|
|
کدخبر: ۱۷۹۵۰۹

سخنرانی سید حسن نصرالله در روز جانباز

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: اگر امروز لبنان از آزادی، کرامت و امنیت برخوردار است، این به برکت ملت مقاوم و خون شهدا است که به خاطر این خاک جان دادند و البته ما باید قدرتمند باشیم تا جهانیان احترام بگذارند و اگر ضعیف باشیم ما را خواهند خورد.

به گزارش امید نیوزاز پایگاه خبری العهد، وی در اظهارات خود اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و افزود: به جانبازان و پایداری آنها افتخار می کنیم.
وی خطاب به جانبازان مقاومت گفت: جراحت شما شاهدی زنده برای صبر و بردباری شما و تحمل شما در برابر مسئولیت سنگین در لبنان و منطقه و مواجهه با چالش های بزرگ و خطرناک است.
دبیر کل حزب الله لبنان با بیان این که، باید به تحمل مسئولیت ها و فداکاری های بزرگ ادامه دهیم، تصریح کرد: بسیاری از جانبازان ما پس از بهبودی به میدان های جهاد و مقاومت بازگشتند.
سید حسن نصراللهتاکید کرد: فداکاری های انجام گرفته در لبنان دستاوردی عظیم است که همچنان در مقابل دیدگان خودنمایی می کند و فداکاری های شما به نقطه بازدارندگی رسیده و مجموعه ارتش، ملت و مقاومت را تقویت کرده است.
وی با اشاره به این که مرزهای لبنان و سوریه بعد از تخلیه عناصر مسلح از مناطق مختلف سوریه، شاهد تحولی مهم است، گفت: امنیت و ثبات مرزها به علت حضور مجموعه ارتش، ملت و مقاومت است و مرزهای لبنان بعد از اینکه عناصر مسلح مناطق مرزی را در سوریه ترک کردند، به استثنای منطقه «جرود عرسال» امن است که باید امنیت این منطقه نیز در آینده تامین شود.
دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید بر این که، عناصر مسلح دیگر نمی توانند از شهرک ها، پایگاه ها و کوه ها لبنان را تهدید کنند، افزود: امنیت و ثبات در لبنان اولویت اول ماست، چرا که این امنیت در نتیجه فداکاری ها به دست آمده است و هرگز اجازه اخلال در آن را نخواهیم داد.
وی در ادامه سخنرانی خود روز کارگر را به همه کارگران تبریک گفت و تاکید کرد که مشکل بیکاری از مهمترین و خطرناکترین مشکلاتی است که کشور لبنان با آن مواجه است. وی از دولت لبنان خواست تا این مشکل را به خصوص برای جوانان رفع کند.
دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: این مسئولیت دولت، احزاب و گروه های سیاسی است که با انجام برخی اقدامات مشکل بیکاری را حل و فصل کنند و من از دولت لبنان می خواهم که حل مشکل بیکاری را در اولویت خود قرار دهد.
وی در مورد قانون انتخابات نیز گفت: قانون انتخابات موضوع حساسی است و بسیاری این قانون را مسئله مرگ و زندگی می دانند.
نصرالله تاکید کرد: اتهامات مطرح شده علیه حزب الله در خصوص مخالفت با انتخاب نمایندگان مسیحیان و آرای آنها بی پایه و اساس است. ما با قانون ارتودوکسی که به نمایندگان مسیحی اجازه تصدی یک سوم کرسی پارلمان را می دهد، موافقت کردیم و ما به قانون انتخابات از زاویه ملی نگاه می کنیم.
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ما خواهان تفاهم، توافق و تداوم گفت و گو برای رسیدن به نتیجه در مورد قانون انتخابات هستیم، البته ما دنبال تحمیل قانون به هیچکس نیستیم و شبانه روز تلاش می کنیم به راه حلی در قانون انتخابات برسیم.
وی افزود: کشور لبنان در لبه پرتگاه قرار دارد و اگر به قانون جدیدی نرسیم، شکاف سیاسی در کشور ایجاد می شود، کشور ما امانتی در دستان ماست و ما حق نداریم آن را به لبه پرتگاه بکشانیم و همه باید به صورت کامل به مسئولیت خود عمل کنیم و انداختن مسئولیت خود به گردن دیگری هیچ فایده ای ندارد.
نصرالله ادامه داد: می توانیم مسئولیت خود را متوجه دیگری کنیم؛ ولی باید پرسید، سرنوشت کشور به کجا ختم می شود، بنابراین ما باید در زمان باقی مانده با جدیت با مسائل برخورد کنیم تا به یک راه حلی در مورد قانون انتخابات برسیم و در نهایت کشورمان را نجات دهیم.
وی در ادامه به اعتصاب غذای اسیران فلسطینی پرداخت و گفت: ما با تمام توان از مقاومت اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی حمایت می کنیم و اعتصاب غذای آنها اقدام جهادی برای تحقق خواسته های آنها است.
وی افزود: برخورد تحقیر آمیز مسئولان رژیم صهیونیستی با اعتصاب غذای اسیران فلسطینی قابل پیش بینی است، ولی موضوعی که باعثشگفتی می شود، سکوت ملت ها و حکومت های کشورهای عربی است و اگر اعتصاب عذای اسیران در کشوری وابسته به آمریکا بود، همه دنیا به پا می خاست.
حسن نصرالله ادامه داد: برخی ماهواره ها و شبکه های عربی هستند که اکنون از گروه تروریستی داعش در برابر نیروهای عراقی حمایت می کنند، چرا که هدف پیوستن عراق به آمریکا است.
دبیر کل حزب الله لبنان همچنین به تحولات یمن و جنایات عربستان اشاره کرد و گفت: امروز قحطی میلیون ها نفر از مردم یمن را تهدید می کند، اما هیچ کس جرات ندارد حقیقت را بگوید.
حسن نصرالله به تحولات سوریه و انفجار در محله الراشدین نیز اشاره کرد و یادآورشد: کشتار الراشدین با وجود فاجعه آمیز بودن آن، وجدان های جهانیان را بیدار نکرد.
وی درباره حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون در جنوب ادلب گفت: آمریکایی ها با تشکیل کمیته حقیبت یاب درباره حمله شیمیایی خان شیخون موافقت نمی کنند، بنابراین نباید از این جامعه بین الملل عدالت، انصاف و احقاق حق را انتظار داشت.
دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: اگر امروز لبنان از آزادی، کرامت و امنیت برخوردار است، این به برکت ملت مقاوم و خون شهدا است که به خاطر این خاک جان دادند و البته ما باید قدرتمند باشیم تا جهانیان احترام بگذارند و اگر ضعیف باشیم ما را خواهند خورد.
نصرالله در مورد تحولات مربوط به غوطه شرقی در سوریه نیز گفت: اگر گروه های مسلح توانسته بودند نظام سوریه را سرنگون کنند و ارتش این کشور فرو می پاشید، سوریه شاهد جنگ داخلی در تمام مناطق بود، جنگی که قواعد، ضوابط و سقف معینی ندارد و گروه های مسلح که با یکدیگر در این کشور درگیر می شوند، ‌ نمونه هایی هستند که عربستان، ترکیه و آمریکا می خواستند آنها را جایگزین دولت کنونی دمشق کنند.
وی تاکید کرد: اکنون هر لحظه که در سوریه می گذرد، لحظه پیروزی است؛ چرا که کسانی که مقاومت و مبارزه کردند هرگز به گروه های تروریستی اجازه سرنگونی دولت و فروپاشی ارتش را در این کشور نخواهند داد و این پیروزی بزرگی است.
نصرالله توضیح داد: در مقابل این حوادثهر روز به این باور که گزینه حزب الله برای رفتن به جنگ در سوریه، اقدامی درست و در زمانی مناسب بوده، بیشتر می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار