|
|
کدخبر: ۱۷۶۶۹۴

امام خامنه ای در دیدار اعضای هیئت مدیره جامعه خیّرین مدرسه ساز ایران:

خبرگزاری تسنیم: رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه مدرسه سازی یک حسنه بزرگ و صدقه جاریه است تاکید کردند: مشارکت مردم و نیروی عظیم و بی پایان آنان موجب شکوفایی و رشد کار می شود.

به گزارش گروه سیاسیخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، عصر امروز(شنبه) در جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز استان تهران در مرکز همایش های بین المللی سازمان صداوسیما، بیانات امام خامنه ای در دیدار اعضای هیئت مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز ایران که در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ مطرح شده بود، منتشر شد.

در این دیدار امام خامنه ای، وجود مجموعه خیّرین مدرسه ساز در کشور را از پدیده های مبارکِ انقلاب اسلامی خواندند و با اشاره به احساس تکلیف مردم برای مشارکت در فعالیت های خیرخواهانه، خاطرنشان کردند: این نکته بسیار مهمّی است که مردم با انگیزه خدمت و انجام کار خوب، هر جایی که احساس کنند لازم است، ابایی از مشارکت و حضور فعال ندارند.

ایشان افزودند: در هرجایی که توانستیم خوبیِ یک کار و درستیِ یک راه را نشان بدهیم، بدون اینکه خواسته شده باشد، مردم در آن کار مشارکت کردند که از نمونه های آن می توان به دوره دفاع مقدّس اشاره کرد.

رهبر معظم انقلاب گفتند: توجّه مردم به امر مدرسه سازی نشان دهنده درک درست جامعه از اهمّیّت تعلیم فرزندان است.

امام خامنه ای با اشاره به اینکه در هر کاری که مسئولان و مدیران اصلی کشور امور را به مردم محوّل کردند، کار موفّق شد و پیشرفت کرد، افزوند: این یک تجربه است که وقتی کار به نیروی عظیم و بی پایانِ مردم واگذار شد آن کار شکوفا می شود و رشد پیدا می کند.

رهبر معظم انقلاب در ارتباط با امر حسنه مدرسه سازی سه توصیه نیز داشتند.

اولین توصیه اینکه؛ کسانی که خود را درگیر حسنه بزرگ مدرسه سازی کرده اند این کار را به عنوان صدقه جاریه، با شوق و رغبت و انگیزه ادامه دهند.

دومین توصیه ایشان به رسانه ها به ویژه صدا و سیما بود که لازم است به افکارعمومی وجودِ یک چنین کار مهمی را معرفی کنند.

و توصیه پایانی امام خامنه ای نیز ضرورت همکاری وزارت آموزش و پرورش با خیرین مدرسه ساز و توجه به مسئله مقاوم سازی مدارس بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار