|
|
کدخبر: ۱۷۹۶۶۲

رئیس هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در خارج از کشور گفت: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۱۰۲ کشور و ۳۱۰ شعبه برگزار می شود.

به گزارش امید نیوزاز ایرنا حسن قشقاوی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص تعداد صندوق های اخذ نیز گفت: ۵۵ شعبه در آمریکا، ۲۱ شعبه در امارات متحده عربی، ۲۲شعبه در عراق و ۱۲ شعبه در انگلیس آرای هموطنان خارج هر کشور را اخذ خواهند کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه رایزنی ها برای برگزاری انتخابات در کانادا به نتیجه نرسید، مقرر شده چند صندوق در مرز کانادا با آمریکا اقدام به اخذ ارای هموطنان مقیم کانادا کنند.
معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه با اشاره به استقبال ایرانیان خارج از کشور از انتخابات ریاست جمهوری گفت: اقدامات لازم برای اجرا و نظارت بر انتخابات انجام شده و تعرفه های اخذ رهی هم به شعب اخذ رای ارسال شده است.
قشقاوی ادامه داد: از ساعت هشت روز جمعه در هر کشور تا ساعت ۱۸ آرا اخذ می شود و سفرا و نمایندگی های ایران در کشورهای مقیم نقش وزیر کشور را دارند و می توانند در صورت لزوم زمان اخذ رای را تمدید کنند.
وی درخصوص میزان مشارکت ایرانیان مقیم خارج در انتخابات نیز گفت: معمولا میزان مشارکت هموطنان خارج از کشور کمتر از میزان اشتیاق آنان بوده که این امر دلایل مختلفی دارد.
به گفته معاون وزیر خارجه، از جمله این مشکلات این است که روز جمعه در اغلب کشورها روز کاری است و هموطنان هم باید از شهرهای مختلف بعد از ساعات کار بتوانند خود را به صندوق های اخذ رای برسانند که مشکلاتی در این زمینه وجود دارد ضمن اینکه ما امکان برگزاری انتخابات الکترونیک را هم نداریم.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی فردا(جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه) برگزار می شود.
حسن روحانی، سیدمصطفی هاشمی طبا، سیدابراهیم رئیسی و سیدمصطفی میرسلیم نامزدهای انتخابات این دوره ریاست جمهوری هستند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار