|
|
کدخبر: ۱۷۹۵۲۶

قالیباف در همایش حامیانش: مردم نه صبر ایوب دارند نه عمر نوح

دکتر محمد باقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همایش حامیان دولت مردم سخنانش بیشتر بر محور افزایش تولید و اشتغال بود و اغلب انتقاد بر دولت.

به گزارش امید نیوزمحمدباقرقالیبافعصر سه شنبه در همایش حامیان دولت مردم، با اشاره به اینکه واقعیت های تلخ و شیرین در کشور ما زیاد است، اظهار کرد: همه متخصصان بر این باورند و مردم می دانند که ایران کشوری ثروتمند است و در حوزه ذخایر عظیم نفت و گاز در جایگاه نخست جهان قرار داریم.
قالیبافبا اشاره به اینکه در حوزه منابع انسانی نیز جزو جوان ترین کشورهای جهان هستیم، گفت: در حالیکه بسیاری از کشورها با بحران نیروی انسانی روبرو هستند اما ما نیروی انسانی جوان، تحصیلکرده و متخصص داریم و مهندسان فارغ التحصل ما با کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا رقابت می کنند.


وی با بیان اینکه از نظر جغرافیایی کشوری هستیم که در زمستان و تابستان بین نقاط مختلف کشور اختلاف ۳۰ تا ۴۰ درجه ای وجود دارد و در برخی مناطق با فواصل کوتاه، محصولاتی به عمل می آید که نیازمند شرایط اقلیمی متفاوتی هستند، افزود: اینها واقعیت های شیرین، ظرفیت ها و نقاط قوت کشور است اما زمانی که این ظرفیت ها به درستی مدیریت نمی شوند، مردم هزینه آن را می پردازند.
وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی به یاری امام محرومان و مستضعفان و به همت مردم اتفاق افتاد و در ۱۲ فروردین عهد بستیم تا مردم در سرنوشت و امور مختلف کشور دخیل باشند اما متأسفانه با گذشت زمان، نقش مردم و تأثیر آنها در امور و تصمیمات کشور روز به روز کاهش پیدا کرد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در دوران دفاع مقدس همه مردم به میدان آمدند و اجازه ندادند یک متر از خاک کشور در اختیار دشمن قرار گیرد.
قالیباف تصریح کرد: جایی که مردم در صحنه باشند، هم داریم، هم می شود و هم می توانیم؛ اما سوال ما از دولتمردان امروز این است در کشوری با این همه سرمایه و ظرفیت انسانی و مادی چرا باید رکود اقتصادی بر ما سیطره پیدا کند.
وی گفت: چرا باید بیکاری آنچنان گریبانگیر خانواده شود که پدران شرمنده فرزندان و فرزندان شرمنده پدران باشند.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه آمارها نشان می دهد ازدواج کاهش و طلاق افزایش یافته و براساس همین آمار، بخش قابل توجهی از طلاق ها در یکی دو سال اول زندگی است، گفت: فروپاشی یک زندگی طی ۲ سال به معنای داشتن و نداشتن شغل است.


وی گفت: چرا امروز یک طبقه و تعدادی افراد فرصت طلب و منفعت طلب می خواهند بیشترین منفعت را از سرمایه ملی و اموال عمومی ببرند بدون اینکه هیچ کاری انجام دهند؛ این ها تنها با نفوذ، پارتی، ثروت، تهدید و تطمیع کاری را انجام می دهند.
قالیباف با بیان اینکه سقف حوزه واردات و صادرات ۵۰ میلیارد دلار است اظهار کرد: ۲۵ میلیارد دلار از آن قاچاق است و در شرایطی که همه تروریست ها به دنبال انجام یک انفجار در کشور هستند، چطور می شود ۲۵ میلیارد دلار قاچاق وارد کشور و توزیع شود اما کسی متوجه نشود، جز آن چهار درصدی که حوزه نفوذ دارند و سایرین را تحت تأثیر قرار داده اند.


وی بیان کرد: امروز کشاورزان حداقل سود را از فروش محصولاتشان می برند اما مردم همان کالا را با گران ترین قیمت می خرند؛ در شرایطی که تولیدکننده کم درآمد است و مصرف کننده یعنی همان ۹۶ درصد در فشار قراردارد، دلالان زالوصفت منفعت می برند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تجار شریف ورشکست می شوند اما قاچاقچیان و دلالان هر روز پولدار تر می شوند، گفت: همه تلاشمان در ۲۹ اردیبهشت این است که به این روند پایان داده و فرصت ادامه آن را ندهیم.
وی خاطرنشان کرد: عده ای وقتی با مردم سخن می گویند از تحول ۱۰۰ روزه صحبت می کنند اما بعد از چهار سال می گویند کسی قول نداد مشکلات ۱۰۰ روزه حل شود؛ این مسائل ۱۰۰ ساله هم حل نمی شود؛ باید به آنها گفت این مردم نه صبر ایوب دارند نه عمر نوح.
قالیباف گفت: دولت مردم در کنار مردم و برای مردم می تواند دست به دست هم داده و با تکیه بر داشته ها مشکلات کشور را حل و فصل کند.


وی اضافه کرد: با برگشتن مردم به صحنه اداره کشور، دوباره زنگ کارخانه ها به صدا درآمده و کارگران با عشق و نشاط از سحرگاهان تا پاسی از شب مشغول کار و تلاش می شوند؛ زمین های کشاورزی پربرکت تر از همیشه خواهد شد و مردم با خیال راحت و آسوده تولید خود را انجام خواهند داد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار