|
|
کدخبر: ۱۷۹۵۷۹

وزیر ورزش و جوانان

وزیر ورزش و جوانان گفت: تاثیر برجام در عرصه های مختلف غیر قابل کتمان است و در حوزه ورزش میزبانی ۶۶ رویداد بین المللی ورزشی را برای کشورمان به ارمغان آورد.

بهگزارش امید نیوز، مسعود سلطانی فر روز سه شنبه در نشست با جامعه ورزش وسازمان های مردم نهاد استان اردبیل افزود: برجام علاوه بر گشایش اقتصادی در کشور در عرصه ورزش نیز دستاوردهای بزرگی داشته و با اجرایی شدن آن محافل بین المللی، کمیته ملی المپیک و پارا المپیک تعامل مثبتی با ایران داشته و رویکردشان به کلی تغییر کرده است.
وی اضافه کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید تقابل سیاسی با کشورهای دنیا جای خود را به نعامل سیاسی داد و به خاطر همین رویکرد هم کشورهای دنیا آمادگی دارند میزبانی مسابقات بین المللی را به ایران بدهند.
سلطانی فر با بیان اینکه حال ورزش در کشور حال قابل تعریف وتوصیف است افزود: در مسابقات المپیک وپارا المپیک ورزشکاران ما امتیاز و مقام های ارزشمندی بدست آوردند حتی از نظر مدال آوری هم ورزشکاران ما خوش درخشیدند.
وی بیان کرد: در دیگر رقابت های جهانی و بین المللی از جمله کشتی، شطرنج بانوان، مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال و.. موفقیت های زیادی را جوانان ما کسب کرده اند که نشانگر بستر سازی و فراهم کردن زمینه های لازم برای جوانان در حوزه ورزش از سوی دولت تدبیر وامید است.
وزیر ورزش وجوانان از افزایش اعتبارات بخش جوانان در کشور خبر داد وگفت: اعتبارات بخش جوانان در سال ۹۲ حدود ۶۰میلیارد ریال بود که این میزان در سال ۹۶ به چهار هزار میلیارد ریال با ۷۰ برابر افزایش رسیده است.
سلطانی فر با اشاره به احداثخانه های جوان در استان ها افزود: در چهار سال گذشته خانه های جوان در استان ها احداثنشده بود اما در دولت تدبیر وامید ۴۵ خانه جوان ایجاد شده و جوانان می توانند در ابن مکان توانمندی های خود را در عرصه های مختلف به نمایش بگذارند.
وی ایجاد دفاتر مشاوره ازدواج را یکی از مهمترین ابزارهای تحکیم خانواده عنوان کرد وافزود: تعداد این دفاتر درکشور در چهار سال گذشته ۲۰ مورد بود که این میزان در دولت تدبیر وامید به ۲۰۰ مورد رسیده است.
سلطانی فر توسعه سازمان های مردم نهاد را در کشور ضروری خواند وگفت: تعداد سازمان های مردم نهاد هم در چهار سال گذشته از ۴۰ سازمان به ۲هزار سازمان در دولت تدبیر وامید رسیده است.
وی افزود: در استان اردبیل هم ۳۸ سازمان مردم نهاد تشکیل شده که تا پایان سال به ۶۱ مورد خواهد رسید.
وزیر ورزش وجوانان با اشاره به رشد بلوغ سیاسی مردم ایران بیان کرد: مردم ایران به بلوغ سیاسی بالایی رسیده اند و به خوبی می توانند مسیر ورویکرد خوب را درعرصه های سیاسی برگزینند همچنانکه در ۲۴ خرداد ماه ۹۲ و در هفتم اسفند ماه سال ۹۵ با حضور حداکثری خود اقتدار وصلابت خود را به نمایش گذاشتند.
او اظهار کرد: مطمئن هستم در این دوره از انتخابات هم در روز ۲۹ اردیبهشت ماه مردم ما با اراده جدی و عزم راسخ قدم در استمرار مسیر گذشته خواهند گذاشت.
وزیر ورزش و جوانان برای دیداری یک روزه از استان ظهر سه شنبه وارد اردبیل شد. مسعود سلطانی فر با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کرده و خانه جوان اردبیل را افتتاح کرد.
سلطانی فر همچنین در آیین اختتامیه و توزیع تیم های برتر والیبال امید های آسیا در ورزشگاه حسین رضازاده اردبیل شرکت کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار