|
|
کدخبر: ۱۷۹۵۳۳

کنگره انجمن اصلاحات

لازم می‌دانم از مردان اصلاح‌طلبی که این حزب را بنا گذاشتند تشکر کنیم و امیدواریم در مسیر تحول این حزب زنان و جوانانی که نقش مهمی داشته‌اند در کنار مردان اصلاح‌طلب جایگاه خود را پیدا کنند چون توسعه جز با روابط تنگاتنگ با رعایت اصول و هنجارهای شرعی امکان‌پذیر نیست. امیدوارم دوستان موسس این سرمایه‌ها را در مسیر تحول پیش رو به کار گیرند.

به گزارشگروه سیاسی امیدنیوزالهه کولایی استاد دانشگاه تهران در کنگره انجمن اصلاحات: ما جزو ملت‌های کم‌نظیر در آسیا هستیم که در این تجربه‌ها گامی به پیش و دو گام به عقب را تجربه کردیم. از انقلاب مشروطه تا امروز که جریان اصلاحات حیات دوباره یافته مردم ایران این فراز و فرودها را تجربه کردند این مسیر جز در پرتو فعالیت حزبی نظام پارلمانی امکان‌پذیر نیست و این نظامی است که می‌تواند حضور مردم را در تصمیم‌گیری‌ها تضمین کند

مجلس بالاترین نهاد حاکمیت مردم به شمار می‌آید و زمانی کارکرد واقعی دارد که احزاب پر قدرت و با سابقه و پیشینه نه احزاب جوانی که خیلی سریع تا می‌آیند دوام و قوام بیایند جای خود را به احزاب دیگر می‌دهند، در آن فعال باشند. به نظر می‌رسد تحولات جدید برای اولین بار در تاریخ کشور نشان می‌دهد نخبگان سیاسی بنا دارند از تجربه‌ها درس بگیرند از خاطر نمی‌بریم کم شدن آرای ملت به دلیل تحلیل‌های نادرست در سال ۸۴ باعثشد ما هشت سال با مصیبتی روبه‌رو باشیم که هزینه‌های عظیمی بر ملت ایران با رویکردهای رویاپردازانه به ملت ایران تحمیل کرد

خوشبختانه این درس بزرگ در سال ۹۲ با وحدت و قرار گرفتن مجموعه اصلاح‌طلبان در کنار اعتدال‌گرایان نشان داد این آزمون تاریخی را فرا گرفته تا به جریان عقلانیت برگردیم ما شاهد بودیم تهدیدات بزرگ از سر مردم ایران دفع شد.

خوشبختانه این درس گرفته شد و در انتخابات مجلس در سال گذشته شاهد تداوم این رویکرد عقلانی تمرکز بر منافع عمومی هستیم. مجلس نهم جایش را به مجلسی داد که فراکسیون پرقدرت امید را دارد که می‌تواند آغازگر اعمال نظارت بر اجرای قانون در کشور باشد. ما در آستانه یک حرکت سرنوشت‌ساز دیگر هستیم به دلیل نقشی که دولت در سرنوشت کشور دارد. ما این را به گوشت و پوست لمس کردیم وقتی یک مدیریت عقلانی حاکم است چطور از منابع ملی استفاده نکردیم و زمانی که رویاپردازی و انکار مصرانه واقعیت‌ها حاکم است چه وضعیتی خواهیم داشت امروز روز آزمون دیگر اصلاحات است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار