|
|
کدخبر: ۱۷۹۳۸۶

الهه راستگو نماینده چهارمین دوره شورای شهر تهران که حواشی زیادی را در هنگام انتخاب شهردار به وجود آورد برای دوره پنجم هم ثبت نام کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی امید نیوز - الهه راستگو(زادهٔ ۱۳۴۱ در ملایر) عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران است. او پیش از این نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ ملایر در دورهٔ پنجم مجلس شورای اسلامی بوده‌است.

وی در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران در لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان قرار داشت و توانست به چهارمین دورهشورای شهر تهرانراه یابد. الهه راستگو در اولین جلسه شورای شهر، همراه با هادی ساعی به عنوان عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران(منشی) انتخاب شد و در دو سال اول شورای شهر چهارم تهران در این سمت بود.

الهه راستگو که از اصلاح طلبانی بود که به شورا راه یافته بودند و میتوانست برای جریان خود موثر باشد در اقدامی جالب توجه در انتخاب شهردار با دادن نظری متفاوت نسبت به باقی دوستان اصلاح طلب خود معادلات انتخاب شهردار را به نفع قالیباف رقم زد تا منفور اصلاح طلبان شود. راستگو که از نزدیکان محسن رضایی رفیق دیرینه قالیباف هم محسوب می شود در حالی که همه منتظر بودند که راستگو با رای خود به محسن هاشمی سرنوشت انتخاب شهردار را معلوم کند او به قالیباف رای داد تا برای یک دوره چهار ساله ی دیگر شهردار تهران باشد. الهه راستگو روز بعد در مصاحبه‌ای بدون کتمان ادعا و در جهت آگاهی افکار عمومی اعلام کرد که به قالیباف رأی داده‌است. دفاعیات وی درحالی صورت گرفت که محسن هاشمی در گفتگو با مجله آسمان، ضمن رد مواضع راستگو، عنوان داشت که:

راستگو به من قول داده بود.. همین برادر و خواهر(اشاره به دنیا مالی و راستگو)، در جلسه‌ای هم قسم شده بودند که از رای اکثریت پیروی کنند.

شورای مرکزی حزب اسلامی کار در جلسه‌ای، موضوع را برای بررسی به شورای داوری این حزب ارجاع داد. در این جلسه مطرح شد که رأی‌دادن به قالیباف جرم نیست، اما خانم راستگو در جلسات هماهنگی اصلاح‌طلبان از تصمیمش در رأی به محسن هاشمی سخن گفته ولی در عمل به محمد باقر قالیباف رای داده‌است که این اقدام باید پیگیری شود. الهه راستگو طی مصاحبه ای اعلام کرده بود وام‌دار هیچ حزب و گروهی نیست و وام‌دار مردم است دیگر عضو ش. ورای شهر، در جلسه ۱۹ شهریور شورای شهر، الهه راستگو را به نفاق، خیانت، جاسوسی و سوگند دروغین متهم کرد. در مقابل راستگو این ادعا را که سوگند خورده بود به محسن هاشمی رأی دهد را به شدت تکذیب کرد. وی گفت خود را اصلاح‌طلب می‌داند، منتهی بر پایه یک سری اصول اصلاح‌طلبی، به معنای اصلاح امور جامعه و حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب. او با اشاره به سوابق خود در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت که عدالت و منافع مردم را بر منافع شخصی و سیاسی ترجیح می‌دهد

البته که الهه راستگو را دیگر بایداصولگرابدانیم او به تازگی به عنوان یکی از اعضایی شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی انتخاب شده که بدنه و تفکر آن اصولگرایی است و در جهت مخالفت با دولت مورد حمایت اصلح طلبان گام برمی دارد.

فاطمه دانشور دیگر عضو خانم عضو شورای شهر در مصاحبه ای درباره ی راستگو گفته: دروغ، نفاق و تهمت سه ویژگی راستگو است و حزب اسلامی کار باید وی را اخراج کند. دانشور افزود: ایشان از نظر من خیانت کرده است چراکه در فراکسیون اصلاح‌طلبان وی دست روی کلام‌الله گذاشته است و با سایر اعضا هم‌قسم شده است که به کاندیدای مورد تأیید اصلاح‌طلبان برای شهردار آینده رأی بدهد. کار ایشان بی‌اخلاقی است.

تحصیلات

دکترای مدیریت استراتژیک(DBA)

فوق لیسانس مدیریت آموزشی

لیسانس مدیریت و برنامه ریزی آموزشی

سوابق اجرایی

پانزده سال سابقه کار در وزارت آموزش و پزورش(آموزشی پژوهشی ستادی)

مدرس مراکز تربیت معلم شهر تهران(مدرس نمونه مرکز تربیت معلم شهید باهنر)

مدرس مرکز آموزش عالی ضمن خدمت فرهنگیان پژوهشگر نمونه وزارت کار

مدیر کل اشتغال زنان وزارت کار و امور اجتماعی(مدیر نمونه وزارت کار)

نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی(نایب رئیس کمیسیون امور اداری و استخدامی)

(عضو هیئت رئیسه کمیسیون زنان، جوانان و خانواده)

مشاور امور کارآفرینی و اشتغال

مشاور امور بین الملل

مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

مقالات

بررسی مسائل و مشکلات اشتغال زنان

آسیب ها و ناهنجاریهای اجتماعی و راهکارها

نقش و جایگاه تربیت در اسلام(پنجمین سمپوزیوم جایگاه تربیت) وزارت آموزش و پرورش

آموزش ضمن خدمت

رضایت شغلی

کارآفرینی و اشتغال

فرهنگ سازمانی

آموزش و توانمند سازی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار