|
|
کدخبر: ۱۷۶۵۸۳

نقوی حسینی در گفتگو با مهر:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: از این به بعد در جریان روند مذاکرات شاهد اختلافات بیشتری هستیم و فاصله بین دو طرف زیاد می شود که ممکن است روند آینده مذاکرات را با کندی همراه کند.

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به اینکه پیش بینی می شد این دوره از مذاکرات با کندی همراه باشد گفت: بعد از مراحل مختلف گفتگوهاو رد و بدل شدن نظرات طرفین، در آستانه تدوین متن نهایی قرار گرفتیم. به طور طبیعی اختلافات بین دو طرف در این مرحله بروز می کند.

وی افزود: در مرحله نگارش متن توافقنامه خواسته های طرفین مطرح می شود و البته پیش بینی می کردیم در این مرحله بین تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران و طرف های غربی اختلافات شدیدی وجود داشته باشد.

نماینده مردم ورامین ادامه داد: از این به بعد هم در جریان روند مذاکرات شاهد اختلافات بیشتری هستیم و فاصله بین دو طرف زیاد می شود که ممکن است روند آینده مذاکرات را با کندی همراه کند.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه مسائل موجود بین طرفین بسیا عمیق است گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای خطوط قرمزی دارد که برای همگان تعریف شده است و تیم مذاکره کننده نیز ملزم به حرکت در این چارچوب است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اگر چنانچه در ادامه کار طرف های غربی زیاده خواهی کنند با مشکلات جدی در ادامه مسیر روبه رو خواهند شد.

وی همچنین درباره حضور وزیر امور خارجه کشورمان در کمیسیون امنیت ملی و ارائه گزارش از روند این دوره از مذاکرات افزود: به طور معمول آقای ظریف پس از هر دوره مذاکرات در این کمیسیون حضور یافته و به ارائه گزارش می پردازند اما زمان این جلسه هنوز مشخص نیست.

نقوی حسینی همچنین درباره سوال حسینعلی شهریاری از ظریف که در دستور کار این هفته کمیسیون امنیت ملی قرار دارد عنوان کرد: آقای شهریاری درباره مسائل امنیتی در مرزهای شرقی کشور و نیز گروگانگیری هایی که در این منطقه اتفاق افتاده از وزیر امور خارجه سوال خواهند کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار