|
|
کدخبر: ۱۷۷۱۳۰

در جلسه نمایندگان ۳ استان کشور با آخوندی

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس با اشاره به ضرورت ایجاد خط ریلی قزوین - بویین زهرا - ساوه - قم، گفت: لازم است مطالعات فاز ۱ و ۲ این طرح در سال جاری از محل اعتبارات ملی توسط وزارت راه و شهرسازی اجرایی شود.

به گزارش گروه پارلمانیخبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در جلسه مجمع نمایندگان استان های قم، قزوین و خراسان جنوبی که با حضور وزیر راه و شهرسازی به منظور بررسی مسایل حمل و نقل ریلی این سه استان برگزار شد، گفت: راه آهن در کوتاه کردن مسیر راه ها و گسترش ارتباطات نقش بسزایی دارد و وزارت راه باید تلاش جدی در جهت گسترش شبکه ریلی کشور داشته باشد.

وی افزود: با استفاده از فاینانس خارجی، می توان اعتبار اجرای راه آهن نهبندان - بیرجند - قاین به گناباد و کالشور و اتصال به خط ریلی بافق –مشهد را پس از تکمیل مراحل مطالعاتی در سال ۹۴، تأمین کرد.

رئیس مجلس همچنین با اشاره به ضرورت ایجاد خط ریلی قزوین - بویین زهرا - ساوه و قم، ادامه داد: لازم است مطالعات فاز ۱ و ۲ این طرح در سال جاری از محل اعتبارات ملی توسط وزارت راه و شهرسازی اجرایی شده و ردیف اعتباری آن در لایحه بودجه ۱۳۹۴ به مجلس پیشنهاد و عملیات اجرایی آغاز شود.

لاریجانی همچنین از وزیرراه و شهرسازی خواستار بررسی نحوه اتصال شهرهای جهرم و لار به شبکه راه آهن در سال ۹۳ و تأمین اعتبار آن در لایحه بودجه سال ۹۴ شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار