مردم می داند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار