|
|
کدخبر: ۱۷۵۹۳۹

گزارش مهر از مذاکرات وین /

پس از جلسه سه ساعت و نیمه محمد جواد ظریف و کاترین اشتون که از صبح امروز در وین آغاز شد، اشتون وارد جلسه داخلی با اعضای کشورهای ۱ + ۵ برای انجام مشورت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از جلسه سه ساعت و نیمه محمد جواد ظریف و کاترین اشتون که از صبح امروز در وین آغاز شد، اشتون وارد جلسه داخلی با اعضای کشورهای ۱ + ۵ برای انجام مشورت شده است.

جلسه اشتون و ظریف جدود ساعت ۱۵ به وقت تهران به پایان رسید.

وزیر امور خارجه کشورمان هم اکنون با رئیس جمهور اتریش دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش تیم هسته ای کشورمان روز سه شنبه به ریاست محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور وارد وین شد و پس از شام کاری سه شنبه شب بین اشتون و ظریف که به تعیین چارچوب مذاکرات گذشت و وزیر امور خارجه آن را سازنده خواند، مذاکرات از روز چهارشنبه آغاز شد.

نشست افتتاحیه چهارمین دور مذاکرات حدود ساعت ۱۰ صبح روز گذشته به وقت وین در مقر سازمان ملل در این شهر آغاز شد. جلسه ای که کمتر از یک ساعت طول کشید و پس از آن اعضای هر دو تیم برای انجام مشورت های داخلی به محل اقامت خود بازگشتند.

مذاکرات از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت وین بین کاترین اشتون و محمد جواد ظریف در هتل کوبرگ(محل اقامت تیم هسته ای) ادامه پیدا کرد. پس از حدود دو ساعت این نشست به منظور برگزاری نشست کارشناسی بین ایران و ۱ + ۵ به منظور بررسی ابعاد فنی موضوعات متوقف شد که به دلیل طولانی شدن نشست کارشناسی مذاکرات ظریف و اشتون که قرار بود در ساعت ۲۱ از سر گرفته شود، به صبح امروز موکول شد.

در نشست عصر روز گذشته بین اشتون و ظریف دو طرف نگارش پیش نویس متن توافق نهایی را آغاز کردند و قرار است امروز نیز نگارش متن ادامه پیدا کند.

ایران و ۱ + ۵ طبق توافق قبلی در این دور از مذاکرات نگارش متن را آغاز کردند. مهلت اجرای توافق ژنو بین ایران و ۱ + ۵ تا تیز ماه به پایان می رسد و دو طرف تا آن زمان سه دور مذاکرات دیگر را خواهند داشت. مذاکراتی که قرار است به نگارش یک توافق نهایی بیانجامد و دو طرف امیدوارند که تا تیر ماه نگارش این متن به پایان برسد.

بر اساس این متن توافق پرونده هسته ای ایران در گام های اجرای توافق به یک پرونده عادی تبدیل خواهد شد و تمام تحریم های شورای امنیت بر علیه ایران برداشته می شود.

دو طرف این مذاکرات و نگارش متن توافق نهایی را کاری دشوار دانسته اند اما در عین حال وزیر امور خارجه کشورمان همواره تأکید داشته است که در صورت حسن نیت طرف مقابل مذاکرات در مدت زمان کوتاه تری به نتیجه خواهد رسید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار