|
|
کدخبر: ۱۷۹۳۲۲

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: تا کنون ۷۱۷ داوطلب در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی کرده اند.

به گزارش امید نیوز از ستاد انتخابات کشور، «علی اصغر احمدی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۶۴۴ داوطلب روز گذشته و مابقی از صبح امروز تا کنون نام نویسی کرده اند.
رییس ستاد انتخابات کشور از مردم خواست کسانی که شرایط لازم برای رییس جمهوری شدن دارند، به ستاد انتخابات کشور بیایند زیرا پای حیثیت کشور در میان است.
احمدی افزود: قانون انتخابات عام است و باید در آینده معیارهایی چون مدرک تحصیلی و شرایط سنی در آن لحاظ شود.

**رد صلاحیت ها
رییس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظر شما درباره رد صلاحیت های ریاست جمهوری چیست؟ گفت: تشخیص رجل سیاسی یا غیرسیاسی با شورای نگهبان است، ما با حداقل هایی که در قانون وجود دارد تنها ثبت نام را انجام می دهیم.

**تجمع فقط با مجوز وزارت کشور
رییس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار سیاسی ایرنا مستقر در ستاد انتخابات کشور درباره تجمع های انتخاباتی گفت: «تمامی تجمع ها و اجتماعات انتخاباتی باید با مجوز وزارت کشور و استانداری ها باشد و هرگونه تجمع انتخاباتی بدون مجوز اقدامی غیرقانونی است.»
احمدی تاکید کرد: «در صورت مشاهده تجمع های غیرقانونی، استانداری ها اقدام های لازم را انجام خواهند داد.»

**شنبه پایان نام نویسی انتخابات
احمدی ادامه داد: فردا(۲۶ فروردین ماه) آخرین روز نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است و این زمان به هیچ عنوان تمدید نمی شود.
رییس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: از آنجا که احتمال می رود فردا شاهد ترافیک نام نویسی داوطلبان باشیم، از داوطلبان می خواهیم امروز برای نام نویسی اقدام کنند.
به گفته احمدی، تا کنون جوانترین داوطلب ۱۸ سال و مسن ترین داوطلب ۸۸ سال سن دارند.
به گزارش ایرنا، ثبت نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از روز سه شنبه ۲۲ فروردین ماه آغاز شد و تا ۲۶ فروردین ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار